Tittar in i ditt kök del 24

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har varit hos mamma och hämtat en Bag in Box som blev kvar efter festen i somras.
Så ikväll blir det rödvin! (Och skorpor..)
 
Gräsänkatillstånd även idag.

Har ätit kaffeglass med chokladsås och dricker Baileys. Lunch var yoghurt och bosniskt bröd.
 
Jag riktigt ryser nar jag laser om Halloween den har helgen :cautious: Halloween var i Torsdags ... och om man firade med fest var det helgen innan. :p

Nu har jag stadat upp lite i mitt arbetsrum ... jag borde fortsatta, men det blir nog ett avbrott nu.:)
 
Apropå Baileys, så funderar jag på vad jag ska ta mig till med femtielva miniflaskor Kahlua. Inte ens PLASTBARNET dricker sådant längre.
Åh Kahlua! I min ungdom brukade jag göra det med milkshake! Annars är det väl bara att dricka, i brist på vin?

Men på allvar, så borde det funka bra i kaffet?
 
Apropå Baileys, så funderar jag på vad jag ska ta mig till med femtielva miniflaskor Kahlua. Inte ens PLASTBARNET dricker sådant längre.

Min tyska svärmor har den till glass. Men nej. Det är odrickbart faktiskt.
En liten Baileys kan jag uppskatta så här på ålderns höst (och cognacen var slut) men... jag vet att vi gjorde glassdrinkar i tonåren:D

Glass, gräddlikör och en mixer. Man blir kalas och lite illamående rätt snabbt.
 
Min tyska svärmor har den till glass. Men nej. Det är odrickbart faktiskt.
En liten Baileys kan jag uppskatta så här på ålderns höst (och cognacen var slut) men... jag vet att vi gjorde glassdrinkar i tonåren:D

Glass, gräddlikör och en mixer. Man blir kalas och lite illamående rätt snabbt.
Ja, Kahlua på glassen i min ungdom. Och som svag "drink" med mjölk.
 
Jag undrar varifrån de där flaskorna med sprit ingen gillar kommer ifrån. Vi har konstigt finsk brännvin, kan döda med det. Men vi får en del sånt av olika anledningar.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
9 10 11
Svar
202
· Visningar
7 551
Senast: em76
·
  • Låst
Mat Vad bjuds det på och vad lagas det hos dig? Recepttips välkomna! (Återuppväcker de här trådarna och startar ny tråd då vgv-tråden...
Svar
4
· Visningar
634
Senast: Liten
·
Relationer Vi har pratat om att gifta oss ett bra tag nu, men med 3 små barn och gård så finns ingen tid för planering. Vi har även räknat lite på...
Svar
8
· Visningar
535
Senast: Amha
·
Hemmet Vad tycker ni om dessa nya hus med kök i vardagsrummet. Själv gillar jag öppen planlösning men kök i vardagsrummet kan jag tänka mig i...
6 7 8
Svar
143
· Visningar
15 981
Senast: Breaktown
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp