Tjockistråden 4

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Favoritmiddag igår som dessutom är mycket rimlig i kalorinivå. Det kompenserades med chokladpraliner😂 idag blir det en god omelett till middag. Promenerat lite mer (halleluja) och haft det allmänt bra trots riktigt skitschema denna helg. Å andra sidan jobbar jag väldigt lite kommande vecka. Ska försöka matplanera lite och köpa hem god kål som pastaalternativ.

Jag äter öht inga snabba kolhydrater, pasta, bröd, ris eller liknande. Inte ens potatis. Jag äter protein (just igår kyckling i ugn), tomater, rödlök och äpplen. Det var antagligen Göteborg som satte fart på suget igen när jag åt bröd och potatis. Sedan var jag riktigt nere och då blir det lätt 'comfort food' eller drömmen om comfort food snarare.

I bättre nyheter, jag har gått ner 1 kg sedan igår. Det där kilot jag verkar jojoja mellan beroende på vilken dag. Målet är att gå ner ett kg (till att börja med) från jojoa kg. Det skulle innebära att jag bytte första siffra.
Men visst beskrev du att du hade ätit bland annat äggröra till frukost när du var iväg? Varför äter du inte mer ägg, om du nu tycker det är gott :) ? Ägg upplevs ju dessutom mättande.

Hela denna veckan har varit hemsk i matväg :crazy: Tänker INTE väga mig imorgon! Tror jag blir så bedrövad att jag då fortsätter på samma spår som denna veckan

Det är svårt för mig att härbärgera stress och ångest utan maten :( Nya tag, I guess

Måste komma på vad jag ska till lunch som inte behöver värmas och kan ätas på språng framöver. Vill inte ha något sött. Orkar inte något avancerat. Helst hade jag velat ha en smörgås men jag klarar inte av att ha bröd och smör hemma :bag:

Hela denna veckan har varit hemsk i matväg :crazy: Tänker INTE väga mig imorgon! Tror jag blir så bedrövad att jag då fortsätter på samma spår som denna veckan

Det är svårt för mig att härbärgera stress och ångest utan maten :( Nya tag, I guess

Måste komma på vad jag ska till lunch som inte behöver värmas och kan ätas på språng framöver. Vill inte ha något sött. Orkar inte något avancerat. Helst hade jag velat ha en smörgås men jag klarar inte av att ha bröd och smör hemma :bag:
Jag gör min standard matlåda som ska gå att äta med bara en sked jag plockar upp ur väskan på en tretra kikärtor. Värmer olja med rätt bra med kryddor i, häller ner kikärtorna, salt plus en gnutta limesaft. Spiskummin (mycket), gurkmeja, paprikapulver, chilipulver (lite).

Sen kan man ha i lite skurna grönsaker till, typ gurka och paprika. Eller ha lite creme fraiche i såsen om man inte får problem med kylförvaringen. Behöver det bli mer mat som mättar längre kokar jag pasta. och äter till (men förvarar inte i samma burk) All slags pastasallad med skruvmakaroner är min andra standardmat som går att äta direkt ur lådan var som helst.

Men visst beskrev du att du hade ätit bland annat äggröra till frukost när du var iväg? Varför äter du inte mer ägg, om du nu tycker det är gott :) ? Ägg upplevs ju dessutom mättande.

Jag åt äggröra till frukost när jag var på hotell. Innan dess tror jag inte jag ätit ett ägg sedan midsommar.

Jag åt äggröra till frukost när jag var på hotell. Innan dess tror jag inte jag ätit ett ägg sedan midsommar.
Jag kanske missuppfattade :) . Jag trodde när du beskrev hotellfrukosten att du menade att du gillar ägg? Det var därför jag undrade varför du inte äter det oftare.

Den 1/11 hade jag en egen invägning och började med hjälpmedicinen, idag när jag vägde mig så har jag faktiskt gått ner 1,4 kg sedan dess :eek:
Jag tänker bara ha veckovägning och fortsätta ha koll på matintaget via lifesum.

Träningen i lördags gick bra även om jag kände att jag saknade energi efter veckan magknas.
Det var dessutom vikarie och hon är mycket för vad hon kallar "funktionella övningar" dvs "träna så många muskelgrupper du bara kan på en övning". Jag är mer för övningar som är riktade på en, max två muskelgrupper.
Sen var det Burpees som fysdel och eftersom jag är extremt långsam på göra burpees blev det inte speciellt pulshöjande tyvärr. Var nästan med fys städa hemma sen :rofl:.

Ikväll ska jag iväg fixa fransar och bryn men sen blir det hem laga matlådor för veckan. Blir nog något med kyckling.
Lagar så jag har matlådor för fyra dagar framåt och ja jag har inga problem äta samma lunch hela veckan :p

Helgens mat har varit sisådär. Inte jättedålig men ute med kunder och restaurang så försökte inte ens räkna de kalorierna. De unnar jag mig. Tror inte det var så extremt mycket på något sätt. På lördagen satt vi med vänner och spelade samt fick mat hemma hos svärmor så lite svårt att räkna där med men tror inte något av det vart så jättedåligt.

Lite popcorn pch salta pinnar på kvällen. I söndags orkade vare sig jag eller sambon fixa mat så vi köpte pizza och kebabsallad. Jag tog en liten slice och sen halva kebabsalladen så jag hade halva till lunch.

Rejäl ordentlig frukost gjorde att istället för att äta lunch och middag körde vi bara middag så det hjälpte nog kalorierna lite :D

Vågen har iallafall stått still i en vecka ned något men ändå :)

Äter över lag bättre för att hålla mig mätt och små-äter långt ifrån vad jag gjorde tidigare . Woho!!

Alltså.. vad i helskotta?

Sambon gjorde mat igår. En thairätt på nötfärs enkel och god men när jag räknade ihop allt så blev en måltid straxs över 600 kalorier :confused: :eek:

Banne mig inte ok då den är god, mättande och jag har flera matlådor nu framöver.

Gick över med nästan 200 kalorier igår (vilket jag nog bränner av stallet med mockning, ridning mm men ändå)

Vill spara lite kalorier till kvällen för att kunna äta ngt gott OM jag vill inte bara bränna det på vardagsmat :mad:

Nu har jag 15 kilo kvar till absoluta målet, är nöjd om jag kan behålla nuvarande.
Min nya go-to är gröt, är så innerligt less på tonfisk😂. Åt baguette igår och fick magknip, har inte ätit bröd mer än enstaka gånger senaste månaderna. Jag tror att det är vägen framåt, att undvika bröd. Jag älskar bröd (alla former utom formfranska och sött bröd), älskar gott smör, älskar ost, älskar pålägg. Undviker jag bröd undviker jag exakt sånt jag gärna överäter av.
I övrigt på banan, äter rimligt även när jag äter ”fel”. Det andra jag kan överäta är torkad frukt och nötter, särskilt nötter. Min hjärna vill inte fatta hur lite nötter som motsvarar en normal frukost eller lunch sett till kalorier.

Sen kommer det luriga, att hitta var jag ska ligga i intag för att hålla vikten, att gå upp eller ner är mycket enklare och jag är rädd för att missbedöma och få starta om.

Intressant det här. Körsbärs/babyplommontomater är nu inte på extrapris och relativt dyra i jämförelse. Jag drar automatiskt ner konsumtionen, tex idag åt jag ca 250 g. Äpplen är däremot fortfarande billiga så köper fortsatt mycket. Inget protein på extrapris = jag köper inte det.

Däremot fortsätter jag att hamstra tandkräm, mjukmedel, toapapper osv när det är på extrapris. Just nu äter jag på ett revbensspjäll. Det blir ca 6 dagar för ett (stort) spjäll. Nästa ut är lammstek. Sedan såg jag att nästa vecka är det fryst kyckling till extrapris och då kommer jag köpa det.

Vågen visade +1 kg, midjemåttet -3cm 🤣😝..

Fick på mig ett par jeans igår som jag hade när jag vägde som minst, de satt bra nu. Maten har gått okej, inga större utsvävningar trots jag var iväg i helgen. Kommande helg ska jag iväg med maken och fira att vi hållt ihop i över två decennier så då kommer det definitivt svävas ut.

Träningen har inte gått alls, ett litet försiktigt pass på två veckor men jag har inte känt mig helt frisk. Idag tänkte jag försöka komma iväg och värma igenom kroppen lite på gymmet.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXXXVII
  • Dejtingtråden 39
  • Valvaka!

Barn

Hund

Katt, Andra Djur