Tittar in i ditt kök, del 23

Status
Stängd för vidare inlägg.
... och medan päronen festade på det där åt en annan pizza för tredje gången den här veckan. Dock hemmagjord och med fantastiska toppings som parmaskinka och getost, men det slår ju inte sesampanerad tonfisk, renfilé och tomatsorbet alltså!
 
I torsdags åt jag med ena middagsklubben på Que, en vietnamesisk fine dining med avsmakningsmeny. Vi åt den vegetariska menyn. Toppengott och oväntade smaker! Blir absolut ett återbesök, vill gärna testa deras meny med animaliskt protein också.
 

Bifogade filer

  • 3CC92917-705B-445C-AA1C-79A1A8755955.jpeg
    3CC92917-705B-445C-AA1C-79A1A8755955.jpeg
    275,5 KB · Visningar: 14
I fredags blev det pizza, rödvin och spelkväll hos vänner. Pizzan beställdes från 400 grader i Malmö, väldigt gott och prisvärt! Har ätit där flera gånger både på lunch och middag.

I lördags åt vi lunch med svärmor på Konsthallens restaurang. Jag åt vegetarisk mexikansk-inspirerad soppa med koriander och vispad kokosgrädde och en väldigt god salladsbuffé. På kvällen lagade vi ugnsrostade rotsaker med coleslaw, stekt halloumi, sallad och hummous. Och dyrt sydafrikanskt rödvin, en favorit. Till efterrätt lite apelsin- och chokladglass från frysen.

Söndagskvällen blev hemgjord pizza! Med vitlök, tunna stekta chorizoslantar, oliver, rödlök, soltorkade tomater och prästost. Efter tillagning toppades pizzan med pesto, fetaost, färsk basilika och ruccola. Det sista sydafrikanska vinet till, prima söndag!
 
Jag fick pico de gallo på lokal i fredags och har sedan dess ätit enorma mängder sallad på tomat, koriander, vitlök, chili, rödlök och lime. I lördags till en sorts pastapytt med citronsalsiccia, svamp, paprika och majs, igår till kycklingbitar stekta med paprika, svamp, gröna sojabönor och blomkål som jag satte fräs på med lite överbliven ekologisk tacokrydda. Känner mig som ett vitlöksmonster men det är det ju värt...

Ikväll har jag hört rykten om (svamp?)risotto och ugnsstekt norsk kolja, kompetent uppdragen av mina föräldrar.
 
Välstekta potatisbullar med lingonsylt och ett glas mjölk. Tidig middag p.g.a. dålig lunch.

Pulvermos och veg. korv till lunch. Så inte gott, coleslaw till som är helt ok. Men tycker det är tråkigt med så många vegetariska elever på skolan att de inte gör något mer inspirerande av det. Veg. korven är inte god (klarade bara av att äta en halv) och så finns det SÅ goda veg. korvar egentligen. Dränkte det i senap och lite ketchup.
 
Testade att dubbelpanera fetaost med panko ytterst. Jisses vad gott det blev!!! :d Serverade med ugnsrostade grönsaker av diverse slag.

Kommer definitivt att upprepas, toppenrecept. Eller recept var det ju inte direkt, men ni fattar. Testa om ni inte redan gjort det.

Igår åt vi fin varmrökt lax med lite potatis, mycket broccoli och en grön örtsås. Inte dumt det heller.

Dagen innan föråt jag mig på hästtårtor.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
9 10 11
Svar
210
· Visningar
8 093
Hemmet Vi ska renovera fallfärdigt kök och tänkte köpa nytt kök från IKEA. Vi har tummarna mitt i handen och hatar husjobb så vi behöver...
2
Svar
37
· Visningar
1 192
Senast: Acto
·
Samhälle Jag har hört talas om projektet tidigare men rekommendationer dök upp i flödet idag (förmodligen i samband med kvinnodagen) och jag...
Svar
13
· Visningar
1 122
Senast: Fibusen
·
Hemmet Jag har totalstopp i mitt köksavlopp. Jag har tittat på otaliga videos, men ingen har samma vattenlås som jag och jag blir inte klok på...
Svar
13
· Visningar
1 016
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Köpa hus
  • Lunchtips till "matlådehatare"

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp