Bukefalos 28 år!

Tråd för värdelöst vetande del 32

Status
Stängd för vidare inlägg.
@athena_arabians - absolut! Har du kanske någon bra övning? :)

Stå i en dörröppning med händerna mot karmen och luta dig försiktigt framåt tills du känner att det stramar (inte lägga på för mycket vikt bakom). Alternativt ta en arm i taget.

Jag hittade några bra länkar som beskriver det jag menar. När jag har gjort den här stretchingen mår jag mycket bättre (men gör det inte tillräckligt ofta :o).

http://www.icakuriren.se/Kropp-Sjal/Halsa/Stretcha-loss--fem-bra-ovningar/ (bläddra till sista bilden)

http://www.idrottsskademottagningen.se/?c=behandlingar&i=ovningar&id=20

http://www.massagetherapypractice.com/_documents/different pectoral muscle stretch positions.jpg

Hoppas det släpper!
 
Stå i en dörröppning med händerna mot karmen och luta dig försiktigt framåt tills du känner att det stramar (inte lägga på för mycket vikt bakom). Alternativt ta en arm i taget.

Jag hittade några bra länkar som beskriver det jag menar. När jag har gjort den här stretchingen mår jag mycket bättre (men gör det inte tillräckligt ofta :o).

http://www.icakuriren.se/Kropp-Sjal/Halsa/Stretcha-loss--fem-bra-ovningar/ (bläddra till sista bilden)

http://www.idrottsskademottagningen.se/?c=behandlingar&i=ovningar&id=20

http://www.massagetherapypractice.com/_documents/different pectoral muscle stretch positions.jpg

Hoppas det släpper!
TACK TACK TACK! :love::bow:
De från Ica-kuriren visade ju exakt mina problemområden!! :) Nu ska jag bara få till dem också...
 
7.30 mat
3dl vatten
9.30 mat
3dl vatten
11.30 mat
3dl vatten
13.30 mat
3dl vatten
15.30 mat
3dl vatten
17.30 mat

Typ min dag när jag är ledig :p Vatten mellan måltiderna. Gör inget annat än äter och dricker.
 
Nu kom regnet hit. Har iaf slängt lite till sorteringen och rengjort akvariet.
Ska äta frukost nu. Färsk Pågen Längtan.
 
7.30 mat
3dl vatten
9.30 mat
3dl vatten
11.30 mat
3dl vatten
13.30 mat
3dl vatten
15.30 mat
3dl vatten
17.30 mat

Typ min dag när jag är ledig :p Vatten mellan måltiderna. Gör inget annat än äter och dricker.
Och när du INTE är ledig?


VV: jag borde borsta tänderna, men det är så konstigt för jag tycker problemen har ÖKAT sedan jag började pyssla om dem ordentligt??
Say what? :( Allt för att jävlas liksom.
 
Och när du INTE är ledig?


VV: jag borde borsta tänderna, men det är så konstigt för jag tycker problemen har ÖKAT sedan jag började pyssla om dem ordentligt??
Say what? :( Allt för att jävlas liksom.

Äter jag inte så mycket som jag borde.

Vad är det som känns sämre med tänderna nu?
 
@whwycd hmm nja det är rätt tomt.
Har kaffe och godis kvar :)
Bara två dagar kvar ju..
Tur att djuren har mat.
Tandis har grävt i mina stackars fickor så nu är jag spyfärdig av smärta.
Tar ett par dagar innan det går över ens med citodon
Fortfarande ingen remiss för op
Ska se om jag kan få en sekond opinion sen
 
Äter jag inte så mycket som jag borde.

Vad är det som känns sämre med tänderna nu?
Är ju inte bra att äta för lite efter operationen heller, väl?
Jadu, ser ut som att det har blivit fler hål (?!? svarta prickar typ) fler missfärgningar och en "ficka" i tandköttet som är på väg tillbaka...kort sagt har INGENTING blivit till det bättre :(

Ska till tandläkaren för "bedömning" nästa vecka...vill inte :( Men det besöket är i alla fall gratis! (jag måste ha missuppfattat, eller så var han otydlig, som jag förstod det INGICK 8 timmars behandling i programmet = skulle inte kosta mig något extra) men uppenbarligen inte :(
Och nu MÅSTE det åtgärdas...x antal lagningar, en rotfyllning (!!) en trolig utdragning och förhoppningsvis förstärkning på någon/några tänder.
Vill inte! :( (men har ju inget val...)
 
Är ju inte bra att äta för lite efter operationen heller, väl?
Jadu, ser ut som att det har blivit fler hål (?!? svarta prickar typ) fler missfärgningar och en "ficka" i tandköttet som är på väg tillbaka...kort sagt har INGENTING blivit till det bättre :(

Ska till tandläkaren för "bedömning" nästa vecka...vill inte :( Men det besöket är i alla fall gratis! (jag måste ha missuppfattat, eller så var han otydlig, som jag förstod det INGICK 8 timmars behandling i programmet = skulle inte kosta mig något extra) men uppenbarligen inte :(

Det kanske tar lite tid innan det vänder?
 
Kanske, men måste det bli VÄRRE först?? :(
Om du inte skött tänderna tidigare ordentligt så håller du ju på att ändra bakteriefloran i munnen och det kan ta tid, dock ska det inte bli värre men kan ta tid innan det blir bättre. Sen innehåller det tandis rekommenderar ganska läskiga kemikalier och det är inte ovanligt faktiskt att man kan reagera negativt pga av kemikalierna.
Har du en ficka som ska gå tillbaka så skölj munnen med äppelcidervinäger i vatten. Det tar död på bakterier och drar ihop huden/fickan.
 
Har du en ficka som ska gå tillbaka så skölj munnen med äppelcidervinäger i vatten. Det tar död på bakterier och drar ihop huden/fickan.
Åh! Stort, stort tack för ditt svar! :bow: Jag ska testa äppelcidervinägervattnet pronto :love:
Tandhygienisten rekommenderade Fluorskölj och Sensodyne tandkräm + mellanrumsborstar...så det har jag hållt på med, fast insåg nu att jag glömde i morse! :o
 
Om du inte skött tänderna tidigare ordentligt så håller du ju på att ändra bakteriefloran i munnen och det kan ta tid, dock ska det inte bli värre men kan ta tid innan det blir bättre. Sen innehåller det tandis rekommenderar ganska läskiga kemikalier och det är inte ovanligt faktiskt att man kan reagera negativt pga av kemikalierna.
Har du en ficka som ska gå tillbaka så skölj munnen med äppelcidervinäger i vatten. Det tar död på bakterier och drar ihop huden/fickan.

Övriga innehållsämnen är metylparahydroxibensoat (konserveringsmedel E 218), xylitol (sötningsmedel), pepparmyntolja (smakämne), makrogollauryleter, etanol (96 %) och vatten.

Så mkt "konstiga" kemikalier är det ju inte. Mest sprit ;)
 
Ger det utslag på alkotest tro? :angel: (nu är det ju inget problem för mig som inte framför några som helst fordon...men ändå! :p )

VV: Jag MÅSTE pallra mig upp till gymmet idag!
Helst inte en timme för tidigt, som förra veckan när det stod 19.00 på biljetten och jag var STENSÄKER på att vi började 18.30 (men då var inte passet innan ens halvvägs så jag var grinig över att de tog av vår tid... :eek:
Jag ba "eh...har vi bytt tid?"
Vi har ju ALLTID kört kl 19. :banghead:
Skyller på fallet förra veckan...men usch så pinsamt! :o
 
om dentan är som Corsedyl kan det ge missfärgade tänder under användning men det går bort sen .
med Corsedyl är det viktigt att skölja bort allt tandkräm innan man använder det.
Nu använder jag både gel och munskölj av Corsedyl så ingen tandkräm just nu
 
om dentan är som Corsedyl kan det ge missfärgade tänder under användning men det går bort sen .
med Corsedyl är det viktigt att skölja bort allt tandkräm innan man använder det.
Nu använder jag både gel och munskölj av Corsedyl så ingen tandkräm just nu
Ahaa...okej! Får väl se vad hon säger då... men det är inget roligt! :cry:
Jag hatar redan mina tänder tillräckligt som det är just nu... :(
 
Less och ångestig. Mest jobbrelaterat. Borde sätta stopp här men...hm...Vad kan jag? Orten är liten och jobben få....
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
1 752
· Visningar
92 283
Senast: Lilla
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
114 255
Senast: Lingon
·
Hemmet Tog mig friheten att starta en ny tråd då den gamla är full! 🙂 La ut både en liten rutschkana och en halvdefekt gräsklippare på...
5 6 7
Svar
139
· Visningar
2 941
Senast: Avalbane
·
R
Samhälle Klockan är knappt lunch och jag har sett flertalet personer (obs som framstår som rätt "normala") lagt ut grattis på internationella...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 413
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp