Tomteland! *ulvlek*

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag försöker väl mig på att sortera lite då, för att kanske få igång leken litegrann.

12 spelare
Goda roller:
Ängel (Lucia)
Siare (Rudolf)
Spion (Nyfiken Nisse)
Brevbärare (Tomten) med 3 paket: skydd, sia och spioninfo.
Tvillingar
Bybor (Nissar)

Onda:
Ulvar (Gremlins)

6 goda roller + bybor + ulvar

Man skulle i vanlig ordning kunna spekulera i antalet ulvar (vad är Gremlins för nåt egentligen? Känns son om jag missat nån film eller nåt? :o ) som "borde" ligga runt 12/3=4 st. Men det är ju som vanligt ett väldigt osäkert resonemang.

Jag vill kolla att jag uppfattat Tomtens roll rätt, @Lenis stämmer det att tomten har 3 paket och sen är det slut eller fylls de på när alla är använda? Och om det bara är 3, måste Tomten använda ett varje natt de tre första nätterna eller får han vänta och tex dela ut natt 1, 3, 4 ?
 
J
Man skulle i vanlig ordning kunna spekulera i antalet ulvar (vad är Gremlins för nåt egentligen? Känns son om jag missat nån film eller nåt? :o ) som "borde" ligga runt 12/3=4 st. Men det är ju som vanligt ett väldigt osäkert resonemang.

Jag vill kolla att jag uppfattat Tomtens roll rätt, @Lenis stämmer det att tomten har 3 paket och sen är det slut eller fylls de på när alla är använda? Och om det bara är 3, måste Tomten använda ett varje natt de tre första nätterna eller får han vänta och tex dela ut natt 1, 3, 4 ?

Ang tomten så får hen ett paket att kunna dela ut varje natt och får själv välja om det ska delas ut eller ej. Nästa natt är det ett annat paket så det sparas inte på hög, tomten vet aldrig i förväg vilket paket som kan delas ut förrän aktuell dag.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Gremlins :angel:
 
Ang tomten så får hen ett paket att kunna dela ut varje natt och får själv välja om det ska delas ut eller ej. Nästa natt är det ett annat paket så det sparas inte på hög, tomten vet aldrig i förväg vilket paket som kan delas ut förrän aktuell dag.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Gremlins :angel:
Okej! Så tomten har alltså bara extra förmåga de 3 första nätterna sen är paketen slut?
Bra att veta att tomten inte väljer paket själv :)

Ah, den filmen har jag missat!
 
Barnet har glömt att han har dem och jag har ohemula mängder pringles hemma. Han överlever. Det hade jag dock inte gjort! :cry: ;) :D

Äsch, GÅR det ens att skratta olämpligt mycket? :D
Åååh, pringles :love: . Om mamma behövde ostbågar och BARNET inte minns kan barnet skyllla sig själv. ;)

Tveksamt egentligen men klockan var mitt i natten och det sov andra människor i huset såatteh...
 
Ang tomten så får hen ett paket att kunna dela ut varje natt och får själv välja om det ska delas ut eller ej. Nästa natt är det ett annat paket så det sparas inte på hög, tomten vet aldrig i förväg vilket paket som kan delas ut förrän aktuell dag.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Gremlins :angel:
Så det skulle kunna bli så att tomten inte delar ut ett enda paket? Inte för att jag tror att det händer, men i teorin? :D
 
Okej! Så tomten har alltså bara extra förmåga de 3 första nätterna sen är paketen slut?
Bra att veta att tomten inte väljer paket själv :)

Ah, den filmen har jag missat!

Det blir nåt paket varje natt! Nä tomten måste följa den allsmäktiga LLs nycker :devil::angel:

Så det skulle kunna bli så att tomten inte delar ut ett enda paket? Inte för att jag tror att det händer, men i teorin? :D

Yes det beror på tomten, han kanske känner sig lite utarbetad och vill slappa till 24e.. (jag valde att inte lägga utdelningen som tvingande i denna lek, kändes som dålig karma i juletid)

Jag tänker att tomten måste få fler paket iom att det står "varje natt" i beskrivningen? @Lenis

Yäss box!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 277
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 506
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 051
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 310
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Flämtningar
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp