Tjockistråden del 2

Jag har gått upp 1,3 kg på två dygn. Förstår ju att det är vätska, som antagligen försvinner under helgen, men jag blir så irriterad 😉 det kommer att göra mig gott att vara utan våg i elva dagar på semestern kan jag säga!
 
Jag har gått upp 1,3 kg på två dygn. Förstår ju att det är vätska, som antagligen försvinner under helgen, men jag blir så irriterad 😉 det kommer att göra mig gott att vara utan våg i elva dagar på semestern kan jag säga!
känner du att kroppen svullnar? eller ser du det runt t.ex fötterna?
I så fall kommer ett litet tips: lär dig lymfmassage, egenvård så kan du hjälpa kroppen att göra sig av med överskottsvätska...
Mer om lymfsystemet:
Egenvård:
 
känner du att kroppen svullnar? eller ser du det runt t.ex fötterna?
I så fall kommer ett litet tips: lär dig lymfmassage, egenvård så kan du hjälpa kroppen att göra sig av med överskottsvätska...
Mer om lymfsystemet:
Egenvård:

Tack! Märker det mest på förlovningsringen men även runt vristerna om jag suttit mycket en varm dag och så. Det sammanfaller ofta med att jag känner mig svullen och förstoppad, så det blir ju gärna allt på en gång någon gång i månaden eller så. Ska kika på filmerna!

Dagen efter att jag skrev ovan inlägg hade jag gått upp 700 g till, idag är jag tillbaka på förra onsdagens vikt. Suck 😉 nu ska jag strax åka och hänga i Ystad med en god vän i ett par dagar, så kanske inte blir minus på vågen på onsdag just men det kan jag leva med. På torsdag åker jag till Italien och Frankrike och räknar liksom med lite extra goda frukostar och det är trerätters varje dag osv men även väldigt mycket promenad, så jag tror att jag kan göra smarta val men kommer inte att slå på mig själv om elva dagar ger lite plus på vågen heller. Låt en kvinna leva 😆
 
På min läkares inrådan försöker jag med 16:8. Går inte så bra...Idag var jag bara "tvungen" att äta frukost. Kände mig helt svimfärdig och mådde konstigt. Det hade väl gått över men det är svårt att stå emot när man åker förbi flera bagerier när man har rast.
 
Jag skulle vilja börja träna mer. Går redan på gym ibland då vi har ett på jobbet. Har också kort för att simma. Men jag skulle vilja dansa. Har förut gått mkt på aerobics och Zumba och sånt. Men jag klarar inte träning som innehåller hopp eller för mkt snurrar. Då kan jag få ont i benhinnor. Har funderat på salsa men funderar om det är för mkt snurrar.
 
Jag skulle vilja börja träna mer. Går redan på gym ibland då vi har ett på jobbet. Har också kort för att simma. Men jag skulle vilja dansa. Har förut gått mkt på aerobics och Zumba och sånt. Men jag klarar inte träning som innehåller hopp eller för mkt snurrar. Då kan jag få ont i benhinnor. Har funderat på salsa men funderar om det är för mkt snurrar.
Finns det inte "hopplös" zumba där du bor? Alltså utan hopp... (har ingen aning om hur mycket snurr det är i zumba)
 
Finns det inte "hopplös" zumba där du bor? Alltså utan hopp... (har ingen aning om hur mycket snurr det är i zumba)
De jag gått på har haft hopp. Och en del snurrar. Så då får jag ta bort det och hitta på något eget istället
Men sen vore det roligt att gå på dans så man kommet vidare. Zumba på gym etc är ju ett pass man kör ett antal veckor. Och varje gång kommer det nybörjare. Det vore kul att lära sig en dans och komma längre.
 
Jag orkar inte ständigt banta längre, vecka 41 gör jag en sleeve. Det känns som ett misslyckande på nåt sätt, hade ju velat gå ner själv men lyckas inte hålla det och har nu gått upp en del kilo igen... Har bantat i så många år utan att lyckas hålla vikten, vill kunna leka med mitt barn, vill kunna rida flera hästar (redan min längd hindrar mig från att rida många hästar, vill inte att vikten också är i vägen), ha mer ork osv. Hoppas bara inte att jag fegar ur, är väldigt nervös. Mest för att bli sövd men också för ev komplikationer. Dock kan jag ju få en hel del komplikationer av överviken också (pappa har diabetes typ 2 och haft hjärtinfarkt) och det lockar inte direkt!
 
Jag orkar inte ständigt banta längre, vecka 41 gör jag en sleeve. Det känns som ett misslyckande på nåt sätt, hade ju velat gå ner själv men lyckas inte hålla det och har nu gått upp en del kilo igen... Har bantat i så många år utan att lyckas hålla vikten, vill kunna leka med mitt barn, vill kunna rida flera hästar (redan min längd hindrar mig från att rida många hästar, vill inte att vikten också är i vägen), ha mer ork osv. Hoppas bara inte att jag fegar ur, är väldigt nervös. Mest för att bli sövd men också för ev komplikationer. Dock kan jag ju få en hel del komplikationer av överviken också (pappa har diabetes typ 2 och haft hjärtinfarkt) och det lockar inte direkt!
OM det känns rätt för dig, så är det säkert det. Lycka till!

(för min del känns operation uteslutet, med tanke på att jag redan har andra änden av systemet stympat - har stomi sedan några år tillbaka...)
 
OM det känns rätt för dig, så är det säkert det. Lycka till!

(för min del känns operation uteslutet, med tanke på att jag redan har andra änden av systemet stympat - har stomi sedan några år tillbaka...)

Ja, jag har funderar i många år och blev godkänd redan förra våren men då bangade jag!

Hmm ja, det kan vara dumt att bråka för mycket med kroppen!
 
Jag förväntade mig definitiv uppgång efter elva dagars utlandssemester med fyrarätters middag varje dag, hotellfrukostar och mycket mer bröd och sånt än jag brukar äta vid lunchtid samt förstås lite godis, stora köpekaffe och annat krafs som slinker ner under långa bussresor - men jag knatade förstås omkring 12-13000 steg varje dag väl på plats också, samt en hel del bad och det var varmt som skam. Det verkar ha gått på ett ut till slut, dagen efter hemkomst vägde jag 1,6 kg mer än dagen för avfärd, men då hade jag suttit på en buss i tre dagar och var svullen som sjutton. Två dagar efter var jag nere på 0,6 kg över start, och tre dagar efter hemkomst -0,3 kg jämfört med avresedagen. Är lite förlåtande mot mig själv över semestern då det är svårare att planera än under arbetsveckorna, och är nöjd om jag ligger stabilt! Men känner även att jag verkligen fått in bättre vanor under året, vad gäller att fylla på tallriken med grönsaker och tänka ett steg längre - delvis för att kunna unna mig med gott samvete.

Det var skönt att inte vara i närheten av en våg under hela resan och nu blir det en vecka emellan vägningar också. Bra övning för mig som kan okynnesväga mig tolv gånger om dagen...!
 
Jag nosar snart på minus 20 kg, 800 g kvar tills dess så det bör inte dröja jättelänge till. Milstolparna är viktiga för mig på något sätt, min app delar upp det i 5 kg i taget och det är ju härligt att se grafen flytta sig mot målet!
Det är ju superduktigt! Kämpa vidare :heart

Jag kommer göra ett försök att kickstarta min viktnedgång igen efter sommaren med en shakediet. Känner att jag behöver lite motivation i att det händer något direkt. Jag har bara inte helt bestämt när jag ska börja. Jag och min sambo hittar ursäkter, men någon gång inom närmsta veckan blir det. Jag har aldrig testat något liknande. Jag har dock hört att man ofta tycker första tre dagarna är kämpigast. Tänker då att det kanske inte är så smart att förlägga dessa tre dagar när jag vet att jag ska göra något jag tycker är kämpigt på jobbet.

Tanken är som sagt bara att jag vill kickstarta såhär. Nollställa mig lite. Håller på att lägga upp en plan hur jag ska fortsätta efteråt. Tanken är att jag ska gifta mig lagom till nästa sommar, så jag har ett mål som jag vill klara tills dess. :)
 
70.8 på vågen idag.
15.8 kg för mycket.

Måste måste måste hitta goda vanor igen, mår dessutom inte så bra fysiskt när jag äter såhär (dvs mer kolhydrater än proteiner).
 
I måndags körde jag igång med höstens bassängträning igen.
Jag har också bestämt mig för att jag ska börja gå på gym en gång i veckan. Har hittat ett ställe där man kan köpa 10-kort istället för att binda upp sig på månadsabonnemang, vilket passar både mig och min plånbok bättre - även om det kanske blir aningen dyrare per träningstillfälle om man gör så. Ska bara hitta rätt tillfälle att köra igång. Första veckan efter att man löst medlemskap får man träna gratis, så jag tänkte ta det vid ett tillfälle när jag inte har en massa annat inbokat - som t.ex nästa veckas 2-dagarsbesök i huvudstaden för allehanda läkarbesök.

Som jag sagt innan - jag håller mig förhållandevis viktstabil med den mat jag äter, så jag räknar med att ökad motion är det som kommer göra susen i just mitt fall. Mitt måndagsexemplar till kropp 🙄 mår ju dessutom bättre av lite mer träning.
 
Gått upp 6 kg i sommar, mycket alkohol och dålig mat. Hem från utlandet och -4,1 kg på 1,5 vecka! :up: Jobb och lite andra matvanor har släppt en del vätska. Har således ”endast” 6,5 kg till den vikt jag känner mig bekväm i, men är då ändå överviktig. Dock kommer jag nog alltid att vara det, så har kommit till ro med den vikten!
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Kopierar in förra trådstarten: En tråd för oss med STOR övervikt som vill pusha och peppas! Gå ner tillsammans. Med stor övervikt pratar...
86 87 88
Svar
1 758
· Visningar
144 678
Senast: alazzi
·
Katthälsa Jag har två katter, en hona på 2½ år och en hane på 9 år, båda kastrerade, båda för närvarande innekatter (hanen har varit ute i sitt...
Svar
10
· Visningar
918
Senast: Bison
·
Träning Är i planerna att skaffa häst efter några års uppehåll. Ridit i hela mitt liv. Hyr nu lägenhet på gård med hästar så har möjlighet att...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
6 802
Senast: Mia_R
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
3 977
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp