Bukefalos 28 år!

Tråden för dumma, halvdumma och heldumma frågor

Jag hade ringt direkt till f-kassan. Vare sig löne eller fack kan svara lila bra på om du får någon extrautbetalning eller om du hamnat i glapp mellan lön/sjukpenning.

Jag försökte ringa försäkringskassan i 4 dagar innan detta angående en annan sak - ringde en gång varannan minut i en timme och mer gånger men fick bara "för många ringer vi kan inte hjälpa dig" - klick.... Kan man mejla eftersom de inte svarar?
 
Jag försökte ringa försäkringskassan i 4 dagar innan detta angående en annan sak - ringde en gång varannan minut i en timme och mer gånger men fick bara "för många ringer vi kan inte hjälpa dig" - klick.... Kan man mejla eftersom de inte svarar?

Dessvärre är det bara att försöka fortsätta att ringa. Facket kan som sagt inte svara på frågor åt f-kassan

Prova direkt när växeln öppnar och när du väl når någon så be att få numret till din handläggare eller att kundtjänst ber denne ringa upp dig.
 
Jag söker en tecknad figur. Jag tror att det är någon häst/ponny(liknande) varelse. Den kom från galapagos. Jag är inte säker på om det är en huvudkaraktär, jag tror inte det, mer troligt någon sidekick till någon annan. Google är inte min vän här. Låter detta alls bekant för någon?
Vet inte om den är från Galapagos men det finns en hästfigur som heter Galupy.
Den är en av Diddls kompisar.
https://en.wikipedia.org/wiki/Diddl
 
Jag troor att det är rätt, är inte helt hundra procent säker, men figuren jag tänker på borde se ut sådär åt det hållet åtminstone :D måste prova youtuba och kolla.
Jag har haft brevpapper med Galupy och Diddl så är därifrån jag mindes namnet. :) De är söta.
 
  • Gilla
Reactions: MCP
Går det att använda USB porten på en laptop för att koppla upp en riktig skärm? :)
Till vad för port på skärmen?
Här finns info om olika sätt att koppla beroende vilka portar man har på skärm resp. dator och när det går att använda adaptrar om det inte är samma. https://www.kjell.com/se/kunskap/hur-funkar-det/dator/bildskarmar/bildskarmsanslutningar

USB-C kan genom ett protokoll som kallas ”DisplayPort-over-USB” användas för att koppla skärmar med Displayport eller HDMI till enheter med USB-C. Det är dock inte säkert att tillverkaren har implementerat detta genom att koppla porten till enhetens grafikdel (som hanterar skärmar), och det är därför alltid bäst att dubbelkolla detta.
Som jag förstår kan man utgå från att en USB-C-port har tillräcklig överföringskapacitet, medan en USB-A kan variera mer så där behöver man kolla upp om den sorten man har duger eller inte.
 
Till vad för port på skärmen?
Här finns info om olika sätt att koppla beroende vilka portar man har på skärm resp. dator och när det går att använda adaptrar om det inte är samma. https://www.kjell.com/se/kunskap/hur-funkar-det/dator/bildskarmar/bildskarmsanslutningar


Som jag förstår kan man utgå från att en USB-C-port har tillräcklig överföringskapacitet, medan en USB-A kan variera mer så där behöver man kolla upp om den sorten man har duger eller inte.
Inte den blekaste, den är två år gammal :) det finns massa hål i den :D osäker på vad de heter
 
Senast ändrad:
Till vad för port på skärmen?
Här finns info om olika sätt att koppla beroende vilka portar man har på skärm resp. dator och när det går att använda adaptrar om det inte är samma. https://www.kjell.com/se/kunskap/hur-funkar-det/dator/bildskarmar/bildskarmsanslutningar


Som jag förstår kan man utgå från att en USB-C-port har tillräcklig överföringskapacitet, medan en USB-A kan variera mer så där behöver man kolla upp om den sorten man har duger eller inte.
Jag har en USB-C port men vill helst inte använda den eftersom den skulle vara så himla skör enligt IT (jag använder den på jobbet)
Så jag skulle vilja använda en vanlig trist USB port.
 
Kan du fota dina hål? De på skärmen och de på datorn.
Haha :sneaky: det ser ut som VGA på skärmen (foton på skärmskrället fick för mycket fokus på mina boobies :o )

(stora portar med hål för många små pinnar och så skruvar på den som sitter i till stationära)

och USB-C och USB på laptopen (foton på dessa fick istället med alla mina Excel :arghh: )
 
Haha :sneaky: det ser ut som VGA på skärmen (foton på skärmskrället fick för mycket fokus på mina boobies :o )

(stora portar med hål för många små pinnar och så skruvar på den som sitter i till stationära)

och USB-C och USB på laptopen (foton på dessa fick istället med alla mina Excel :arghh: )
Tänkte om det kunde finnas något annat där som var bättre att utgå från än USB, t.ex. HDMI...
 
Hur gör de på ISS om någon dör där? Läste att NASA har inte rutin för det? (låter osannolikt). Påse med vakuum antar jag, men åker "man hem" direkt eller väntas det tills "ordinarie" hemgång?
 
Hur gör de på ISS om någon dör där? Läste att NASA har inte rutin för det? (låter osannolikt). Påse med vakuum antar jag, men åker "man hem" direkt eller väntas det tills "ordinarie" hemgång?
De tar nog hem personen vid nästa resa, vet inte hur ofta de skickar raketer dit men det måste ju planeras och förberedas massor så knappast att de skickar en extra raket.
🤔
 

Liknande trådar

Mat Är inte julbord världens konstigaste sak? Man lagar mat för en hel vecka till en måltid. NOLL hänsyn till att magsäcken har precis samma...
2 3
Svar
52
· Visningar
2 275
Senast: Pilot
·
Avel Jag ska betäcka mitt SWB sto i slutet av sommaren och undrar lite vad som gäller? Det är första gången jag tar föl så har inte sten koll...
2
Svar
25
· Visningar
2 195
Kropp & Själ Ja, här är en sån där fråga som jag nog egentligen vet svaret på själv - men behöver få höra det för att göra det. Gäller en fysisk...
Svar
3
· Visningar
419
Senast: Pilot
·
Avel Hej!! Jag behöver er hjälp. Det är mitt första år i avel och jag känner att jag har noll koll men många här verkar ha stenkoll. Jag...
Svar
1
· Visningar
346
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kattbilder #9
  • Forl kostnad?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp