Tråden för dumma, halvdumma och heldumma frågor

På finska säger man silittää vilket betyder just smeka eller kanske mer stryka.

Hästar kan man klappa, men man klappar ju egentligen inte en katt. Man kliar eller stryker den kanske.

Ja och jag tycker väl inte riktigt att paja och klappa är riktigt synomymer egentligen även om de används för samma sak. På svenska klappar man definitivt katter, även om det man gör rent fysiskt inte att klappa.

Smeka ett djur låter inte riktigt friskt i mina öron. Kela med en kund kan jag göra men inte smeka den. Även om det egentligen är en bättre beskrivning om man skippar det sensuellla som kommer med ordet.
 
Ja och jag tycker väl inte riktigt att paja och klappa är riktigt synomymer egentligen även om de används för samma sak. På svenska klappar man definitivt katter, även om det man gör rent fysiskt inte att klappa.

Smeka ett djur låter inte riktigt friskt i mina öron. Kela med en kund kan jag göra men inte smeka den. Även om det egentligen är en bättre beskrivning om man skippar det sensuellla som kommer med ordet.
Själv avstår jag gärna från att kela med en kund ;) :D
 
Ja och jag tycker väl inte riktigt att paja och klappa är riktigt synomymer egentligen även om de används för samma sak. På svenska klappar man definitivt katter, även om det man gör rent fysiskt inte att klappa.

Smeka ett djur låter inte riktigt friskt i mina öron. Kela med en kund kan jag göra men inte smeka den. Även om det egentligen är en bättre beskrivning om man skippar det sensuellla som kommer med ordet.
När jag tänker på det så låter det konstigt att smeka hunden, men inte lika konstigt att smeka hunden över nosen ellet smeka ett hundöron. Hmmm... Hae inga argument dock.
 
Alltså förra vintern fick vi bidrag till elräkningen. Det gick smidigt och utan mycket bulleribång vad jag minns? Varför går det inte att använda samma system nu?
Gissar att pengarna kommer från en annan budget/kassa så de måste ha ett annat system/andra regler nu.
 
Har en gyn-tid på tisdag och nu känns det som om jag ska ha mens snart, kan jag gå dit ändå eller borde jag boka om ifall jag börjat blöda? Brukar inte blöda så mycket iofs så kanske inte gör nåt?
 
I bl.a. tecknade serier/film, om det är någon som står på en scen och uppträder och de suger, så har det ibland kommit ut en krok från bakom draperiet som dragit bort dem av scenen. Är detta något som funnits på riktigt? Kanske inte riktigt lika "våldsamt" på riktigt då förstås :p
 
I bl.a. tecknade serier/film, om det är någon som står på en scen och uppträder och de suger, så har det ibland kommit ut en krok från bakom draperiet som dragit bort dem av scenen. Är detta något som funnits på riktigt? Kanske inte riktigt lika "våldsamt" på riktigt då förstås :p
Ungefär som när en kollegas elev under en grammatiklektion trött sa till läraren: i Syrien har vi en knapp i klassrummet. Trycker man på den försvinner läraren. :D:D

(hon uppskattade kommentaren, hennes humor är lika sjuk som elevens)
 
Jag åkte till affären för att handla, och då jag kom hem såg jag på kvittot att det blivit ett ganska stort fel, och jag betalat för litet. Jag blev förvånad vid kassan att det kostade mindre än jag trodde, men sa inget då.
Har jag nu tekniskt sett stulit, då det var tjejen i kassan som gjorde ett fel?
 
Senast ändrad:
Jag åkte till affären för att handla, och då jag kom hem såg jag på kvittot att det blivit ett ganska stort fel, och jag betalat för litet. Jag blev förvånad vid kassan att det kostade mindre än jag trodde, men sa inget då.
Har jag nu tekniskt sett stulit, då det var tjejen i kassan som gjorde ett fel?
Brott, tex stöld, kräver uppsåt, vilket du inte hade. Så nej det gjorde du inte.
 
Ja och jag tycker väl inte riktigt att paja och klappa är riktigt synomymer egentligen även om de används för samma sak. På svenska klappar man definitivt katter, även om det man gör rent fysiskt inte att klappa.

Smeka ett djur låter inte riktigt friskt i mina öron. Kela med en kund kan jag göra men inte smeka den. Även om det egentligen är en bättre beskrivning om man skippar det sensuellla som kommer med ordet.
Kela med kunden är nog det sista jag skulle göra om inte det är mycket avgörande för fortfarande uppdrag med kunden....
 
Hur kommer det säg att män som inte drar sig för att bli oljiga/smutsiga om händerna när de mekar eller jobbar med annat kletigt arbete behöver hushållspapper eller en plastskrapa för att plocka upp lök- eller potatisskal ur diskhon?
 

Liknande trådar

Mat Är inte julbord världens konstigaste sak? Man lagar mat för en hel vecka till en måltid. NOLL hänsyn till att magsäcken har precis samma...
2 3
Svar
52
· Visningar
2 045
Senast: Pilot
·
Kropp & Själ Ja, här är en sån där fråga som jag nog egentligen vet svaret på själv - men behöver få höra det för att göra det. Gäller en fysisk...
Svar
3
· Visningar
367
Senast: Pilot
·
Relationer Jag undrar hur det ser ut hos andra familjer under middagen. Jag har två typer av middagar jag undrar över. 1. middag med mina...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 181
Senast: Badger
·
Fritid Vi tänker oss kanske till Åland i slutet av augusti :). Ingen av oss har varit där, så vi tar tacksamt emot alla tips! Vad gör man, vad...
Svar
0
· Visningar
178

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Fototråd del II
  • Köpa hus
  • Engelsk grammatik

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp