Minst så mycket skiljer det mellan före och efter toabesök.Normal variation. Jag svajar så från morgon till kväll.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Minst så mycket skiljer det mellan före och efter toabesök.Normal variation. Jag svajar så från morgon till kväll.
Men då måste ju du ner till typ 60 kg för att få op. Helt galet!Sedan min gastric sleeve har jag nu gått ner totalt 48 kg. Sedan förra veckan har jag gått ner 1,4 kg. Hoppas jag är inne i en viktnedgång igen och viktplatån jag var inne i under två år minst, har lossnat. Svårt det här när man har stor övervikt. Läste för bara någon dag sedan att man inte ska förvänta sig efter en viktoperation att någonsin bli normalviktig, samtidigt läste jag på regionens hemsida att för att få borttagning av skinn efter viktoperation (på magen) så ska man ha bmi under 25. Man får alltså inte det ens om man har högre bmi, är viktstabil, inte röker och har ett hälsosamt liv i övrigt samt har problem med sår och och liknande i hudvecken där skinnet är. Är inte det lite motsägelsefullt ändå? Är inte det för jävligt rent ut sagt?
Nåja, jag får hoppas att jag åtminstone går ner så pass att jag kan rida på en häst. Vad tycker ni man kan väga då? Jag är 155 lång, lär ju aldrig väga 50 kg igen när jag började på 140 kg liksom.
Funderar på att testa Modifast i några veckor, inför operationen tappade jag 13 kg på 3 veckor, kanske kan ha lite effekt med liknande nu.
Precis och det tycker jag ju verkar stört, speciellt när det även står att man ska ha minst 3 cm överhäng av skinn utan att dra ut det. Så man ska ju ändå ha varit rejält överviktig från början för att få 3 cm samtidigt som "man inte kan förvänta sig få ett normalt bmi någonsin efter en viktoperation" sägs det från de som opererar. Snacka om att regionen lyckas svära sig fri från att slippa operera sådant här! Jag vill ha en skinnoperation, hade velat ha armarna också men det får man inte alls. brösten med och det får man inte heller här.Men då måste ju du ner till typ 60 kg för att få op. Helt galet!
Nåja, jag får hoppas att jag åtminstone går ner så pass att jag kan rida på en häst. Vad tycker ni man kan väga då? Jag är 155 lång, lär ju aldrig väga 50 kg igen när jag började på 140 kg liksom.
Aha, då gäller det att hitta någon med sådan häst då. Med tanke på 92,4 nu borde inte 85 vara totalt omöjligt i ett längre perspektiv. 60 är dock, hur det skulle gå till vet jag inte, speciellt om jag inte får ta bort överblivet skinn, jag undrar vad allt det egentligen väger.Ridskolan där jag rider har 85 kg som maxvikt, men vissa hästar har egna maxvikter, tex har de flesta ponnyer 60 kg.
Men då måste ju du ner till typ 60 kg för att få op. Helt galet!
Nej, och det är inte 50 kg heller som jag nämnde. Det är normalvikt. Poängen var just orden att efter en viktoperation kan man inte förvänta sig att återgå till normalvikt, ännu mindre då efter att ha vägt 140 kg som jag har gjort. Så det galna är kraven för att få ta bort skinn efter en viktoperation.Om man är 155 lång är väl 60 kilo inte helt galet ändå?
Fortfarande kvar på den lägre första siffran fast jag gått upp nästan ett halvt kilo. Försöker minska mitt intag av tomater och äpplen, det går sådär. Nu är det lätt eftersom jag inte känner någon smak. Eller lukt. Får se hur det går när jag äntligen blir av med den eländiga förkylningen.
Ursäkta mig, men hon ska väl skita i vad du äter?Jag känner mig så irriterad idag! Jag har en vän som gärna lägger sig i vad jag får och inte får äta. Hon vill inte äta socker alls, och tycker därför att jag inte heller ska göra det. Med socker innebär det även naturligt socker som i t.ex. frukt och morötter. Så idag vid skollunchen talade hon om för mig att sluta äta morötter för det "innehåller bara socker", att jag istället ska äta mig mätt på den varma maten som idag var rött kött.
Jag får dock i mig en del protein redan, och fokuserar därför på grönsaker under lunchen.
Är jag knäpp som tycker att morötter är helt okej att äta och inte innehåller "enbart socker"?
Banan "får" jag inte heller äta, men clementiner går bra.
Jo. Har du ens träffat en person som gått ner så mycket?Om man är 155 lång är väl 60 kilo inte helt galet ändå?
Kanske är det dessutom så att magen vant sig vid stora mängder. Att du helt enkelt inte blir mätt på vanlig mängd föda för att du tänjt ut den? Tänker på det du skrivit om ett kg äpplen?Fortfarande kvar på den lägre första siffran fast jag gått upp nästan ett halvt kilo. Försöker minska mitt intag av tomater och äpplen, det går sådär. Nu är det lätt eftersom jag inte känner någon smak. Eller lukt. Får se hur det går när jag äntligen blir av med den eländiga förkylningen.
Kanske är det dessutom så att magen vant sig vid stora mängder. Att du helt enkelt inte blir mätt på vanlig mängd föda för att du tänjt ut den? Tänker på det du skrivit om ett kg äpplen?
Fast.... om jag skulle smaska på ett kilo gott skulle min matsäck protestera och göra väldigt ont.Kan säkert vara en av anledningarna, men jag tror mycket också är mentalt, dvs jag är inte hungrig utan tycker bara det är gott att snaska på.