Tjockistråden 4

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
De säger att de vill laga mat som ”passar till alla”.

Det är rätt mycket socker dessutom, vet inte hur många gånger det känts som om vi ätit en dessert. Hamburgardessert, lasangesessert, osv.

Fruktansvärt vidrigt.
Jösses, är det inställningen?
Inte att maten ska vara näringsriktig. Det kan väl ändå inte vara en kommunal skola?
Det strider ju mot de flesta direktiv.

Har gått ner 1 kg senaste veckan. Började matplanera och äta mer proteinmåltider igen. Slutade köpa kakor, enbart frukt och ibland mörk choklad på minst 85 %.

Till jul har jag dock tre adventskalendrar med godsaker, men känner mig inte lika hagalen som t.ex. förra året med detta. Har inplanerade tider (kväll) när jag förtär detta och det funkar fint.

Dock har jag utvecklat visst sockersug. Vet inte om det är pralinerna, eller för att min skolrestaurang sockrar maten. Inte ens salladen är fri.
På riktigt? Hur sockrar de maten? Vad är det som gör att inte ens salladen är fri?
Varför sockrar de maten?
Har flera vänner som jobbar på skolrestauranger där det inte sockras.

Tycker det går segt och vikten stangerat igen. Men när jag drog åt skärpet i morse upptäckte jag det bara är ett hål kvar 🧐
Det skärpet jag började längst ut på i våras

Bifogade filer

• IMG_9924.webp
    IMG_9924.webp
    519,9 KB · Visningar: 869
Första 2 julfrukostarna avklarade med kunder och kom undan med att äta annat :D

Igår vart ingen bra dag då jag glömde äta middag då jag kom hem så sent. Men tänker att en gång är ingen gång och tog ett kokt ägg och ett knäckebröd på kvällen istället.

Idag måste jag fixa lunch ute men tänkte faktiskt fixa sallad från typ Coop lätt att plocka ihop och vill inte slänga ut för mycket pengar.

IMR appen på jobbet har gett riktigt goda tips på soppor jag tänkte testa som verkar rätt kalorisnåla också :D

Ansökt om att byta vårdgivare för medicineringen. Vill ha en där jag bara betalar patientavgift vid "besök" och inte ett månadsabonnemang. Kommer nog byta medicin efter nyår (mars nån gång för jag har pennor kvar av den andra)

Fortfarande nere under förra högstasiffran. Det diffar lite, men i princip håller jag mig undan den. Det är ju på gränsen xx.9 men psykologiskt känns det bra. Tycker jag inte ser någon skillnad på kroppen dock.

Nu bara inte gå all in uppmuntrad av minskningen och överdriva det hela. Långsamt och hållbart är ledorden. Ytterligare ett plus är att bs håller sig på plats och jag kan dra ner på doserna insulin. Ffa det långverkande.

Jag söker tips om vilken app som jag ska välja för viktnedgång? Antar att det är flera här som testat appar? Viktigt att det finns recept för vegetarisk mat.
Vill inte göra en egen tråd p g a risken för triggande.

Råkade ut för en olycka för två månader sen och bröt knä och hand. Kommer att bli av med ortosen på benet 2/1 och kommer då att ta tag i min vikt. Sitter i rullstol och har levt på mackor och färdigmat då jag inte kan laga mat på grund av fysiken och har haft omväxlande matlust. Har ingen aning om hur mycket jag gått upp nu.

Jag söker tips om vilken app som jag ska välja för viktnedgång? Antar att det är flera här som testat appar? Viktigt att det finns recept för vegetarisk mat.

Råkade ut för en olycka för två månader sen och bröt knä och hand. Kommer att bli av med ortosen på benet 2/1 och kommer då att ta tag i min vikt. Sitter i rullstol och har levt på mackor och färdigmat då jag inte kan laga mat på grund av fysiken och har haft omväxlande matlust. Har ingen aning om hur mycket jag gått upp nu.
Betal eller gratisvariant?

Jag kör på Lifesum, det enkelt att lägga in egna recept och du behöver inte skriva in allt utan bara scanna streckkoden på de flesta varor så kommer macros upp på den varan.
Finns en massa recept också men jag lagar inte mat efter recept 🙈..

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka