Bukefalos 28 år!

Tjockistråden del 2

Ok om de sänkte totalpoängen så verkar det mer logiskt för då pushar de folk mot vissa, bättre livsmedel så då blir det i princip att man måste äta "bra" saker för att det ska gå ihop.

Vad jag har förstått så är väl poängsystemet i princip bara en egen förenklad variant av vanlig kaloriräkning?

De tar med kalorier, och även övriga näringsvärden i beräkningen så är väl både jag o nej. Typ mer protein/fiber är mindre poäng jfrt med ngt med mkt socker/fett även om kcal är liknande.
 
Jag vill ha en stoooor fet semla :arghh:
Jag brukar äta en varje år. Bara en enda. Sen är jag nöjd. Nu äter jag mjölkfria semlor så de blir ju inte heller lika kaloririka som vanliga semlor. Jag tänker att det handlar om medvetna val, igår åt jag tre chokladpraliner för att jag var trött som ett as och det var inte ett medvetet val. Det handlar om balans, får jag mitt liv i balans så är mitt matintag också i balans. Min fälla blir alltid när jag trött eftersom jag stressat för mycket. Då blir det choklad eller nåt annat elände. Och det är inte bra för min hälsa.
 
Jag åt precis en sån där "Eat natural"-bar med nöt och frukt utan att riktigt tänka mig för. 220 kcal (!) rök, jag hade dessutom ätit ett päron innan så nu har jag "bara" 458 kcal kvar för dagen. :meh:
 
Jag brukar äta en varje år. Bara en enda. Sen är jag nöjd. Nu äter jag mjölkfria semlor så de blir ju inte heller lika kaloririka som vanliga semlor. Jag tänker att det handlar om medvetna val, igår åt jag tre chokladpraliner för att jag var trött som ett as och det var inte ett medvetet val. Det handlar om balans, får jag mitt liv i balans så är mitt matintag också i balans. Min fälla blir alltid när jag trött eftersom jag stressat för mycket. Då blir det choklad eller nåt annat elände. Och det är inte bra för min hälsa.

Jag skulle kunna äta 10-15 semlor på ett år, minst!
 
Jag älskar semlor, precis som kladdkaka, bullar, chips, godis, friterad mat, osv osv :arghh:

Haha, ja allt det där ovan gillar jag också. :D Just nu har vi en påse chips och en påse ostbågar i skåpet också, sambon hade sin årliga herrmiddag i helgen (därav den överblivna hjortronparfaiten) och då blir det alltid en massa gott över. Men min stressnivå har hållt sig på en rimlig nivå den senaste tiden, ångesten också, och jag försöker planera mina dagar = mindre risk för dåliga infall.
 
Haha, ja allt det där ovan gillar jag också. :D Just nu har vi en påse chips och en påse ostbågar i skåpet också, sambon hade sin årliga herrmiddag i helgen (därav den överblivna hjortronparfaiten) och då blir det alltid en massa gott över. Men min stressnivå har hållt sig på en rimlig nivå den senaste tiden, ångesten också, och jag försöker planera mina dagar = mindre risk för dåliga infall.

Ja mina dagar går också lättare när de är planerade! Handlade igår så lyckades att inte köpa semla idag!
 
Jaha fan vad ni är duktiga då:mad: Själv har jag precis bakat 24 st slätabullar för att kunna göra semlor ikväll :meh: Tog dessutom en varm bulle och bredde smör på och åt så, det finns ju inget godare:D Fick flytta min faste dag till imorgon :D
 
Jaha fan vad ni är duktiga då:mad: Själv har jag precis bakat 24 st slätabullar för att kunna göra semlor ikväll :meh: Tog dessutom en varm bulle och bredde smör på och åt så, det finns ju inget godare:D Fick flytta min faste dag till imorgon :D
jag är helt säker på att du inte tänker äta alla de 24 semlorna själv.
Mitt motto är "ät allt, men med måtta". Så, jag tänker köpa mig en semla innan jag åker hemåt i kväll. Det blir årets enda.

Igår fick jag mig ett litet fniss dock.
Köpte några bitar lösgodis innan jag gick in på bassängträningen, lämnade 2/3 av påsen kvar i bilen. När jag kom ut i bilen var det endast en inplastad Rollo-kola kvar i påsen... :eek: :arghh:
(har ett tag misstänkt att en mus eller råtta har tagit sig in i min bil, det verkar vara en äkta godisråtta... :wtf::meh: - återstår att se hur vi ska bli av med den bara)
 
Jag har varit på gymmet idag, gick bra förutom en övning som ställde till det i min skadade armbåge som ska opereras, men ingen större skada skedd.

Matmässigt helt ok också, men ingen kaloriräkning och säkerligen lite för mkt kalorier in.
 
jag är helt säker på att du inte tänker äta alla de 24 semlorna själv.
Mitt motto är "ät allt, men med måtta". Så, jag tänker köpa mig en semla innan jag åker hemåt i kväll. Det blir årets enda.

Igår fick jag mig ett litet fniss dock.
Köpte några bitar lösgodis innan jag gick in på bassängträningen, lämnade 2/3 av påsen kvar i bilen. När jag kom ut i bilen var det endast en inplastad Rollo-kola kvar i påsen... :eek: :arghh:
(har ett tag misstänkt att en mus eller råtta har tagit sig in i min bil, det verkar vara en äkta godisråtta... :wtf::meh: - återstår att se hur vi ska bli av med den bara)
Haha nä ska bara gör tre men vem orkar räkna om ett recept på 24 bullar så man bara får ut tre?:laugh: Resten åker rätt in i frysen.
 
Nyfiken. Någon som testat beacita?
Fullt medveten att viktminskning handlar om kost och motion.
Men skulle vara intressant och se om någon testat, vad har ni för erfarenhet av det?
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Sambon och jag har varit ihop i 9 år idag. Jag väger mer än någonsin. Vi vill gärna fira, men helst utan mat. Ni som har följt mig vet...
2 3
Svar
57
· Visningar
2 409
Senast: SiZo
·
Kropp & Själ Kopierar in förra trådstarten: En tråd för oss med STOR övervikt som vill pusha och peppas! Gå ner tillsammans. Med stor övervikt pratar...
91 92 93
Svar
1 846
· Visningar
154 440
Senast: Sel
·
Katthälsa Jag har två katter, en hona på 2½ år och en hane på 9 år, båda kastrerade, båda för närvarande innekatter (hanen har varit ute i sitt...
Svar
10
· Visningar
986
Senast: Bison
·
Träning Är i planerna att skaffa häst efter några års uppehåll. Ridit i hela mitt liv. Hyr nu lägenhet på gård med hästar så har möjlighet att...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
7 020
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp