Tjockistråden 3

Ställde in lördagens träning också, vaknade med både ont i ryggen och kli i halsen. Var i väg till stallet för att stänga fiket, men när jag kom hem la jag mig i soffan och sov tre timmar.
Tror det var behövligt för både rygg och hals var bättre på söndagen så jag orkade tävla. Kände dock jag behöver bättra på kondisen, varför är 4,5 min lika jobbigt som en hel timmes lektion O_o:rofl:
Tur hunden är bättre och vi kan börja gå långpromenader igen
 
Ångest. Blev uppkallad till personalchefen plus en till person. Trodde att jag skulle bli uppsagd. Nej, de skulle beställa kläder. Undrade om min storlek och vilken av tröjorna jag ville ha. Sa min storlek men de ville att jag skulle prova tröjan. Jättekul, inte, att visa upp sitt fläsk. Visserligen två kvinnor, men jag vill inte klä av mig inför chefer. Små storlekar så min sagda storlek var trång. Då ville jag ta nästa storlek. Också trång. Så jag fick gå upp två storlekar mot vad jag sa. Så pinsamt. Och tröjan var en tunn sladdrig kvalitet.

Ja, kanske fel tråd men jag vill helst posta här. Tror att ni bäst förstår...
 
Ångest. Blev uppkallad till personalchefen plus en till person. Trodde att jag skulle bli uppsagd. Nej, de skulle beställa kläder. Undrade om min storlek och vilken av tröjorna jag ville ha. Sa min storlek men de ville att jag skulle prova tröjan. Jättekul, inte, att visa upp sitt fläsk. Visserligen två kvinnor, men jag vill inte klä av mig inför chefer. Små storlekar så min sagda storlek var trång. Då ville jag ta nästa storlek. Också trång. Så jag fick gå upp två storlekar mot vad jag sa. Så pinsamt. Och tröjan var en tunn sladdrig kvalitet.

Ja, kanske fel tråd men jag vill helst posta här. Tror att ni bäst förstår...

Jodå. Samma sak för mig i somras, usch för den känslan ❤️
 
Jag kostade på mig PT -timme idag och har köpt nytt gymkort på nordic igen. Har ju bara kört cardio och lättare cirkelträning men var skönt att köra ett pass styrketräning igen även om jag höll det väldigt lätt.
Fick ett grundschema som jag ska köra tills jag är igång igen, med anpassningar att jobba runt mina trasiga knän. Kändes väldigt bra med PTn, rutinerad och har själv haft knäproblematik så han vet hur det känns och har själv fått anpassa.
Fanns en våg i omklädningsrummet så passade på att väga mig med kläderna på låg jag lite över 95 så då torde morgonvikten ligga på under 95 tänker jag 😅.
Har ingen stress att gå ner utan ligger jag still några veckor så är det fine, bara man inte smyger upp igen.
 
Träningarna har gått helt okej även om jag får ont på en massa andra ställen än knäna nu när jag lagt till lite nya övningar. Jag får nog helt enkelt konstatera att jag är gammal och sliten och köra på ändå. 😅 Hoppas det blir lättare och mindre ont med mindre vikt helt enkelt.
Matmässigt har det också varit helt okej och mensveckan från hell är så gott som över, men samtidigt är det bara fyra dagar sedan vägning den här gången (vägning imorgon) så jag förväntar mig inga mirakel.
 
Ångest. Blev uppkallad till personalchefen plus en till person. Trodde att jag skulle bli uppsagd. Nej, de skulle beställa kläder. Undrade om min storlek och vilken av tröjorna jag ville ha. Sa min storlek men de ville att jag skulle prova tröjan. Jättekul, inte, att visa upp sitt fläsk. Visserligen två kvinnor, men jag vill inte klä av mig inför chefer. Små storlekar så min sagda storlek var trång. Då ville jag ta nästa storlek. Också trång. Så jag fick gå upp två storlekar mot vad jag sa. Så pinsamt. Och tröjan var en tunn sladdrig kvalitet.

Ja, kanske fel tråd men jag vill helst posta här. Tror att ni bäst förstår...
Jag absolut avskyr också att prova/beställa uniform, tror jag nämnt det tidigare i tråden.
Jag klär inte heller av mig inför mina kollegor eller chefer utan tar tröjan eller byxorna med mig och går in på toa. Passar den inte tar jag av mig den därinne och ger tillbaka den med den enkla kommentaren att den inte passar, så ingen behöver se den på.

:heart
 
Tråkigt att vi är flera med knäproblem, samma här… Men insett att skorna jag går omkring med mest (ca 11’ steg om dagen) är 7 år gamla och det nog inte hjälper. Ska investera i ett par ordentliga skor att gå omkring i (SÅ himla tråkigt inköp) och se om det hjälper
 
Tråkigt att vi är flera med knäproblem, samma här… Men insett att skorna jag går omkring med mest (ca 11’ steg om dagen) är 7 år gamla och det nog inte hjälper. Ska investera i ett par ordentliga skor att gå omkring i (SÅ himla tråkigt inköp) och se om det hjälper
Bra skor är SUPERviktigt, särskilt om man gör de flesta stegen inomhus.
 
Ätit knäckebröd med sill och rostat bröd (med lätta) i för stora mängder. Det plus sorbeten i morse gör att det inte var en bra dag.
 
På tal om skor fötter och knän så har jag ont i fötterna och i knäna
Var hos en fot terapeut idag och hade med mig mina arbetsskor som jag fått via jobbet
”Ja alltså de där är ju inte bra det är inte många skyddsskor som är bra att gå mycket i” :crazy:
Känns ju jättebra :down:
 
Bra skor är SUPERviktigt, särskilt om man gör de flesta stegen inomhus.
Ja det är ju det 😫 Jag går mest omkring i stallet och mina gå-runt-skor när det inte är blött ute är mina kasserade springskor. Dumt. Men som sagt, ska lösas denna veckan!
På tal om skor fötter och knän så har jag ont i fötterna och i knäna
Var hos en fot terapeut idag och hade med mig mina arbetsskor som jag fått via jobbet
”Ja alltså de där är ju inte bra det är inte många skyddsskor som är bra att gå mycket i” :crazy:
Känns ju jättebra :down:
Hopplöst. Hade ett sommarjobb som krävde skyddsskor och har sällan haft så ont i kroppen som då.
 
Tränat 1,5 timme idag, lättare kondition mest för att röra kroppen och få blodgenomströmning då jag har sån träningsvärk 😅.
Blev tunnbrödrulle efter träningen, väldigt gott! Det blir jobbhelg hela helgen så passade på att sväva ut lite idag. Har varit väldigt hungrig idag men varit rätt upptagen som tur är så knte hunnit äta så mycket i övrigt 🙂.
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 859
Senast: jemeni
·
Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
7 872
Senast: hundtant
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 775
Senast: Snurrfian
·
Kropp & Själ Hur pratar man med vårdcentralsläkare så att man faktiskt får hjälp? Jag har inte sökt vård på VC på många år nu eftersom de aldrig...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
9 145
Senast: tornblomma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Airtags, selar etc
  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp