Tittar in i ditt kök del 24

Status
Stängd för vidare inlägg.
De har varit på vissa, men de som stått i blomrabatten har klarat sig bra. I landet hade jag nät fram till slutet augusti.

Jag glömde nätet ... det brukar gå ... :D

Är vansinnessugen på pyttipanna med kantareller och bacon. Har flera burkar inlagd gurka och någon gång måste de väl ätas ...
 
Kalaspuffar och frosties fick vi ibland, men mest cornflakes och Kelloggs. Med pappas sylt, bär i sås. Jag har fortfarande svårt för tjock sylt, sylt för mig är den där såsen med jordgubbar i och paraffinlock på burken.
Vad menar du när du säger Kelloggs, egentligen? Det är ju ett helt företag som gör massor av olika sorters flingor (inkl kårn flex) :D

Hur skulle man annars uttala det menar du? O_o
I min familj är vi så pretentiösa att vi säger Digestive med engelskt uttal, så det blir typ dajdjestivkex :o
 
Vad menar du när du säger Kelloggs, egentligen? Det är ju ett helt företag som gör massor av olika sorters flingor (inkl kårn flex) :D


I min familj är vi så pretentiösa att vi säger Digestive med engelskt uttal, så det blir typ dajdjestivkex :o


Ingen aning:D
Några trista flingor som smakade sågspån. Garanterat osockrade.
 
Jag är en exemplarisk hemmafru och står i min kompis kök och lagar mat så den är klar när han kommer hem från träningen. (Iofs första gången jag lagar maten, annars brukar jag sitta och titta på när han gör mat)

Jag gör en helt vanlig vegansk pumpasoppa med rostade frön på. Och som en äkta hemmafru gör jag smulpaj till efterrätt. (Dock med mörk sirap och florsocker då det inte fanns annat hemma)

Jag tror att jag har potentialen till att bli en perfekt heteronormativ kvinna någon dag.
 
Jag är en exemplarisk hemmafru och står i min kompis kök och lagar mat så den är klar när han kommer hem från träningen. (Iofs första gången jag lagar maten, annars brukar jag sitta och titta på när han gör mat)

Jag gör en helt vanlig vegansk pumpasoppa med rostade frön på. Och som en äkta hemmafru gör jag smulpaj till efterrätt. (Dock med mörk sirap och florsocker då det inte fanns annat hemma)

Jag tror att jag har potentialen till att bli en perfekt heteronormativ kvinna någon dag.

Äsch, det där är nåt tillfälligt. Men gulligt av dig!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
10 11 12
Svar
236
· Visningar
9 191
Senast: em76
·
  • Låst
Mat Vad bjuds det på och vad lagas det hos dig? Recepttips välkomna! (Återuppväcker de här trådarna och startar ny tråd då vgv-tråden...
Svar
4
· Visningar
646
Senast: Liten
·
Relationer Vi har pratat om att gifta oss ett bra tag nu, men med 3 små barn och gård så finns ingen tid för planering. Vi har även räknat lite på...
Svar
8
· Visningar
585
Senast: Amha
·
Hemmet Vad tycker ni om dessa nya hus med kök i vardagsrummet. Själv gillar jag öppen planlösning men kök i vardagsrummet kan jag tänka mig i...
6 7 8
Svar
143
· Visningar
16 324
Senast: Breaktown
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 29
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp