Tråden om hobbymåleri/ aka ”Vi som målar”.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Screenshot_20191203-235813_Samsung Internet.jpg

Kom på att jag kunde nog visa en liten anonym del av teckningen, som åtminstone visar färgerna som jag kämpat så länge med :D Blev nog nöjd! Bra övning med färger om inget annat!
 
Visa bifogad fil 40981
Kom på att jag kunde nog visa en liten anonym del av teckningen, som åtminstone visar färgerna som jag kämpat så länge med :D Blev nog nöjd! Bra övning med färger om inget annat!
En sak jag funderat över: När du skapar bilderna är det en en tryckkänslig skärm eller en touch pad vid sidan om? Och har du en pensel/penna eller använder du fingrarna? Jag har provat med touchpad och Photoshop men det är extremt krävande att inte ha "direktkontakten" tycker jag .
 
Och ännu en del..

Visa bifogad fil 41001

Är fler delar med, men ska inte spamma med OT. Är mestadels ett ljudkonstverk dock.
Jag gillar både idéen och objekten. Rytmen i det svamplika föremålet och strukturen i skål-hatten och "höstackarna" i de båda tidigare bilderna. De ser ut som att man vill ta i dem

Nu måste jag gå med insta så att jag kan följa dig. Facebook för att följa hund grejor och Instagram för konst
 
En sak jag funderat över: När du skapar bilderna är det en en tryckkänslig skärm eller en touch pad vid sidan om? Och har du en pensel/penna eller använder du fingrarna? Jag har provat med touchpad och Photoshop men det är extremt krävande att inte ha "direktkontakten" tycker jag .
Jag har haft en touchpad och jag håller med, det är inte så trevligt och svårt! Men nu är det en vanlig surfplatta jag har, så det är mera direktkontakt :up: Använder en penna som följde med surfplattan och var den främsta anledningen till att jag köpte den :D
 
Pianolektionen är avklarad, lunch på kvartershak intaget. Nu är jag igång igen!

Visa bifogad fil 41010
Jag tyckte du träffat helt rätt med bakgrunden i de tidigare bilderna du visade och att det är lite synd att du målar över den. Ett sätt att arbeta med fokus att göra bakgrunden suddigare, ofta med större penslar, på liknande sätt som man arbetar med fokus och skärpedjup när man fotograferar. Sargent som nämndes tidigare målade så och även Zorn som nog var ännu skickligare och det är lätt att hitta bra exempel på hans målningar att lära av. Din målning var faktiskt ganska lik Zorns sätt att måla tyckte jag, särskilt innan det stora bakverket i förgrunden blev till :)
 
Jag tyckte du träffat helt rätt med bakgrunden i de tidigare bilderna du visade och att det är lite synd att du målar över den. Ett sätt att arbeta med fokus att göra bakgrunden suddigare, ofta med större penslar, på liknande sätt som man arbetar med fokus och skärpedjup när man fotograferar. Sargent som nämndes tidigare målade så och även Zorn som nog var ännu skickligare och det är lätt att hitta bra exempel på hans målningar att lära av. Din målning var faktiskt ganska lik Zorns sätt att måla tyckte jag, särskilt innan det stora bakverket i förgrunden blev till :)

Tanken är att det kommer bli ungefär samma men ngt mer nedmörkad. Jag har fortfarande tänkt mig spegellister osv därbak :) Tyckte inte det funkade som det var i dagsljus när den kom upp i lägenheten. Knepigt det där!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp