Tittar in i ditt kök, del 23

Status
Stängd för vidare inlägg.
Och så kom sambon släpande på detta från gårdagens pizza-hämtning.
Kändes inte helt klockren kombo. 😂
02B1E340-C241-4D5B-B8D6-498600FFD6E7.jpeg
 
Kikärtscurry igår, med kokosmjölk, tomat och jordnötssmör. Tror att receptet från början är ur boken Mera Vego av Sara Ask och Lisa Bjärbo. Basmatiris till, och så fanns det kokosflakes, salta jordnötter, limeklyftor och färsk koriander att toppa med efter behag. Jättegott! Hade varit veganskt om vi inte hade återanvänt tomatsås från köttbullsrätten dagen innan :) men bra att ha i bakfickan till någon veganskare dag.

mobiluppladdning_5ceb8152e087c3304a444d4b.jpg
 
Kikärtscurry igår, med kokosmjölk, tomat och jordnötssmör. Tror att receptet från början är ur boken Mera Vego av Sara Ask och Lisa Bjärbo. Basmatiris till, och så fanns det kokosflakes, salta jordnötter, limeklyftor och färsk koriander att toppa med efter behag. Jättegott! Hade varit veganskt om vi inte hade återanvänt tomatsås från köttbullsrätten dagen innan :) men bra att ha i bakfickan till någon veganskare dag.

mobiluppladdning_5ceb8152e087c3304a444d4b.jpg
I alla fall hållbart att återanvända icke-vegansk sås! Verkar lite fånigt att typ kasta den och göra ny bara för att få till det veganska. :)
 
Jag såg förresten påsar med rabarbergodisar igår. Av obegripliga skäl köpte jag inte. Typ som torkade och kanderade rabarber, tror jag. Någon som har en idé om hur en gör såna? Det verkar rätt gott, och jag har mycket gott om rabarber.
 
I alla fall hållbart att återanvända icke-vegansk sås! Verkar lite fånigt att typ kasta den och göra ny bara för att få till det veganska. :)

Ja absolut, skulle den serverats till någon som inte äter kött hade jag bara tippat i en tetra tomater istället, men när det nu fanns en halvliter tomatsås som dessutom var väldigt god kändes det rätt!
 
Idag blev det hemmagjord halloumirulle gjort på mjukt tacobröd. Sallad med lite olika grönsaker och dressing. Var väldigt gott.
Åt tortellini med tomatsås igår där det hela blev en aningen "meh".
Åt köpta scones med blåbärssylt som var riktigt goda till fika innan på dagen.
 
Ok ska bjuda på middag imorgon och kan inte bestämma mig. Vad hade ni velat ha av dessa två alternativ?:

1. Lax med ingefära och chili-glaze och guaccamole med ett smörigt och ekigt chardonnay.
2. Kycklinggryta med parmesan, vitlök och grädde med en mustig rioja
 
Ok ska bjuda på middag imorgon och kan inte bestämma mig. Vad hade ni velat ha av dessa två alternativ?:

1. Lax med ingefära och chili-glaze och guaccamole med ett smörigt och ekigt chardonnay.
2. Kycklinggryta med parmesan, vitlök och grädde med en mustig rioja
Fyyyy vad gott det låter! Nu äter jag inte kycklingen, men jag kan omöjligt välja mellan de två. :d
 
Ok ska bjuda på middag imorgon och kan inte bestämma mig. Vad hade ni velat ha av dessa två alternativ?:

1. Lax med ingefära och chili-glaze och guaccamole med ett smörigt och ekigt chardonnay.
2. Kycklinggryta med parmesan, vitlök och grädde med en mustig rioja
Och jag tycker alt 2 låter helt underbart! :love:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
7 534
Senast: em76
·
Hemmet Vi ska renovera fallfärdigt kök och tänkte köpa nytt kök från IKEA. Vi har tummarna mitt i handen och hatar husjobb så vi behöver...
2
Svar
37
· Visningar
1 172
Senast: Acto
·
Samhälle Jag har hört talas om projektet tidigare men rekommendationer dök upp i flödet idag (förmodligen i samband med kvinnodagen) och jag...
Svar
13
· Visningar
1 109
Senast: Fibusen
·
Hemmet Jag har totalstopp i mitt köksavlopp. Jag har tittat på otaliga videos, men ingen har samma vattenlås som jag och jag blir inte klok på...
Svar
13
· Visningar
1 015
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Airtags, selar etc
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp