Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag tycker du ska vara tystInte för att jag vill fresta någon men det är 70% på fruktträd i somliga butiker nu.
1100 kronor för 4 äppelträd tycker jag är rimligt.
Fick hjälp av sonen att trä det över dahlian (bakersta). Hade varit betydligt enklare innan den var såhär storNu är ena växtstödet, av de 6 jag ska göra i denna modellen, klart
Lite freebaseande och mkt funderande senare.
Har delarna till ett till klart men orkar inte montera det idag.
Visa bifogad fil 187380
Tydligen kan de vara känsliga för rothalsröta och ska inte planteras för djupt, kan det vara något sådant som hänt?Nu har det gått troll i odlingen. Alla mina tre physalis (Aunt Molly) har dött. Har varit fina och frodiga på kvällen och så på morgonen totalt döda. Dödsorsaken är att stammen har ruttnat precis vid jordytan.
Visa bifogad fil 187369
Någon som varit med om det?
Frågan är - hur länge klarar de sig utan att bli nergrävda? Kan man hjälpa dem på något sätt?Vi skulle köpa ny telefon till maken och tog vägen över växtaffärer. Inte för att jag vill fresta någon men det är 70% på fruktträd i somliga butiker nu.
1100 kronor för 4 äppelträd tycker jag är rimligt. Maken ville köpa fler och jag sa att det är fler dagar i den här veckan. Behöver ha med listan över befintliga träd för pollineringen ju.
Jag vet inte, de har ju stått i lådorna och växt fint i typ 2 månader och så över en natt är den död. Nu dog inte alla tre under samma natt utan de dog under en kanske en veckas tid,Tydligen kan de vara känsliga för rothalsröta och ska inte planteras för djupt, kan det vara något sådant som hänt?
Snyggt och smart
Dom kan stå länge. Även över vintern. Men i skugga och får inte torka ut. Behöver stå i någon form av vattenhållande kärl/påse men där det inte kan ruttna. Jag var med och planterade en försöksodling där träden stått ett år efter inköp utan problem.Frågan är - hur länge klarar de sig utan att bli nergrävda? Kan man hjälpa dem på något sätt?
Jag har inte tillträde till mitt nya hem än på ett tag, men villhöver absolut några fruktträd där....
Jag och min bror köpte äppelträd till min mamma i födelsedagspresent en gång. Hon fyller år i november och det var inga problem att förvara dom över vintern och plantera på sommaren.Frågan är - hur länge klarar de sig utan att bli nergrävda? Kan man hjälpa dem på något sätt?
Jag har inte tillträde till mitt nya hem än på ett tag, men villhöver absolut några fruktträd där....