Bukefalos 28 år!

Trådar ni minns

Sv: Trådar ni minns

Jag minns henne på samma sätt som du gör, en fascinerande person som jag gärna hade haft kvar här.

Brandgul, vad gäller cykeltråden så är det flera år sedan så den är nog borta sedan länge. Åh, tänk om Gunnar skulle ha allt sparat, och i framtiden nån gång öppnade upp Arkivet... :D
 
Sv: Trådar ni minns

Här är jag :) Bytte nick först till MariaM när jag skilde mig och prallan när jag testade nätdejta :p
Allt är mycket bra för min del, har ganska stora skulder kvar som han dumpade över på mig, men det är bara pengar :)
Sambo med underbar man utanför Stockholm (ej via nätet :D ) som barnen trivs jättebra med. Tyvärr har de inte träffat sin pappa på tre år, han är kvar i USA utan pilotjobb... Han ringer kanske 3 ggr/år.. Inte på födelsedagar el jul... I höstas skulle han skicka en jacka till sonen på 11 år, den passade dottern på 8 år... Han skulle skicka en ny, den har inte kommit ännu..
:(
Så där kämpar vi vidare och jag hoppas att de får en bra förebild i min sambo.

Måste tillägga att jag blev rörd av att vara ihågkommen :heart
Men oj, är du kvar? :) klart vi minns dig.
Vad kul med uppdatering med lyckligt slut också! Det lät jobbigt som du hade det, skönt att du hittat en bra man till slut. Synd om barnen, fast de är nog glada för sin "stand in-pappa". ;)
Lycka till med fortsättningen!
 
Sv: Trådar ni minns

Tack! Och tack för ditt stöd under den tiden :love:
 
Sv: Så mycket roligt/intressanta trådar det har funnits - och finns.

Är det nån som kommer ihåg "Blind Häst"? Nån la ut en bild på en blundande häst , men jag kommer inte ihåg hur allt faktiskt började. Men den urartade totalt och var hysteriskt rolig! Många år sedan dock...:D

Den kan jag nog ha varit skyldig till;)
 
Sv: Trådar ni minns

När jag tänker på starka trådar så känns det som flera kopplade till Kat.

Säger detsamma! Och jag, som lever ett helt vanligt heterosexuellt liv, fascinerades, förfärades, men lärde mig också otroligt mycket. Och började tänka utanför min verklighet. "Före Kat" hade jag inte reflekterat så mycket över andra livsstilar. Det känns som om jag blivit mer medveten. Tack, Kat!

och kl - en tråd som var kul var skrynkla eller vika toapappret...
 
Sv: Trådar ni minns

Minns det mesta som sagts, men lyfter två till jag minns på rak arm:

Minns starkt när Sessca skulle flytta(-s) söderut, och det (och liknande aktioner) är kärnan i, och det fina med Buke. Så stort - ändå så genuint.

Ett annat minne är användaren (utlandssvensk) som levde väldigt spartansk invid en strand med sambo och tillhörande storfamilj i latinamerika(?), och delade generöst med sig av sin vardag i en annan sort tillvaro. Vederbörande reste vad jag vill minnas också hem till Sverige i sällskap av sin sambo, och skrev då om det omvända förhållandet som uppstod när partnern levde en kort tid här.
 
Sv: Trådar ni minns

Och tråden om hur irriterande cyklister är på vägarna, när Buke invaderades av ett halvt cykelforum, den tänkte jag senast på idag när jag körde om en cyklist.

Den tråden startades när jag höll på att meja ner ett helt gäng "trikånissar" som helt fräckt slängde sig ut framför mig där jag kom i 90. Hade inte den andra filen varit tom hade jag mejat ner hela klungan.

Och, jodå, sirenen sitter fortfarande kvar i bilen och har använts ett par gånger i skarpt läge. :D
 

Liknande trådar

Kultur Är det någon som är sugen på att haka på en Buke-variant av Clara Lidströms (underbaraclaras på Instagram) fotoutmaning Fånga februari...
16 17 18
Svar
355
· Visningar
15 500
Senast: Cattis_E
·
  • Låst
Samhälle Jag har funderat en hel del på svenskars relation till religion och speciellt kristendom. Jag vill först säga att jag inte lägga några...
68 69 70
Svar
1 380
· Visningar
40 658
Senast: Mineur
·
Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
26 27 28
Svar
543
· Visningar
14 909
Senast: Lingon
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
14 977
Senast: Barbabelle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Sommarföräldrar 2024
  • Vad gör vi? Del CXCVII
  • Uterätt för kor

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp