Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Färgämne, E141.Igår tog jag sista kilona gurka, egenodlad lök och paprika och kokade Bostongurka. Tyckte det var ganska osmakligt, jag vet ju att den ska stå och mogna, men jag hivade i lite syltsocker. Och grön vart den ju inte. Undras hur Felix får sin så grön.
Min brukar typ bli allt annat än grön den med. Sambon har flera gånger påtalat att Boston skall vara grön. Jag får vell ha i karamellfärg om det är så sa jag.Igår tog jag sista kilona gurka, egenodlad lök och paprika och kokade Bostongurka. Tyckte det var ganska osmakligt, jag vet ju att den ska stå och mogna, men jag hivade i lite syltsocker. Och grön vart den ju inte. Undras hur Felix får sin så grön.
Varning för banalt inlägg, men alltså: potatis! Jag går omkring och är barnsligt fascinerad över hur man bara petar ner lite groddiga knölar i jorden på våren, och sen kan man ba sticka ner handen och hiva upp middag i september! Va! (Har också hört rykten om att den kan bli chips, sprit och en massa annat, men här tar jag en sak i taget.)
Alla dagliljor är ätliga (men skulle inte äta befintliga knoppar på nyinköp), så välj en snygg. Vill du äta blommorna eller knölarna? Såg någon bloggpost någonstans (Jag är lite sugen på att sätta någon daglilja för att äta, men hur vet jag vilka sorter som är ätliga?
Vill ha en som är åt det lägre hållet eftersom den ska växa i en pallkrage och helst hålla sig inom nätet.
Jag är lite sugen på att sätta någon daglilja för att äta, men hur vet jag vilka sorter som är ätliga?
Vill ha en som är åt det lägre hållet eftersom den ska växa i en pallkrage och helst hålla sig inom nätet.
Jag äter inte mina dagliljorjag bara samlar på dem
Köpt på eurohostaVilka är dina favoriter? Har du mer eller mindre härdiga sorter, eller köper du alla i Sverige?
Hittade några fina på eurohosta, annars tror jag att någon rätt vanlig, tex Mauna Loa eller Pardon Me blir bra. Ska bara ha blommorna som tillbehör i maten så mer än hälften kommer ju stå kvar i pallkragen åt insekterna. Men jösses vad sorter det finns, ser verkligen hur man kan skapa en sagorabatt av mystiska former.
![]()
Välkommen till frustrationen och ruinens brantJag har ju köpt hus. Ett hus med GRÄSMATTTA å det endast. Ca 1300 kvm. Karln är lite orolig att det ska dra iväg, förstår inte vad han menar.![]()