Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag blev väldigt inspirerad av den här bilden, sen passar den nog egentligen bättre för nånting lägre än flox, men jag vill ha flox så jag tänker att man kanske kan ha nåt lägre ute i kanten och flox i mitten...Ja herregud vilket slit det var ett tag om jag ska vara ärligMen det gick ändå relativt fort, diverse rabattkanter tog mest tid att få på plats, särskilt som jag gjöt en kant till den största rabatten och blandade betongen i hink, blev mååånga hinkar...
Vilka kul rabattplaner du har! Härligt att de är så olilka, låter väldigt vackert. Måste genast googla flox och takpannor![]()
Hm jag kanske skulle satsa på någon rabatt till. Har ju tegelpannor som inte fyller något syfte på tomten.Jag blev väldigt inspirerad av den här bilden, sen passar den nog egentligen bättre för nånting lägre än flox, men jag vill ha flox så jag tänker att man kanske kan ha nåt lägre ute i kanten och flox i mitten...
Visa bifogad fil 180583
Hur höga är "vanlig" flox? Jag har mossflox och de är väl runt 15 cm.Jag blev väldigt inspirerad av den här bilden, sen passar den nog egentligen bättre för nånting lägre än flox, men jag vill ha flox så jag tänker att man kanske kan ha nåt lägre ute i kanten och flox i mitten...
Visa bifogad fil 180583
De jag har spanat in är ca 70-100 cm.Hur höga är "vanlig" flox? Jag har mossflox och de är väl runt 15 cm.
Tror mina är lite drygt knähöga på mig som är 175cmDe jag har spanat in är ca 70-100 cm.
Hmmmm, sådana vill jag nog haHar precis beställt frön till Pacino-solroser. Ser ut som trevliga låga solroser som borde bli fina i krukor hos mig.
Vågar inte ens titta vad det är.... är dom finaHmmmm, sådana vill jag nog ha![]()
De växer som ogräs på min stenhårda stallplan, får rensa för de sprider sig snabbtPurpurklätt!
Hittills det enda som frodas ordentligt i min "omöjliga" rabatt (torr och solig), och jag älskar dem för det.
Visa bifogad fil 180565
Jag köper i princip alla frön från Runåbergs! Jag satsar dessutom hårt på kulturarv. I år tror jag det är två av 30 sorter som inte är kulturarvssorter.Mamma beställde tomatfrön från Runåbergs fröer. Verkar som ett trevligt företag och jag upptäckte att de har massor med fina blomfröer (och örter) också. Kanske blir det något till min vilda trädgård! Någon typ av solros, till exempel, hade varit fint!
Alla du tittat på duger nog hur bra som helst! Jag brukar köpa den här modellen och gillar den:
https://ledmegastore.se/med-inbyggd...m-40w-komplett-led-armatur-6-ars-garanti.html
Inte jag själv som kopplat men ja, det har sambon gjort ytterst snabbt med sockerbit! Finns såna där smidiga som man bara knäpper fast numeraÅh va bra då ska jag passa på att fråga dig istället för att starta en helt ny trådjag har också tittat på denna men köpte en annan som redan hade kontakt, jag känner mig lite nojjig över attman behöver fixa en kontakt till dessa själv (el gör mig nervös
) men det borde ju va som man oftast gör med taklampor tänker jag? använda en sockerbit bara?
Inte jag själv som kopplat men ja, det har sambon gjort ytterst snabbt med sockerbit! Finns såna där smidiga som man bara knäpper fast numera![]()
Potatis behöver två pallkragar i höjd, så stapla två pallkragar på varann och fyll med jord (behövs ca 400 liter).Jag är helt ny på detta med odlingSå tar gärna emot tips.
Hade tänkt jag skulle sätta lite potatis i pallkrage ute vid husvagnens säsongsplats, inga mängder, men i alla fall till midsommar och några fler portioner, men som sagt inga mängder.
Så där tar jag gärna emot tips hur jag får bästa resultat![]()