Tjockistråden del 2

Startvikt 24 februari: 88,3 kg (kvällstid)
5 mars: 83,8 kg (morgon)
10 mars: 85,2 kg

:meh:

En bortglömd 40-årsfest i lördags och VLCD-perioden fick ett minst sagt drastiskt slut. Nåväl.

Snuvig, och mitt humör avslöjar att mensen är i antågande. Bara att rida ut stormen.
 
Det går bra här! Lifesum har verkligen visat sig vara ett bra verktyg för mig.

20,8 kg sammanlagt var borta igår (2,8 sedan jag "började om" 26 februari), känns bra! Nu är pms-perioden på ingång, egentligen första "riktiga" sedan jag tog ut min p-stav, blir intressant att se om jag samlar på mig lika mycket vätska nu utan hormoner i systemet som innan!
 

Okej, undrar då jag själv är 167 cm, brukar ha trivselvikt runt 84 kg. Eller snarare ”accepterat” att jag inte haft motivation att försöka lossa mer. Vad är din målvikt? Jag skulle vilja väga runt 70-75 kg tror jag, men det går väldigt sakta. Väger 87 kg nu, gått ned 5 kg sedan i början av december ungefär. Målet är 82 kg till i slutet av april, men motivationen är väldigt upp och ned.

Vet inte om min ålder spelar in, men är 30+ och min mage har blivit så ”bullig”. Förut var den mer lite spänd, eller vad man ska säga. Detta stör mig, för tror inte att jag blir av med den i första taget! :cautious:
 
Äntligen är jag tillbaka i fas efter mens. 86,8 kg idag, och exakt 15 kilo nedgång sedan september! Äntligen! Går så ofantligt långsamt nu. -1,5 kg sista månaden. Jag behöver bli mer strikt för att öka tempot igen. Pga Corona blev min resa till Danmark inställd i helgen. Det positiva med det är att det blir mindre skräpmat :)
 
Okej, undrar då jag själv är 167 cm, brukar ha trivselvikt runt 84 kg. Eller snarare ”accepterat” att jag inte haft motivation att försöka lossa mer. Vad är din målvikt? Jag skulle vilja väga runt 70-75 kg tror jag, men det går väldigt sakta. Väger 87 kg nu, gått ned 5 kg sedan i början av december ungefär. Målet är 82 kg till i slutet av april, men motivationen är väldigt upp och ned.

Vet inte om min ålder spelar in, men är 30+ och min mage har blivit så ”bullig”. Förut var den mer lite spänd, eller vad man ska säga. Detta stör mig, för tror inte att jag blir av med den i första taget! :cautious:

Jag har 72-75 som målvikt, kan hända att jag stannar av tidigare än så. Jag vill trivas med kroppen igen.
 
-21 kg idag. Det tickar alltså på, 3 kg på 2 veckor och detta trots att jag ska få mens inom en vecka. Det verkar alltså som om p-staven hade ett visst negativt inflytande på viktnedgång de senaste månaderna, ja... :)
 
Startvikt 24 februari: 88,3 kg
5 mars: 83,8 kg
10 mars: 85,2 kg
11 mars: 84,2 kg
12 mars: 82,5 kg
16 mars: 83,5 kg

En väntad vätskepåfyllning efter helgens fest med (alldeles för mycket) vin och pizza! Dock inte så stor uppgång som jag förväntat mig. Nu får fasen helgfesterna pausa ett tag framöver. :D
 
Startvikt 24 februari: 88,3 kg
5 mars: 83,8 kg
10 mars: 85,2 kg
11 mars: 84,2 kg
12 mars: 82,5 kg
16 mars: 83,5 kg
27 mars: 83,6 kg

Med tanke på hur veckan har varit så är jag väldigt nöjd. På cirka en månad har jag alltså gått ned 4,7 kg. Det känns bra! I april ska jag köra en månadsutmaning, 1500 kcal vardagar och 1800 kcal helger. Påsk borträknad.

Hur går det för er andra? :)
 
Startvikt 24 februari: 88,3 kg
5 mars: 83,8 kg
10 mars: 85,2 kg
11 mars: 84,2 kg
12 mars: 82,5 kg
16 mars: 83,5 kg
27 mars: 83,6 kg

Med tanke på hur veckan har varit så är jag väldigt nöjd. På cirka en månad har jag alltså gått ned 4,7 kg. Det känns bra! I april ska jag köra en månadsutmaning, 1500 kcal vardagar och 1800 kcal helger. Påsk borträknad.

Hur går det för er andra? :)

Heja dig! :heart

Jag "startade om" den 26 februari och har idag tappat prick 4 kg sedan dess. (22 kg totalt då.) Jag är nöjd, har inte gjort några större jobbiga uppoffringar känner jag, utan mest planerat, tänkt ett steg längre, och haft så himla stor hjälp av Lifesum. Det har inte blivit mycket fysisk aktivitet och jag har unnat mig både våfflor och fika och en kebabrulle här och där, så det känns bra.
 
Jag väger MER idag än som gravid i v 35.

Jag fattar inte vad som händer.

Har du alltså gått upp i vikt nu? På hur lång tid och hur mycket i så fall? Du behöver inte svara om du inte vill. Förstår din frustration dock. Är det något i ditt liv som förändrats eller påverkat? Vill minnas att du gjorde en viktoperation, i så fall, vilken och hur länge sedan?
 
Har du alltså gått upp i vikt nu? På hur lång tid och hur mycket i så fall? Du behöver inte svara om du inte vill. Förstår din frustration dock. Är det något i ditt liv som förändrats eller påverkat? Vill minnas att du gjorde en viktoperation, i så fall, vilken och hur länge sedan?

4kg sedan årsskiftet när jag igen började kontrollera kosten. 2kg på två veckor.
 
Startvikt 24 februari: 88,3 kg
5 mars: 83,8 kg
10 mars: 85,2 kg
11 mars: 84,2 kg
12 mars: 82,5 kg
16 mars: 83,5 kg
27 mars: 83,6 kg

Med tanke på hur veckan har varit så är jag väldigt nöjd. På cirka en månad har jag alltså gått ned 4,7 kg. Det känns bra! I april ska jag köra en månadsutmaning, 1500 kcal vardagar och 1800 kcal helger. Påsk borträknad.

Hur går det för er andra? :)
När jag ser dina siffror tänker jag, förut8m totala nedgåmgen sen start, att stabila siffror är bättre än pendlande.

Här går det trögt som vanligt. Fördel med Corona är att mannimte åker och handlar och kan köpa godis särskilt ofta. Nackdel är att min bassängträning numera är pausad pga att vi inte får nyttja bassängen just nu.
Känns som att kläderna sitter lösare och bilringen blir tunnare. Men det går ju liksom upp och ner här, som vanligt...
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Kopierar in förra trådstarten: En tråd för oss med STOR övervikt som vill pusha och peppas! Gå ner tillsammans. Med stor övervikt pratar...
83 84 85
Svar
1 696
· Visningar
140 757
Senast: linnsan
·
Katthälsa Jag har två katter, en hona på 2½ år och en hane på 9 år, båda kastrerade, båda för närvarande innekatter (hanen har varit ute i sitt...
Svar
10
· Visningar
913
Senast: Bison
·
Träning Är i planerna att skaffa häst efter några års uppehåll. Ridit i hela mitt liv. Hyr nu lägenhet på gård med hästar så har möjlighet att...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
6 774
Senast: Mia_R
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
3 939
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Löss
  • Betäckningar 2023 och föl 2024

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp