Tjockistråden del 2

Nyfiken. Någon som testat beacita?
Fullt medveten att viktminskning handlar om kost och motion.
Men skulle vara intressant och se om någon testat, vad har ni för erfarenhet av det?
Nyfiken (och farmaceutstuderande) som jag är läste jag på i Fass om detta.
Det är samma sak som Xenical (same shit, different name) och det verkar genom att hindra upptag av ungefär en tredjedel av det fett man äter.
Min spontana kommentar om det är att det säkert kan funka som hjälpmedel om man äter en fettrik kost.
Grejen är ju att oavsett vilka läkemedel, dieter eller andra hjälpmedel man använder för att tappa vikt - det fungerar ofta alldeles utmärkt - så är det ändå en ändrad livsstil och kosthållning som gör att man behåller den nya lägre vikten.

OM jag inte minns fel så åt en bekants pojkvän Xenical en period för ett flertal år sedan och jo, han gick väl ner en del i vikt. (åt han för mkt fett så rann det rakt igenom systemet...) Har inte sett honom på många år, så jag googlade :angel: - och han är mycket större idag än han var då....
 
Idag har jag drabbats av rejäl baklust. Havreflarn och chokladbollar är jag himla sugen på! Problemet är ju bara att det blir liggandes i skåpet och lockar... :cautious: hade förstås kunnat ge bort men det är flera dagar innan jag ska in till stan igen.

Skulle gå på bandet nyss, hann hundra meter innan tanthunden började göra liv för att hon trodde att hon övergivits på övervåningen. Happ, får skita i det tills sambon kommer hem istället. Skulle istället duscha - nej just fan, eldade inte igår = inget varmvatten. :cool:

Noll saker gjort, alltså.
Men nu är pannan igång iaf.
 
Det är inte hela världen! Sånt händer, och det är helt okej. Banna inte dig själv för det.

Det händer tyvärr allt för ofta! Klarade i alla fall två bra veckor med VV, får nya points imorrn så då får det bli nya tag igen! Skulle vilja ner 14 kg till 1/6. Dock satte jag det målet redan i september men har så gott som stått stilla sen dess, går upp och går ner och så går jag upp igen.
 
Det händer tyvärr allt för ofta! Klarade i alla fall två bra veckor med VV, får nya points imorrn så då får det bli nya tag igen! Skulle vilja ner 14 kg till 1/6. Dock satte jag det målet redan i september men har så gott som stått stilla sen dess, går upp och går ner och så går jag upp igen.

Men två veckor är ju toppen! :up: Har du funderat på om det är något särskilt som ligger bakom att du byter måltider mot chips och godis? Annat än att det är gott, förstås. Har du några delmål? Jag tycker det blir himla tungt att fokusera på totalen av kilon jag ska ner, så jag försöker bryta upp det lite.
 
Men två veckor är ju toppen! :up: Har du funderat på om det är något särskilt som ligger bakom att du byter måltider mot chips och godis? Annat än att det är gott, förstås. Har du några delmål? Jag tycker det blir himla tungt att fokusera på totalen av kilon jag ska ner, så jag försöker bryta upp det lite.

Jag har delmål, eller hade kan man säga för dom som jag har nu kommer skita sig... hade ett delmål till 1/9, det klarade jag för att jag tävlade med en kompis, men när jag inte tävlar har jag noll motivation typ, jättedumt för hela livet kan ju inte pågå i en tävling! Njae inga direkta anledningar, är lite uttråkad men omotiverad att göra saker eftersom jag inte är hemma (är på praktik i fem veckor hemifrån) och då är det enkelt att äta!
 
Jag har delmål, eller hade kan man säga för dom som jag har nu kommer skita sig... hade ett delmål till 1/9, det klarade jag för att jag tävlade med en kompis, men när jag inte tävlar har jag noll motivation typ, jättedumt för hela livet kan ju inte pågå i en tävling! Njae inga direkta anledningar, är lite uttråkad men omotiverad att göra saker eftersom jag inte är hemma (är på praktik i fem veckor hemifrån) och då är det enkelt att äta!

Ja jäklar, äta kan verkligen vara ett tidsfördriv för mig också! Hopplöst. Hoppas att du känner dig nöjdare imorgon!
 
Jag är så jäkla chokladsugen så det är ju sjukt. Jag fattar inte, innan så åt jag ett par bitar och sen tröttnade jag men just nu så bara skriker kroppen efter choklad! :( Måste hitta ett sätt att böi av med det innan jag gått upp alla 7 kg jag gått ner.
 
Jag sitter o äter godis, igår åt jag chips till kvällsmat... Hatar min dåliga karaktär :(
inget blir bättre för att du klankar ner på dig själv.
Ta en promenad, så du gör av med lite av de extra kalorierna du petade i dig. :idea:

(jag äter också chips och godis ibland, men har åtminstone börjat köpa de pyttesmå chipspåsarna, som tar slut innan man moffat i sig 300g....)

Jag kanske precis åt havreflarn och chokladbollar till lunch. :angel:
Således läge att ta den där promenaden på bandet i kväll, utan undanflykter! :up:

Jag är så jäkla chokladsugen så det är ju sjukt. Jag fattar inte, innan så åt jag ett par bitar och sen tröttnade jag men just nu så bara skriker kroppen efter choklad! :( Måste hitta ett sätt att böi av med det innan jag gått upp alla 7 kg jag gått ner.
Köp choklad med hög kakaohalt, den mättar chokladbehovet på mindre mängd choklad...
 
Således läge att ta den där promenaden på bandet i kväll, utan undanflykter! :up:

Njae, det hade jag faktiskt inte tänkt att göra. Allt som allt har jag landat på ca 2000-2200 kcal idag, så det enda som händer är att jag står still. Jag har haft en hel problematiska tankar kring mat, kcal och motion, så jag försöker hålla mig så långt borta från skuldbelägganden och "måsten" som möjligt.
 
Idag fick jag också ett bakslag, jag har nämligen börjat bli förkyld och är arg och sur över det eftersom min träningsrutin sabbas, jag tränar gärna 5-6 dagar i veckan men eftersom jag så ofta är förkyld och magsjuk eller har influensa så blir det så dåligt med träningen tyvärr. Nå, idag fick jag två dåliga besked och sedan har dagen varit superstressig = tre chokladpraliner från paradisask-eländet slank ner....plus att jag åt lunch ute och åt för mycket oljig fet hummusröra....Inga stora saker egentligen men säger ganska mycket tycker jag, vid stress då äter jag för mycket och överäter. Jag måste alltså hitta andra strategier vid ökad stress. Och nu hade det varit skönt med en promenad men då vill jag inte gå för jag är förkyld gaaaaaaaaaah. Nästa veckas vägning känns redan förlorad och jag känner det som jag gått upp 10 pannor.....
 
Njae, det hade jag faktiskt inte tänkt att göra. Allt som allt har jag landat på ca 2000-2200 kcal idag, så det enda som händer är att jag står still. Jag har haft en hel problematiska tankar kring mat, kcal och motion, så jag försöker hålla mig så långt borta från skuldbelägganden och "måsten" som möjligt.
Låter klokt. Själv är jag i skuldbeläggandets fas....dessutom blir jag så irriterad på en kompis som gått upp 10 kg från undervikt och beklagar sig heeeela tiden.....Nu väger hon helt normalt, medan jag är feeeeeeeet. Tack för den liksom.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Sambon och jag har varit ihop i 9 år idag. Jag väger mer än någonsin. Vi vill gärna fira, men helst utan mat. Ni som har följt mig vet...
2 3
Svar
57
· Visningar
2 532
Senast: SiZo
·
Kropp & Själ Kopierar in förra trådstarten: En tråd för oss med STOR övervikt som vill pusha och peppas! Gå ner tillsammans. Med stor övervikt pratar...
91 92 93
Svar
1 858
· Visningar
158 015
Katthälsa Jag har två katter, en hona på 2½ år och en hane på 9 år, båda kastrerade, båda för närvarande innekatter (hanen har varit ute i sitt...
Svar
10
· Visningar
1 035
Senast: Bison
·
Träning Är i planerna att skaffa häst efter några års uppehåll. Ridit i hela mitt liv. Hyr nu lägenhet på gård med hästar så har möjlighet att...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
7 160
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp