Tjockistråden del 2

Jag drar igång med shakediet nästa vecka, inför operation som är planerad v41. Har bestämt mig för en sleeve, finns för och nackdelar med båda operationerna men känslan säger sleeve. 4-5 veckor mer shake känns sådär lockande men det är bara att göra :angel:
 
Gått upp 6 kg i sommar, mycket alkohol och dålig mat. Hem från utlandet och -4,1 kg på 1,5 vecka! :up: Jobb och lite andra matvanor har släppt en del vätska. Har således ”endast” 6,5 kg till den vikt jag känner mig bekväm i, men är då ändå överviktig. Dock kommer jag nog alltid att vara det, så har kommit till ro med den vikten!

Så är det för mig med. Min (nuvarande) målvikt är fortfarande en bit från BMI 25 eller vad det nu är som är gränsen för övervikt, men jag är inte bekväm med att vara såpass smal som skulle krävas för att falla inom normalviktsgränsen. Jag var det ett tag för ett antal år sedan och jag ser inte riktigt frisk ut på de bilderna, så struntar i det där. Sedan kanske jag känner annorlunda när jag landar där jag tror att jag vill befinna mig men satsar dit, liksom.
 
Så är det för mig med. Min (nuvarande) målvikt är fortfarande en bit från BMI 25 eller vad det nu är som är gränsen för övervikt, men jag är inte bekväm med att vara såpass smal som skulle krävas för att falla inom normalviktsgränsen. Jag var det ett tag för ett antal år sedan och jag ser inte riktigt frisk ut på de bilderna, så struntar i det där. Sedan kanske jag känner annorlunda när jag landar där jag tror att jag vill befinna mig men satsar dit, liksom.
Bmi är ju egentligen inte tänkt att användas på individnivå utan mer på populationsnivå. Vi har alla olika kroppsform och man behöver också komma ihåg att man kan ha rätt stir muskelmassa även som överviktig. Och muskler väger ju mer än fett...

Min egen målvikt hamnar på bmi drygt 26. Jag kommer nog känna mig smal då, särskilt eftersom det är runt 30 år sen jag vägde så "lite"
 
Bmi är ju egentligen inte tänkt att användas på individnivå utan mer på populationsnivå. Vi har alla olika kroppsform och man behöver också komma ihåg att man kan ha rätt stir muskelmassa även som överviktig. Och muskler väger ju mer än fett...

Min egen målvikt hamnar på bmi drygt 26. Jag kommer nog känna mig smal då, särskilt eftersom det är runt 30 år sen jag vägde så "lite"

28,7 är min BMI på målvikt. Måste gå ned 17 kg för att komma på ett BMI på 24,7 kg. Sinnessjukt. För mig alltså.
 
Jag har funderat på approach och kommer nog att köra någon form av periodisk fasta. Jag vill gärna äta med barnet och då blir det lättast att hålla buljong och te fram till jag hämtar honom (han äter frukost på föris) och sedan mellis, middag, kvällsfika med kloka val. Och på helgen äta alla mål med honom med kloka val.

De säger att man inte ska fasta efter gbp/sleeve men min mage/tarm är gladare när de får ”vara ifred” en länge period per dygn. Och som nyopererad hade det inte gått men nu efter 5 år beter sig kroppen lite annorlunda och är inte lika känslig.
 
30/8 70.8
6/9 70.1

Rätt håll. Har inte följt planen till 100%, blodsockret har varit helt knäppt i veckan (säkerligen pga för högt intag under längre period). Ska sätta lite tider för nästa vecka och se om det blir lättare, schemat är fullt iaf = ingen tid att vara uttråkad och äta...
 
Minus 21,2 nu. Känns fortsatt bra! Jag är ju hyfsat liberal ändå men försöker att tänka ett steg längre och uppenbarligen funkar det. Ska försöka komma igång med träningen ordentligt igen nu, gjorde ett försök i förra veckan men blev lite risig så höll upp ett par dagar men idag på lunchen kör jag igen. Det gör nog ingen större skillnad för viktnedgången, men det känns bra och ger energi. Och lite bränner det ju också förstås ;)
 
Har druckit modifast sen i torsdags inför min sleeve operation. Ska dricka 4-5 veckor. Har gått ner -5,7 hittills. Dock det mesta första dagarna, sen typ 0,6 senaste två dagarna. Vet ju dock sen tidigare bantningsförsök med modifast att det är mest de första dagarna o sen brukar det bli några hekto om dagen.
 
Jag har kört igång med min shakediet. Är bara andra dagen idag. Jag kör min egen variant med en blandning av pulver och färdiga shakes från Naturdiet, några bars från Naturdiet och soppor från Allevo. Provade en soppa igår till kvällsmat. Kändes lite mer matigt, men väldigt få kalorier. Känns som en bra variation till dessa söta shakes.

Första dagen fungerade över förväntan. Kände mig inte speciellt hungrig. Kör detta tillsammans med sambon. Känns lite lättare att vi gör det ihop. Igår kväll tog vi en promenad runt spåret tillsammans. Jag hoppas att vi ska orka köra på detta i åtminstone två veckor för att nollställa våra kroppar innan vi jobbar vidare på vår viktnedgång. Vi hoppas på att gifta oss nästa år, så det vore trevligt att ha gått ned en hel till innan dess.
 
Jag har kört igång med min shakediet. Är bara andra dagen idag. Jag kör min egen variant med en blandning av pulver och färdiga shakes från Naturdiet, några bars från Naturdiet och soppor från Allevo. Provade en soppa igår till kvällsmat. Kändes lite mer matigt, men väldigt få kalorier. Känns som en bra variation till dessa söta shakes.

Första dagen fungerade över förväntan. Kände mig inte speciellt hungrig. Kör detta tillsammans med sambon. Känns lite lättare att vi gör det ihop. Igår kväll tog vi en promenad runt spåret tillsammans. Jag hoppas att vi ska orka köra på detta i åtminstone två veckor för att nollställa våra kroppar innan vi jobbar vidare på vår viktnedgång. Vi hoppas på att gifta oss nästa år, så det vore trevligt att ha gått ned en hel till innan dess.
finns det någon shake diet som funkar utan att man blir hungrig?
 
finns det någon shake diet som funkar utan att man blir hungrig?
Vet faktiskt inte. Däremot vet jag att vissa kombinerar med den typen av bantningspiller som sväller i magen så man ska känna sig mättare. Jag brukar annars vara rätt kass på att hålla mattider, så jag stör mig än så länge inte alls på att jag blir lite hungrig halvtimmen innan matdags.
 
Vet faktiskt inte. Däremot vet jag att vissa kombinerar med den typen av bantningspiller som sväller i magen så man ska känna sig mättare. Jag brukar annars vara rätt kass på att hålla mattider, så jag stör mig än så länge inte alls på att jag blir lite hungrig halvtimmen innan matdags.
Utan medecin är jag konstant hungrig men mindre när jag har just ätit
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Kopierar in förra trådstarten: En tråd för oss med STOR övervikt som vill pusha och peppas! Gå ner tillsammans. Med stor övervikt pratar...
74 75 76
Svar
1 517
· Visningar
130 076
Katthälsa Jag har två katter, en hona på 2½ år och en hane på 9 år, båda kastrerade, båda för närvarande innekatter (hanen har varit ute i sitt...
Svar
10
· Visningar
882
Senast: Bison
·
Träning Är i planerna att skaffa häst efter några års uppehåll. Ridit i hela mitt liv. Hyr nu lägenhet på gård med hästar så har möjlighet att...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
6 722
Senast: Mia_R
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
3 773
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp