Tjockistråden 3

Ställt in träningen ikväll, är inte hundra procent frisk och vill kunna tävla på söndag
På söndag kommer även en ny matkasse från Matkomfort.
Börjat tröttna lite på Hello Fresh efter två år. Matkomfort erbjöd även extra huvudråvara (kostar extra givetvis) , jag kan tycka Hello Fresh är i snålaste laget där.
 
- 5 kg nu på, vad kan det vara, 3 veckor? Går ju alltid ganska fort i början.
Jag är uppe på 1,8 mg Saxenda (fulldos är 3) och aptiten är fullkomligen bortblåst, nu faktiskt på en lätt problematisk nivå. Det har dock lagt sig efter några dagar efter varje doshöjning så jag gissar att det kommer bli lite bättre om några dagar.
Jag har ju inte direkt någon mat och sovklocka så jag glömmer lätt att äta helt om aptiten inte finns. Och apropå kanske det är dags att försöka få i sig dagens första mål nu...

För någon vecka sedan plockade jag ut alla plagg i garderoben som inte passar (för små) och skickade upp dem på vinden. Så många fina klänningar och blusar som jag inte burit på säkert 4-5 år. Ångrar att jag inte gjort det tidigare, för det var faktiskt väldigt befriande att för första gången på länge, länge faktiskt ha en garderob där allt passar. Kanske kommer jag kunna ta ner den där lådan från vinden i framtiden, men just nu var det skönt att slippa bli påmind om forna glansdagar :p
 
Vågar inte ställa mig på vågen men ser tydligt i ansiktet och på kroppen att jag gått upp. Vill inte få det bekräftat. Igår åt jag allt jag kunde hitta, massor av rostat bröd med bregott och grillad fläskkarré plus sorbet som jag bara ska använda när jag kraschar.

Var iaf glad över att när jag var och handlade så gick jag förbi smågodishyllan och trots sug tappert motstod frestelsen. Även om kaloriintaget faktiskt inte blir så mycket större är det bättre att äta för mycket rostat bröd (med bregott) än smågodis.
 
@Happimess för mig som i perioder är dö-hungrig så låter det lite som en dröm att inte ha aptit 😝. Sen är det såklart problematiskt på andra sätt att inte ha några hungerskänslor alls men just nu när man bara vill rensa skåpen på allt som finns så låter det helt fantastiskt 😅.
 
Har varit extremt hungrig den senaste tiden och överätit grymt. Nu måste jag på något sätt komma tillbaka på banan. Ätit men känner mig fortfarande hungrig. Dricker koppar med te.
 
received_875601634255814.jpeg

Skoterdag. Vädret. Snön. Sällskapet. Magiskt! 🤩
 
Är det någon annan som har en 'riskperiod' dvs det är då man är hungrig och äter allt som finns? För mig är det från 5 till halv nio, nio. Sedan är det mycket lättare att inte äta. Och det är oberoende på vad/hur mycket jag äter.
 
Är det någon annan som har en 'riskperiod' dvs det är då man är hungrig och äter allt som finns? För mig är det från 5 till halv nio, nio. Sedan är det mycket lättare att inte äta. Och det är oberoende på vad/hur mycket jag äter.
Jag är inte hungrig egentligen, men okynnesäter oftast efter sex eller sju på kvällen (och framåt), det har alltid varit min stora bane.
 
Är det någon annan som har en 'riskperiod' dvs det är då man är hungrig och äter allt som finns? För mig är det från 5 till halv nio, nio. Sedan är det mycket lättare att inte äta. Och det är oberoende på vad/hur mycket jag äter.
För mig är det om jag är trött. Det blir ju värre på eftermiddagen/kvällen. Min hjärna skriker efter energi och det blir för lätt att äta.
Det underlättar också om jag äter bra och mättande mat på förmiddagen om jag jobbar, blir oftast inte hungrig på samma sätt på kvällen då.
 
Viktminskningen börjar synas, jag har fått ta fram lite andra kläder och med det kommer kommentarer på jobbet. Generellt tycker jag att det ska de skita i och att det är olämpligt - å andra sidan vet de att jag kämpar och jag känner ju att jag blir glad av valideringen. Samtidigt är det lite farligt.
Jag tycker dock ändå om att våra två äldre maintenancegubbar är de som kommer med förmaningar. "Calm down, eat well." :D
 
Jag har gått upp nästan sju kilo sedan i januari. Iofs var det just efter covid när jag tappat lukt och smak och rasade i vikt. Men känns bittert eftersom jag nu är tyngre än jag varit på hela hösten/vintern. Jag märker direkt att det är de snabba kolhydraterna som spökar. Så inga mer mackor eller rostat bröd.

Får dock kämpa just nu för att inte bara säga fuck it, och äta allt onyttigt inom räckhåll.
 
Jag har gått upp nästan sju kilo sedan i januari. Iofs var det just efter covid när jag tappat lukt och smak och rasade i vikt. Men känns bittert eftersom jag nu är tyngre än jag varit på hela hösten/vintern. Jag märker direkt att det är de snabba kolhydraterna som spökar. Så inga mer mackor eller rostat bröd.

Får dock kämpa just nu för att inte bara säga fuck it, och äta allt onyttigt inom räckhåll.
Finns det några rutiner du kan ändra på, särskilt på kvällen om du (som jag) känner att det är jobbigt att inte slöäta då? Någon kurs eller aktivitet eller annat som kan distrahera eller ändra fokus?
 
Finns det några rutiner du kan ändra på, särskilt på kvällen om du (som jag) känner att det är jobbigt att inte slöäta då? Någon kurs eller aktivitet eller annat som kan distrahera eller ändra fokus?

När jag kommer hem så är jag så trött att jag äter och sedan blir sittande vid datorn. Om jag kom igång och var aktiv skulle det hjälpa. Men, ursäkt #127 :angel: det är för kallt för att gå ut en promenad. Jag har ju mina gummiband men än så länge har det stannat vid tanken på att använda dem :angel:
 
Jag har gått upp nästan sju kilo sedan i januari. Iofs var det just efter covid när jag tappat lukt och smak och rasade i vikt. Men känns bittert eftersom jag nu är tyngre än jag varit på hela hösten/vintern. Jag märker direkt att det är de snabba kolhydraterna som spökar. Så inga mer mackor eller rostat bröd.

Får dock kämpa just nu för att inte bara säga fuck it, och äta allt onyttigt inom räckhåll.
Fast har det inte att göra med att du överäter?

Visst har du diabetes? Jag kan förstå att kolhydrater kan påverka blodsockret, men att man äter mackor gör ju inte att man går upp en massa kilon om det inte är för att man äter väldigt mycket.
 
Fast har det inte att göra med att du överäter?

Visst har du diabetes? Jag kan förstå att kolhydrater kan påverka blodsockret, men att man äter mackor gör ju inte att man går upp en massa kilon om det inte är för att man äter väldigt mycket.

Yep 1:a. Jag har lyckats hålla mig någorlunda i schack under hösten/vintern med bara perioder av att trilla av vagnen. Men nu har jag trillat i nästan en månad. Och blodsockret mår inte alls bra av att jag gått upp i vikt. Vilket är bland det jobbigaste. Jag slarvar eftersom jag tänker att äsch, en (delicatess) knäckebrödsskiva är bara 30 kalorier, men sedan kan jag äta ett halvt paket.
 
Igår träffade jag folk som jag inte träffat på länge. Jag ser tydligen fräsch ut och har "glow", sa att det kanske var solkrämen som gav mig extra lyster 😝. Tydligen ser jag väldigt hälsosam ut nu när jag rasat i vikt och fick även frågan om jag gjort gastric bypass 😅. Till saken hör att jag inte känner mig ett dugg fräsch eller pigg utan igår kände jag mig astrött och sliten. Inte har jag gjort gbp heller utan harvar på med kosten och äter tråkig mat helt enkelt.
Har gått upp i vikt tror jag men svårt att veta för nya vågen pendlar mellan att visa 95-97kg vid samma invägningstillfälle.. Det blir till att köpa en ny våg när man får lön 😬. Har skött mig hyfsat i helgen trots att jag var iväg både lördag och söndag men hade med proviant.
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 852
Senast: jemeni
·
Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
7 867
Senast: hundtant
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 758
Senast: Snurrfian
·
Kropp & Själ Hur pratar man med vårdcentralsläkare så att man faktiskt får hjälp? Jag har inte sökt vård på VC på många år nu eftersom de aldrig...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
9 141
Senast: tornblomma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp