Köpt nytt batteri till badrumsvågen iallafall. Är så omotiverad just nu. Gått ner 12 kg i år vilket absolut är en del men jag hade ju egentligen hoppats på minst det dubbla. Lägger resten i spoiler för att det är allmänt deppig statistik etc så får ni själva välja om ni vill läsa och svara
Men det är ju få som gör en större viktresa, lyckas gå ner mycket i vikt och sedan hålla det. Väldigt få, rent statistiskt (iallafall utan hjälpmedel såsom läkemedel och operation). Hur gör ni för att hålla modet uppe och tänka att ni ändå kommer vara en av de som lyckas?
Jag tänker mer i form av livstils förändring än "diet diet"..
Har upptäckt att jag personligen inte kan äta vitt bröd, pasta, sötade produkter utan att överäta och bli mer sugen. Det betyder inte att de är förbjudna men det inget jag äter till dagligdags eftersom jag vet att det inte fungerar för mig utan att hamna i en cirkel av överätande.
Nu när jag äter mest fullkorn, försöker hålla ett bra protein intag och fyller ut med grönsaker så har portionerna också blivit mindre. För att jag är mätt och blir mätt fortare helt enkelt. Det är ju bara att acceptera att det såhär min kosthållning behöver se ut framöver om jag ska lyckas.