Jag är inte direkt arketypisk vad gäller mat, eller för den delen något annat missbruk. Det jag missbrukar, även om det är helt fel ord, är frukt och grönsaker. Jag har i mina dagar tagit starka, beroendeframkallande läkemedel, det enda jag möjligtvis är beroende av (jo jag vet att det inte är fysiskt möjligt) är ipren och panadol. Även om jag nästan har slutat med ipren utan nöjer mig med panadol. Aldrig känt en minuts begär efter beroendeframkallande, ganska starka sådana, utan enbart tagit dem vid behov. Sedan är det bara, nu behöver jag dem inte längre.
Jag märker om jag äter pasta en dag så efter är det, ååååh pasta! Samma sak med ris och bröd, får ett direkt sug, därför har jag tagit bort dem helt från min diet. Samma sak med godis, choklad osv. Jag trillar av vagnen ibland men tar mig upp på den igen. Ffa då gällande choklad. Inga mera chips, jag kunde äta en stor påse chips på en dag. Nu har jag inte ätit chips sedan i somras när jag var på landet med familjen.
Tar jag bort tomater och äpplen, klementiner whatever frukt, så finns det inte mycket kvar att äta. Min tanke är att det är bättre att jag överäter frukt och grönsaker än pasta osv.