Tittar in i ditt kök, del 23

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det känns som om chutney kommer mest till sin ett hemma hos digjämfört med typ sylt/saft, efterdu är så kreativ när det gäller udda och roliga matkombinationer :)
Absolut! Både matvanorna och partners diabetes pekar i den riktningen.

Jag gör lite marmelad av olika slag, men inte krusbärs-, helst.
 
66779965_480974852665442_5135799457296857330_n.jpg


Glömde fota innan vi åt :rofl: Det var verkligen jättegott, min geoass kan bara han vill (jag vägrade lägga mig i när han velade lite och sa att det blir bra det du gör). Vinet var inte klockrent men helt ok till och jag har nu hittat vad man ska äta till syrengelén, den var helt perfekt till duvan :love: Den har liksom inte passat till något jag provat tidigare. Geoassen föredrog lingongelén dock :D
 
Jag tycker röda vinbär och krusbär är helt olika smakmässigt. Själv gillar jag krusbär men inte alls lika mycket röda vinbär om de skall ätas bara.
Nä, de kanske inte är så lika ändå... Det var så länge sedan jag åt krusbär att jag nog är fel person att avgöra, känner jag. Nåja, röda vinbär är i alla fall hemskt gott om du frågar mig! :D De svarta är jag inte alls lika förtjust i.
Tycker jag med. Jag tycker rå rabarber och krusbär är väldigt lika varandra i smak.
... det där å andra sidan känns betydligt mer logiskt! Jag gillar nämligen varken krusbär eller rabarber :D
 
Jag går all in på nostalgi-mat den här veckan och åt mannagrynsgröt till middag. Så gott. PARTNER vet vid det här laget bättre än att kommentera att det "inte är någon riktig middag". Han själv åt omelette, jag avstod från "och du då"-kommentarer.
 
66779965_480974852665442_5135799457296857330_n.jpg


Glömde fota innan vi åt :rofl: Det var verkligen jättegott, min geoass kan bara han vill (jag vägrade lägga mig i när han velade lite och sa att det blir bra det du gör). Vinet var inte klockrent men helt ok till och jag har nu hittat vad man ska äta till syrengelén, den var helt perfekt till duvan :love: Den har liksom inte passat till något jag provat tidigare. Geoassen föredrog lingongelén dock :D
Duva. Vilken art? Skjuten? Köpt? Är det nåt kött att tala om.på en tex ringduva?
 
Duva. Vilken art? Skjuten? Köpt? Är det nåt kött att tala om.på en tex ringduva?

Skyddsjagad förvildad tamduva (min särbo hjälper bonden vi hyr av, kostnaden var endast lite ammunition :D). Det är inte så kul med duvskit i fodret och på maskinerna... Vi var som sagt två personer och åt två duvbröst var (dvs fyra fåglar totalt). Dock var det en kraftig sås och de var baconlindade så mätt blev vi båda.
 
Skyddsjagad förvildad tamduva (min särbo hjälper bonden vi hyr av, kostnaden var endast lite ammunition :D). Det är inte så kul med duvskit i fodret och på maskinerna... Vi var som sagt två personer och åt två duvbröst var (dvs fyra fåglar totalt). Dock var det en kraftig sås och de var baconlindade så mätt blev vi båda.

Jag har sett duva i någon saluhall någon gång. Hur smakade det? Tex jämfört med fasan?

(Nu slår det mig att jag har ätit rökt skarv en gång.)
 
Nä, de kanske inte är så lika ändå... Det var så länge sedan jag åt krusbär att jag nog är fel person att avgöra, känner jag. Nåja, röda vinbär är i alla fall hemskt gott om du frågar mig! :D De svarta är jag inte alls lika förtjust i.
Jag gjorde ett test ikväll och röda krusbär som inte är riktigt mogna är faktiskt ganska lika röda vinbär. Jag gillar krusbär mycket bättre när de är fullt mogna, sen tycker jag bättre om svarta vinbär än röda så det finns en smaklogik :)
 
Jag har sett duva i någon saluhall någon gång. Hur smakade det? Tex jämfört med fasan?

(Nu slår det mig att jag har ätit rökt skarv en gång.)

Har aldrig ätit fasan (det är lite dåligt med dem i Norrlands inland ;)). Köttet är väldigt mörkt och har mycket smak, utan att det blir too much sas. Ingen antydan till sötma i köttet.

Bonden har flera ladugårdar och är överlycklig över att särbon gärna jagar (bonden har själv inte tid, jordbruk är ju rätt tidskrävande) så jag lär få testa igen :angel:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
7 460
Senast: em76
·
Hemmet Vi ska renovera fallfärdigt kök och tänkte köpa nytt kök från IKEA. Vi har tummarna mitt i handen och hatar husjobb så vi behöver...
2
Svar
37
· Visningar
1 167
Senast: Acto
·
Samhälle Jag har hört talas om projektet tidigare men rekommendationer dök upp i flödet idag (förmodligen i samband med kvinnodagen) och jag...
Svar
13
· Visningar
1 106
Senast: Fibusen
·
Hemmet Jag har totalstopp i mitt köksavlopp. Jag har tittat på otaliga videos, men ingen har samma vattenlås som jag och jag blir inte klok på...
Svar
13
· Visningar
1 011
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp