Trädgård del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Så var säsongen igång. :)
IMG_20200125_214547855.jpg
 
Bara för ditt inlägg var jag tvungen att googla på persikotomat, hamnade på en frösida och vips var jag 260:- fattigare ... :( :)

"Och vägen mot Konkursen skall vara kantad av vackra blommor, och spännande grönsaker, och 519 sorter vardera av tomater, chili och rosor! Och goda råd om var allt detta underbara kan inköpas." (Gammalt buketrädgårdstrådsordspråk).

Idag ska jag också till Blomsterlandet! Jag tänkte att om jag sysselsätter mig med annat fram till sista dagen av 50%, så kanske de har hunnit sälja slut på allt? Eller inte. :D
 
Har varit extremt trött på trädgård (nej vi har inte fått all jord till tomten ens 😔) men nu börjar hoppet åter infinna sig.
Blev precis 15 rosor på Flora Linnea, trädgårdslandet är planerat, fröer köpta och idag bär det av för att köpa värmematta och växtbelysning 😍
2020 nu kommer jag 🥳
 
Är sugen på trädgård igen efter förra årets svacka då min mamma dog
vi pratade alltid trädgård och när hon försvann klarade jag inte av att hålla på med trädgården.
I år känns det annorlunda. Jag har redan planer.

Barnen har äntligen tröttnat på studsmatta. :o
Det betyder att jag en stor cirkel på gräsmattan att fylla med vad jag vill.
Funderar på att plantera olika svagväxande äppelträd i ring och fläta in dem i varandra. Såsmåningom är tanken att det ska bli en kupol med äppelträd. Själva marken tänkte jag ha täckbark på.

Sen tänkte jag byta ut jordgubbsplantorna som har slutat ge skörd.

Hallonen är katastrof. Dom har spridit sig lite här och var. Tänkte samla dom där jag har ett uttjänta jordgubbsland.

Tänkte odla i växthuset i också. Bara tomat gurka och basilika.
Krukor har jag tröttat på så jag kommer ställa in pallkragar istället.

i keramiken tänkte göra ”växtpinnar” till grönsakterna.

Sen är tanken att jag ska vara med i tusen trädgårdar igen.
 
"Och vägen mot Konkursen skall vara kantad av vackra blommor, och spännande grönsaker, och 519 sorter vardera av tomater, chili och rosor! Och goda råd om var allt detta underbara kan inköpas." (Gammalt buketrädgårdstrådsordspråk).

Idag ska jag också till Blomsterlandet! Jag tänkte att om jag sysselsätter mig med annat fram till sista dagen av 50%, så kanske de har hunnit sälja slut på allt? Eller inte. :D

Det var skitmycket fröer kvar i Borlänge igår :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Skola & Jobb Jag är inte välkommen tillbaka till jobbet jag haft i två säsonger nu. Jobbet börjar nästa vecka och jag är inte kontaktad. Jag skriver...
4 5 6
Svar
105
· Visningar
8 647
Senast: Gunnar
·
F
Trädgård & Växter Med bara fyra dagar kvar av odlingsåret 2023 tar jag mig friheten att skapa nästa för 2024! :) Jag gissar att planerandet redan är igång...
66 67 68
Svar
1 351
· Visningar
44 480
Senast: VLMF
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 354
Trädgård & Växter Det känns lite knäppt med en till odlingstråd för i år... men säsongen är ju verkligen inte över, ens här i Dalarna! Jag är megasen som...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 874

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp