Bukefalos 28 år!

Trädgårds- och odlingstråden 2022, del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
PSX_20221022_175458.jpg

Rosorna på rosbågen (som är en månad gammal på plats) växer och blommar så det nästan knakar. Ska bli spännande att se hur det ser ut nästa år 🤩🤩🤩
 
Tomaterna som är kvar på plantorna ute mår onekligen inte så bra efter alla frostnätter 😐 Kan man göra tomatsås eller chutney på dem ändå?
 
Passionsblomman:
1666733927188.png



Jag bor ju i Skottland, inte nere i Devon eller liknande. De borde ha gått till sängs nu men det verkar som om de påbörjat en andra cykel istället?
Ska jag lämna dem ifred någon månad till eller klippa ned dem och natta dem ändå?
 
Passionsblomman:
Visa bifogad fil 103831


Jag bor ju i Skottland, inte nere i Devon eller liknande. De borde ha gått till sängs nu men det verkar som om de påbörjat en andra cykel istället?
Ska jag lämna dem ifred någon månad till eller klippa ned dem och natta dem ändå?
Har inget svar men det är läskigt varmt. Vi har typ 20 grader och ska få 24 den här veckan. Fick en vallmo i blom i en rabatt häromdagen 😵
 
Jag köpte lite valnötter från en person på fb. Dessa ska jag så är det tänkt. Så jag sitter och läser i nötodlarens handbok hur man gör, men känner inte riktigt att jag greppar det. De ska stratifieras 2-3 månader. Sen ska de gro, men då är det ju mitt i vintern?
IMG_20221027_154030_720.jpg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

F
Trädgård & Växter Med bara fyra dagar kvar av odlingsåret 2023 tar jag mig friheten att skapa nästa för 2024! :) Jag gissar att planerandet redan är igång...
98 99 100
Svar
1 982
· Visningar
64 180
Trädgård & Växter Det känns lite knäppt med en till odlingstråd för i år... men säsongen är ju verkligen inte över, ens här i Dalarna! Jag är megasen som...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 940
  • Låst
Trädgård & Växter Tjuvstartar nästa års odlingstråd redan nu. Hoppas ingen misstycker. Idag sådde jag körsbärstomaten 'Vilma'. Det är galet tidigt, jag...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
74 755
  • Låst
Trädgård & Växter Vi odlar vidare... det är slutspurt hos många handelsträdgårdar nu så det går att fynda. Själv är jag som vanligt inte nöjd med att jag...
15 16 17
Svar
322
· Visningar
13 183
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp