Tjockistråden del 2

Jag och min bror kom till sjukhuset på morgonen och nu vid strax efter 10 avled han :heartheart Så ikväll när jag är i Göteborg tänker jag äta en jättegod middag med en gigantisk dessert för att fira honom. Han var en dessert älskande människa och åt choklad och glass ända fram tills hans sjukhusvistelse så ett perfekt sätt att minnas honom :heart
 
Jag och min bror kom till sjukhuset på morgonen och nu vid strax efter 10 avled han :heartheart Så ikväll när jag är i Göteborg tänker jag äta en jättegod middag med en gigantisk dessert för att fira honom. Han var en dessert älskande människa och åt choklad och glass ända fram tills hans sjukhusvistelse så ett perfekt sätt att minnas honom :heart

Beklagar förlusten :heart och njut. Känn inte skam utan njut och hedra honom.
 
Jag och min bror kom till sjukhuset på morgonen och nu vid strax efter 10 avled han :heartheart Så ikväll när jag är i Göteborg tänker jag äta en jättegod middag med en gigantisk dessert för att fira honom. Han var en dessert älskande människa och åt choklad och glass ända fram tills hans sjukhusvistelse så ett perfekt sätt att minnas honom :heart

Beklagar! :heart Ta hand om dig.
 
Jag och min bror kom till sjukhuset på morgonen och nu vid strax efter 10 avled han :heartheart Så ikväll när jag är i Göteborg tänker jag äta en jättegod middag med en gigantisk dessert för att fira honom. Han var en dessert älskande människa och åt choklad och glass ända fram tills hans sjukhusvistelse så ett perfekt sätt att minnas honom :heart

Beklagar! Njut ordentligt nu, ta hand om varandra!
 
Jag och min bror kom till sjukhuset på morgonen och nu vid strax efter 10 avled han :heartheart Så ikväll när jag är i Göteborg tänker jag äta en jättegod middag med en gigantisk dessert för att fira honom. Han var en dessert älskande människa och åt choklad och glass ända fram tills hans sjukhusvistelse så ett perfekt sätt att minnas honom :heart
Beklagar :heart(
 
En fördel med nya viktväktarna är deras flexsystem, väldigt mkt som är noll points, bla kyckling, ägg, fisk, grönsaker, frukt, naturell lättyoghurt osv. Så till frukost äter jag yoghurt med frukt/bär och två ägg. Har visserligen lite mjölk i kaffet och kaviar till äggen så blir några points, men blir mätt. Nu till kvällsmat har jag ätit sallad med kyckling, ägg och vitlöks”sås”, hade vitlök i turkisk yoghurt och den turkiska yoghurten ger några points men resten är gratis, är proppmätt!
Men då kan man ju äta hur mycket som helst av det som är noll points :confused:
 
Jaha, brakmiddagen blev ju en sådär gigantisk besvikelse. Jag hade ju inte koll på stt det både va Johan Glans (där vi var), Melodifestivalen och en Ledin (:wtf:) konsert i Göteborg idag så alla Restauranger hade ju JÄTTE fullsatt, för jag mitt pucko förbokade ju inte bord :meh: Så vi gick in på nån halv sunkig china restaurang och åt.:wtf:

Min bläckfisk smakade bara gummisula och sambons kuckling var så jävla salt så det drog i käkmusklerna:meh: :yuck: Det enda som var gott var den friterade bananen med vaniljglass och en massa sirap:up:

Men ja.. Big Disapointment!!! Men Johan Glans var rolig som fan:bow:
 
Men då kan man ju äta hur mycket som helst av det som är noll points :confused:
Tanken är ju att man ska lära sig äta "rätt". Äter du dig mätt på broccoli och kokt torsk, så är det ju rätt okej oavsett hur mycket du äter av det. (Finns ju i princip ingen som äter flera kg av det utan att bli mätt).
Sen är ju tex äpplen 0 points, men pressar du dem blir det points. Just för att ÄTA Äpple, så kommer du inte orka så många, däremot kan du dricka rätt mycket äpplejuice. :)
 
Tanken är ju att man ska lära sig äta "rätt". Äter du dig mätt på broccoli och kokt torsk, så är det ju rätt okej oavsett hur mycket du äter av det. (Finns ju i princip ingen som äter flera kg av det utan att bli mätt).
Sen är ju tex äpplen 0 points, men pressar du dem blir det points. Just för att ÄTA Äpple, så kommer du inte orka så många, däremot kan du dricka rätt mycket äpplejuice. :)
Sant men jag tänker att de som har problemet att de överäter inte kommer lyckas bryta den trenden
 
Men då kan man ju äta hur mycket som helst av det som är noll points :confused:

Absolut kan man det, men jag är i alla fall inte sugen på att äta hur mkt sallad som helst men såklart kan det ju skapa ”problem”, förut var ju bara frukt och grönsaker noll points (nu även typ fisk, kyckling, ägg, tofu) och hade en bekant som tog fasta på det, hen åt nog 1 kg frukt om dagen och funderade på varför hen inte gick ner i vikt!
 
Jag fick åka ambulans igår. Dottern och jag skulle äta sushi inne i stan.Parkerade bilen på en infartsparkering och när jag köpte biljett till tåget så small det bara till i huvudet med en galen huvudvärk. Tårarna sprutade och jag mådde illa och hade svindel. Fick tabletter av dottern men det tar ju lite tid innan det har effekt. Gick till perrongen men att åka tåg just då var ju omöjligt. Både lokföraren och en städare såg att jag var dålig och de tittade oroligt på mig. Jag ville tillbaka till bilen och tog mig på darriga ben tillbaka.

Dottern fick stötta mig. Hon var förstås panikslagen och ville ringa ambulans. Jag tyckte det kändes överdrtivet men eftersom jag inte blev bättre så gick jag med på det efter att dottern hade ringt till en vän som sa samma sak. Vi stod ju på en infartsparkering så jag visste ingen gatuadress så dottern gick iväg och ställde sig på gatan så att ambulansen skulle hitta oss. Jag hörde sen en ambulans med blåljus och tänkte skräckslaget "bara det inte är min ambulans". Blåljus kändes som overkill. Så blev jag omhändertagen av ambulanspersonalen. Blodtryck, EKG, diabetesvärde. 180 i puls. Allt var ok men de ville ändå ta in mig. De tyckte att dottern kunde köra efter med bilen men hon är bara 15 så hon fick åka ambulans istället. Hon blev lite stolt över att de trodde hon var äldre.

Sen in på sjukhuset och alla möjliga prover och tester gjordes. Jag fick smärtlindring också. Mycket väntan, vi var där i över 5 timmar. 8 personer satt eller låg i korridoren så vi var många som väntade, det var mest äldre med olika problem. Men vi hamnade i skiftbytet så det var väl därför det tog längre tid och det var definitivt mycket att göra för dem. Men jag fick till slut bli utskriven och fick med mig mitt brev till husläkaren och kunde köra hem.
 
Jag fick åka ambulans igår. Dottern och jag skulle äta sushi inne i stan.Parkerade bilen på en infartsparkering och när jag köpte biljett till tåget så small det bara till i huvudet med en galen huvudvärk. Tårarna sprutade och jag mådde illa och hade svindel. Fick tabletter av dottern men det tar ju lite tid innan det har effekt. Gick till perrongen men att åka tåg just då var ju omöjligt. Både lokföraren och en städare såg att jag var dålig och de tittade oroligt på mig. Jag ville tillbaka till bilen och tog mig på darriga ben tillbaka.

Dottern fick stötta mig. Hon var förstås panikslagen och ville ringa ambulans. Jag tyckte det kändes överdrtivet men eftersom jag inte blev bättre så gick jag med på det efter att dottern hade ringt till en vän som sa samma sak. Vi stod ju på en infartsparkering så jag visste ingen gatuadress så dottern gick iväg och ställde sig på gatan så att ambulansen skulle hitta oss. Jag hörde sen en ambulans med blåljus och tänkte skräckslaget "bara det inte är min ambulans". Blåljus kändes som overkill. Så blev jag omhändertagen av ambulanspersonalen. Blodtryck, EKG, diabetesvärde. 180 i puls. Allt var ok men de ville ändå ta in mig. De tyckte att dottern kunde köra efter med bilen men hon är bara 15 så hon fick åka ambulans istället. Hon blev lite stolt över att de trodde hon var äldre.

Sen in på sjukhuset och alla möjliga prover och tester gjordes. Jag fick smärtlindring också. Mycket väntan, vi var där i över 5 timmar. 8 personer satt eller låg i korridoren så vi var många som väntade, det var mest äldre med olika problem. Men vi hamnade i skiftbytet så det var väl därför det tog längre tid och det var definitivt mycket att göra för dem. Men jag fick till slut bli utskriven och fick med mig mitt brev till husläkaren och kunde köra hem.

Oj, vilken tur att det gick bra!
 
Jag fick åka ambulans igår. Dottern och jag skulle äta sushi inne i stan.Parkerade bilen på en infartsparkering och när jag köpte biljett till tåget så small det bara till i huvudet med en galen huvudvärk. Tårarna sprutade och jag mådde illa och hade svindel. Fick tabletter av dottern men det tar ju lite tid innan det har effekt. Gick till perrongen men att åka tåg just då var ju omöjligt. Både lokföraren och en städare såg att jag var dålig och de tittade oroligt på mig. Jag ville tillbaka till bilen och tog mig på darriga ben tillbaka.

Dottern fick stötta mig. Hon var förstås panikslagen och ville ringa ambulans. Jag tyckte det kändes överdrtivet men eftersom jag inte blev bättre så gick jag med på det efter att dottern hade ringt till en vän som sa samma sak. Vi stod ju på en infartsparkering så jag visste ingen gatuadress så dottern gick iväg och ställde sig på gatan så att ambulansen skulle hitta oss. Jag hörde sen en ambulans med blåljus och tänkte skräckslaget "bara det inte är min ambulans". Blåljus kändes som overkill. Så blev jag omhändertagen av ambulanspersonalen. Blodtryck, EKG, diabetesvärde. 180 i puls. Allt var ok men de ville ändå ta in mig. De tyckte att dottern kunde köra efter med bilen men hon är bara 15 så hon fick åka ambulans istället. Hon blev lite stolt över att de trodde hon var äldre.

Sen in på sjukhuset och alla möjliga prover och tester gjordes. Jag fick smärtlindring också. Mycket väntan, vi var där i över 5 timmar. 8 personer satt eller låg i korridoren så vi var många som väntade, det var mest äldre med olika problem. Men vi hamnade i skiftbytet så det var väl därför det tog längre tid och det var definitivt mycket att göra för dem. Men jag fick till slut bli utskriven och fick med mig mitt brev till husläkaren och kunde köra hem.

Läskigt! Har du problem med migrän, möjligtvis? Minns inte om du skrivit det tidigare i tråden eller förra.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Kopierar in förra trådstarten: En tråd för oss med STOR övervikt som vill pusha och peppas! Gå ner tillsammans. Med stor övervikt pratar...
90 91 92
Svar
1 828
· Visningar
151 714
Senast: Sel
·
Katthälsa Jag har två katter, en hona på 2½ år och en hane på 9 år, båda kastrerade, båda för närvarande innekatter (hanen har varit ute i sitt...
Svar
10
· Visningar
952
Senast: Bison
·
Träning Är i planerna att skaffa häst efter några års uppehåll. Ridit i hela mitt liv. Hyr nu lägenhet på gård med hästar så har möjlighet att...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
6 917
Senast: Mia_R
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 258

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp