Tjockistråden 5

Bukefalos 30 år!

Helt OT, men måste berätta om min mormor som hade en gammal analog våg, ni vet en sån där man ställde in 0 kg med en liten ratt i ovankant innan man vägde sig.
Om hon tyckte att vågen visade fel, dvs för mycket, så ändrade hon sonika sin vikt med hjälp av den lilla ratten - för det var väl det den var till för?! :angel:
Underbara älskade lilla mormor :heart
Min analoga visade 3 kg fel (glädjesiffror :cool:) visade det sig när jag köpte den digitala. Kan inte ställa in den samma som den andra hur mycket jag än fifflar med ratten. Men den är snygg så den bor i badrummet som dekoration

Jag väger alltid mer på vågen på sjukhuset när de väger mig, även om jag tar av mig skorna. Iofs brukar jag väga mig på morgonen i bara trosor.

Fö deppad, klänningen jag köpte till min systers silverbröllop är en storlek större än mina andra kläder. Iofs så står det att det är en liten storlek så rekommendationen är att köpa en storlek större. Men ja, det irriterer mig.

Storlekar på kvinnokläder går inte lita på. Olika plagg i samma storlek kan vara milsvida i skillnad, så släpp den irritationen.

Jo jag vet. H&M är helt hopplösa, de och Zara är värst vad gäller storlekar. Där är allt tre storlekar mindre, minst, än andra affärer. Zara har väl en del en ursäkt iom att de från början var Italienskt och de är kända för att vara små storlekar.

Köper mycke kläder från engelsons, och där har dom oftast mått tvärs över kläderna att gå på.
Har bomulls t-shirt i 46/48 som sitter bra, och bambu i 38/40 som sitter bra 🤨 eller, bambun i snävaste laget, men bättre under skjortor å så.
Deras leggings är oxå off i passform.

Men bra i övrigt så 😅

Kommer på jobbet och en kollega säljer fika (rester från helgen sköremarknad skulle jag gissa), däribland hennes tårta med typ 7 tunna lager med nå honungsaktigt?
Köpte 2 bitar..

Skare va så skare va liksom. Inte unnan mig av dom på flera år.

Strök proteinbaren jag tänkt knapra innan middagen och möjligheten finns att stryka middagen oxå (gröt, så bara torra gryn än).
Borde inte hamna så långt över maintnce då tycker jag. Vågen visade -0,8 från igår 🙄🤨 skyller på järntabletterna å psylliumfröskalen jag har i typ allt 🙈

Ugh..men nacken å huvudet är inte imponerad av jobb alltså.

Dök in på coopet innan jobbet å shoppade isbergssallad, tomater, gurka, å rödlök, så jag kan göra en sallad imrn. Kände mig lite desperat utan nått sånt hemma.
Slank även ner en grillad kyckling som just nu ligger i jobbkylen 😅
(och hur störande är det inte att det typ inte går hitta ett kcalvärde på grillad kyckling?)

Kommer på jobbet och en kollega säljer fika (rester från helgen sköremarknad skulle jag gissa), däribland hennes tårta med typ 7 tunna lager med nå honungsaktigt?
Köpte 2 bitar..

Skare va så skare va liksom. Inte unnan mig av dom på flera år.

Strök proteinbaren jag tänkt knapra innan middagen och möjligheten finns att stryka middagen oxå (gröt, så bara torra gryn än).
Borde inte hamna så långt över maintnce då tycker jag. Vågen visade -0,8 från igår 🙄🤨 skyller på järntabletterna å psylliumfröskalen jag har i typ allt 🙈

Ugh..men nacken å huvudet är inte imponerad av jobb alltså.

Dök in på coopet innan jobbet å shoppade isbergssallad, tomater, gurka, å rödlök, så jag kan göra en sallad imrn. Kände mig lite desperat utan nått sånt hemma.
Slank även ner en grillad kyckling som just nu ligger i jobbkylen 😅
(och hur störande är det inte att det typ inte går hitta ett kcalvärde på grillad kyckling?)

https://www.kronfagel.se/product/grillkyckling/grillkyckling-1040-g/

Säger iaf kronfågel. Beror mycket på om de äter skinnet eller inte. Jag tycker ju att de är ganska feta när man köper dem i butik. Megara älskar dom så hon brukar få en liten smakbit när jag köper hem dem någon gång. Sedan naturligtvis skillnad på om det är ben/klubba och filé.

https://www.fatsecret.se/kalorier-näring/search?q=Grillad+Kyckling

Såg ett inlägg på FB med en karl som bara ätit kyckling, gurka, tomat och dressing på grekisk yogurt (tror jag det var) i ett antal veckor som ett experiment om det gå gå ner i vikt på den kosten. Två likadana portioner varje dag á 1300 kcal totalt, vilket är jävligt lite för en vuxen man.
Jag känner bara *suck*. Ja om han är i sånt pass stort kaloriunderskott så kommer han gå ner, frågan är mer hur han mår psykiskt av att äta så enformigt och vad som händer efter dessa veckor när han börjar äta normalt igen.

https://www.kronfagel.se/product/grillkyckling/grillkyckling-1040-g/

Säger iaf kronfågel. Beror mycket på om de äter skinnet eller inte. Jag tycker ju att de är ganska feta när man köper dem i butik. Megara älskar dom så hon brukar få en liten smakbit när jag köper hem dem någon gång. Sedan naturligtvis skillnad på om det är ben/klubba och filé.

https://www.fatsecret.se/kalorier-näring/search?q=Grillad+Kyckling
Tack!
Skinnet äts inte av mig. Klar skillnad i kött typ kontra vanliga kycklingfiléer som ligger på 100kcal/100g 😅 🤔 .. men lite godare oxå..

Alltså, för att gå ner fem kg på en månad ska jag ligga på 249 kcal/dag. Vilket nej, jag verkligen inte tänker ens försöka mig på. Bleh. Och inte heller 5/2 dieten. Eller WW. Det får bli att jag harvar på, utan att frossa i glass och istf äta ett kg nektariner, kanske dra ner till ett halvt.

Alltså, för att gå ner fem kg på en månad ska jag ligga på 249 kcal/dag. Vilket nej, jag verkligen inte tänker ens försöka mig på. Bleh. Och inte heller 5/2 dieten. Eller WW. Det får bli att jag harvar på, utan att frossa i glass och istf äta ett kg nektariner, kanske dra ner till ett halvt.
Varför i hela friden ska du gå ner 5 kg på en månad?! 1-2 är rimligare i längden.

Jag väger alltid mer på vågen på sjukhuset när de väger mig, även om jag tar av mig skorna. Iofs brukar jag väga mig på morgonen i bara trosor.

Fö deppad, klänningen jag köpte till min systers silverbröllop är en storlek större än mina andra kläder. Iofs så står det att det är en liten storlek så rekommendationen är att köpa en storlek större. Men ja, det irriterer mig.

I min gardaerob trängs XS tillsammans med resten av allt upp till XL så gett upp att hålla koll på storlekar :rofl:

Nu har jag beställt mounjaro o de ska komma på lördag. Är förväntansfull inför detta. Samtidigt har jag varit till en dietist och det var också bra, jag insåg raskt att jag äter på tok för lite protein så jag har jobbat på att leta efter protein jag gillar. Jag är nästintill vegetarian så röda linser har blivit min räddning. Jag har inga bekymmer med att gå ned i vikt egentligen men jag äter för mycket och så kryper vikten upp. Jag äter sällan sötsaker så mängd är ett problem. Nå, med sprutorna och mer protein så blir nog det här toppen. Jag tränar så mycket redan så där kan jag inte göra några förbättringar. Rapport följer om hur det går.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Att bryta mig loss
  • Vad är en rimlig hyra/boendekostnad?
  • Valvaka!

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar