Bukefalos 28 år!

TR-ändringar 2008

Status
Stängd för vidare inlägg.

break_a_leg

Trådstartare
Från 1 januari 2008 blir det två TR-ändringar som det är viktigt för ryttare och arrangörer att känna till och börja planera för redan nu.
I hoppning blir det obligatoriskt för junior- och ponnyryttare att bära säkerhetsväst på tävling. Kraven på västen är desamma som i fälttävlan, dvs Nivå 3 Lila - skydd för ridning, tävling och arbete med hästar.

För arrangörer är det fr o m 1 januari 2008 obligatoriskt att inför tävlingen ta fram en skiss med flödesschema över tävlingsplatsen. Skissen ska visa hur hästar, ryttare och publik rör sig i förhållande till varandra.

TR för 2008 kommer att innehålla fler ändringar. Vi presenterar en sammanfattning närmare årsskiftet.

Från förbundets hemsida.
 
Sv: TR-ändringar 2008

bra med regel om ridväst på hopptävlingar..

kommer ihåg en tjej som blev sparkad och skadade några ryggkotor
 
Sv: TR-ändringar 2008

Jag tycker att det är två bra ändringar!

Säkerhetsvästen bör integreras i den dagliga så som hjälmen har gjorts, jag ser inga nackdelar med att rida med väst när man vant sig vid det.

Vad gäller flödesschemana förstår jag varför detta bör finnas. Många gånger när man planerar tävlingar funkar allt jättebra, men så på tävlingsdagen ser man hur publik och hästar blandas alldeles för mycket. Nog för att de flesta på tävlingar vet en del om hästar, men det är onödiga risker att ta.
 
Sv: TR-ändringar 2008

Bra ändringar. Får oss som arrangörer att "tänka till" om man måste göra en skiss. Lättare att förutse skador.

B_a_l :Var på förbundets sida hittade du detta? Letade (men kanske inte så noga)
 
Sv: TR-ändringar 2008

Ja, det kan man ju fråga sig eftersom jag inte hittar det igen;) Men det var ett direkt citat från hemsidan iaf...
 
Sv: TR-ändringar 2008

Då låser jag denna så får alla hugade TR-fantaster leta själva på förbundets hemsida :)

/B_A_L, moderator
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning Diskuterade säkerhetsvästar häromdagen och det där med att i princip alla (hopp-)ungdomar slänger västen längst in i garderoben och...
7 8 9
Svar
173
· Visningar
14 355
Hoppning Satt idag och läste in mig på tänkta ändringar i hoppningens Tr inför 2017/2018. Många bra ändringar tycker jag. Förutom där där de...
2
Svar
23
· Visningar
2 624
Senast: nullo-modo
·
A
  • Låst
Hoppning Kan någon skriva här vad de är för ändringar i hopp-TR 2008? När man läser på Svenska ridsportförbundet så står det en massa, både nytt...
Svar
2
· Visningar
1 053
Senast: LenaH
·
  • Låst
Hoppning I hoppning blir det obligatoriskt för junior- och ponnyryttare att bära säkerhetsväst på tävling. Kraven på västen är desamma som i...
18 19 20
Svar
385
· Visningar
32 451
Senast: LenaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp