Tjockistråden 3

Gått upp igen, har inte vägt mig men känner det på kroppen direkt. Så nu blir det mat utan mycket snabba kolhydrater igen. Jag tror min osso buco delvis ligger bakom eftersom att den var så förbaskat god och jag åt för mycket av den. Men jag kan liksom inte äta nyttigt hela tiden.
 
Här stod det stilla förra veckan, jag är inte överraskad men det är som alltid lite trist. Å andra sidan kan det inte gå ned Varje vecka, kroppen gör trots allt mer än tappar kilon tänker jag, den möblerar också om. Jag ser särskilt på armarna att träningen gör mer än bara bränner kalorier.
De två senaste träningarna har känts extra bra också, så jag är vid gott mod trots att jag slarvat särskilt med nattätandet och sömnen. Nu får jag ett par extra dagar innan nästa vägning som inte sker förrän på Fredag (vanligtvis Onsdag), så en får väl se. :)

Tänk om det kunde bli nästa delmål innan slutet på Mars!
 
Jag har satt upp delmål för att skapa lite motivation (samtidigt som jag vet att motivationen kommer tryta i perioder och då krävs det disciplin istället). Tänkte att jag ska köpa något till mig själv vid varje delmål men tycker det är klurigt eftersom jag inte vill köpa kläder som jag förhoppningsvis ändå kommer krympa ur och jag vill inte göra det matfixerat. Är det någon som har någon idé?
 
Jag har satt upp delmål för att skapa lite motivation (samtidigt som jag vet att motivationen kommer tryta i perioder och då krävs det disciplin istället). Tänkte att jag ska köpa något till mig själv vid varje delmål men tycker det är klurigt eftersom jag inte vill köpa kläder som jag förhoppningsvis ändå kommer krympa ur och jag vill inte göra det matfixerat. Är det någon som har någon idé?
En upplevelse kanske? En linbana, en turritt, en spabehandling, en PTsession? :)
 
Ärligt talat. Jag kan inte enbart skylla på de kalla golven vore har för mina kalla fötter. En stor bov, kanske största, är att jag blivit så mycket stillasittande! Jo klart det är svårt att stå och gå omkring när man pluggar men eftersom det är på distans behöver jag ta den tiden jag sparar på till att röra på mig! Jag tar ju varje chans jag kan till att sitta ner för det är så jobbigt att röra på sig; LAT, mobilen och ju tyngre jag blivit- ännu sämre kondis och ork att röra mig. En ond cirkel har det blivit. Verkligen! Visst skulle det vara nyttigt och skönt om jag började med dagliga promenader igen (får dock anpassa mig efter honkatten så hon springer med...) Men visst! Om jag tog ut ungkatten ännu mer i selen och ser till att INTE sitta mer än nödvändigt skulle mycket vara vunnet.
 
Senast ändrad:
Ärligt talat. Jag kan inte enbart skylla på de kalla golven vore har för mina kalla fötter. En stor bov, kanske största, är att jag blivit så mycket stillasittande! Jo klart det är svårt att stå och gå omkring när man pluggar men eftersom det är på distans behöver jag ta den tiden jag sparar på till att röra på mig! Jag tar ju varje chans jag kan till att sitta ner för det är så jobbigt att röra på sig; LAT, mobilen och ju tyngre jag blivit- ännu sämre kondis och ork att röra mig. En ond cirkel har det blivit. Verkligen! Visst skulle det vara nyttigt och skönt om jag började med dagliga promenader igen (får dock anpassa mig efter honkatten så hon springer med...) Men visst! Om jag tog ut ungkatten ännu mer i selen och ser till att INTE sitta mer än nödvändigt skulle mycket vara vunnet.
När jag pluggade på distans hade jag "bokat in" motion, det kunde vara 30 minuter promenad på lunchen. Du kanske skulle unna dig det själv utan att ta med katten? Svårt att få till effektiv promenad annars tänker jag? 😊
 
När jag pluggade på distans hade jag "bokat in" motion, det kunde vara 30 minuter promenad på lunchen. Du kanske skulle unna dig det själv utan att ta med katten? Svårt att få till effektiv promenad annars tänker jag? 😊

Ja alltså jag var flitig med det innan! :) Att ta ut den unga i selen gör ju att jag sitter mindre men tar jag en promenad blir ju effekten större, men som sagt katt har en tendens att vara följeslagare och med idioter (inte alla!) på vägen försöker jag undvika det. Men skulle behöva börja igen ja :)
 
Ja alltså jag var flitig med det innan! :) Att ta ut den unga i selen gör ju att jag sitter mindre men tar jag en promenad blir ju effekten större, men som sagt katt har en tendens att vara följeslagare och med idioter (inte alla!) på vägen försöker jag undvika det. Men skulle behöva börja igen ja :)
Ja, det förstår jag, skulle min katt följa med skulle jag också anpassa mig. Men katten kanske kan vara inne under promenaden? 😊
 
Jag har satt upp delmål för att skapa lite motivation (samtidigt som jag vet att motivationen kommer tryta i perioder och då krävs det disciplin istället). Tänkte att jag ska köpa något till mig själv vid varje delmål men tycker det är klurigt eftersom jag inte vill köpa kläder som jag förhoppningsvis ändå kommer krympa ur och jag vill inte göra det matfixerat. Är det någon som har någon idé?

Med inspiration från din fråga har jag klurat ut en lista med belöningar för varje viktmål 😃
 
Jag kunde inte hitta mina yogashorts nu på morgonen (det jag oftast har på mig när jag städar hus) så tänkte att äsch, jag tar ett av de gamla paren. Drog på mig dem och var tvungen att brista ut i skratt! De sitter som ett par pyjamasbyxor, bara hänger och dinglar och far. 😅 Ingenting jag kan använda bland folk längre, det var en rätt motiverande upptäckt. Så jag som trodde jag hade fyra dugliga par har egentligen bara ett.

Imorgon är det vägning och idag fick jag mens. Jaja, väntat förstås, jag har haft sådana enorma cravings den här gången. Köpte en fryspizza i förrgår bara för att upptäcka att den inte ens var god, men jag åt den ändå. Ångrar mig så i efterhand, jag hade kunnat spendera de kalorierna på någonting mycket roligare.
 
Här hade vikten studsat upp igen men det var kanske inte för att det var lite väl överoptimistiskt förra veckan utan för att jag åt massor nån dag innan :d. Igår var inte heller superbra men drog inte över så fasligt mycket och idag kommer också hamna över eftersom jag åt fyra rostmackor i förmiddags. Känner mig lite hängig och trött och hoppas på att jag inte ska bli sjuk. För att vara snäll mot mig själv så drar jag upp lite på maten och hoppas på att slippa bli sjuk. Har gått jätte-mycket förkylningar på jobbet och bland bekanta men jag har hitills sluppit undan.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 168
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 188
Senast: jemeni
·
Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
8 095
Senast: hundtant
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 388
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp