Träffen - Lista, info & aktivitetsförslag

Sv: Träffen - Lista, info & aktivitetsförslag

Här kommer en del bilder:


LÄNK

Fler lär säkert trilla in under veckan, men det tar "lite" tid att gå igenom alla bilder och jag måste ju hinna med allt annat också + att sonen fyller 18 i morgon, så jag är lite upptagen med annat ;)

Just nu ligger bilderna huller om buller, men det rensar jag upp i senare :cool:

Man kan ju om man vill också kommentera bilderna även i albumet ( :angel: ) likväl som här i tråden ;)
 
Sv: Träffen - Lista, info & aktivitetsförslag

Jättehärliga bilder! Jag gillar speciellt när Kittie får storhetsvansinne och ska bära älgklöven som är större än henne själv. :D

Mina hittar ni här, dock oredigerade fortfarande.

LÄNK
 
Sv: Träffen - Lista, info & aktivitetsförslag

Äntligen hemma, satte oss i bilen 09.15.
Har läst igenom tråden o tittat på alla underbara bilder.

Tack Gnist o alla andra för en underbar helg.
Ser redan fram mot en repris.
Det var bra resväder förutom mellan Sundsvall o Gävle, där jag ideligen frågade Najas matte om hur hundarna mådde, kände mig som en kokt tomat själv.
:banana:
 
Sv: Träffen - Lista, info & aktivitetsförslag

Gud va trött ja va efter helgen.. Har sovit hela dagen idag. :o

Tack Gnist för en super helg med SUPER GOD mat.. O tack alla andra för trevligt sällskap. :laugh:

Snygga bilder blev de också.
 
Sv: Träffen - Lista, info & aktivitetsförslag

Ja. sträckan strax innan Sundsvall och Gävle brukar vara vedervärdig när det är varmt då vägbanan blir så het. Själv har jag äntligen fått ut 2 visdomständer och det var en mycket groggy gumma som kom till tandläkaren idag. Men tänderna drogs ut på 20 minuter och det måste vara rekord för min del. Hundarna mina har varit hyfsat lugna och Tack för mycket trevligt sällskap allihopa!
 
Sv: Träffen - Lista, info & aktivitetsförslag

Ni hade ju diskat och fixat & donat dessutom innan ni for, så de var inte mycket göra för mig innan jag lämnade tillbaka nyckeln :bow:

I övrigt, så ska jag faktiskt skryta lite även jag...

Molly har för första gången i hela sitt jämtliga, jaktliga liv deltagit i plats-sittning och plats-liggning i grupp denna helg och det gick alldeles toppen. Visst lade hon sig under sittandet och visst klev hon upp under liggandet, men för att aldrig någonsin ha tränat detta, vare sig ensam eller i grupp med andra hundar, så skötte hon sig finfint (enligt matte i alla fall)

Korkad som man kan vara, så hade jag INTE ( :eek: ) med mig kameran och kunde fota henne.

Jättekul, småstressigt (mellan varven) har min helg varit och fint väder hade vi över både lördagen och söndagen. Regnet som fallit hela veckan (och som började igen söndagkväll) lyste med sin frånvaro tack och lov

En del hundsnack, mycket iaktagande, trevliga människor = inspiration!

Jag vill ju se Leon som fullfjädrad spårhund nästa gång vallhund. Han har det ju i sig vad det verkar och du har lite tid att träna.

Min Emmipemmi blev adopterad av liten82 och fick också gå ett kort spår (hennes första någonsin). Det första i sitt slag. Försvårades lite av att en tonåring ( vad annars :angel: ) tagit siesta mitt i spåret..

DSC_0223.jpg


DSC_0231.jpg


DSC_0247.jpg


DSC_0250.jpg


De upptinade klövarna var slut, så det låg en orrvinge i slutet i stället och spåret var ett rent blodspår utan viltvittring öht.

DSC_0257-1.jpg


Drygt 6 månader gammal och iförd den äldrefauvetikens spårsele.
 
Senast ändrad:
Sv: Träffen - Lista, info & aktivitetsförslag

kl

Ojoj, både jag och Eya sov som klubbade sälar strax efter hemkomsten igår,
högst ovanligt att Eya blir trött för mer än en kort stund :angel:
Tack för en SUPERTREVLIG helg med närmast magisk MAT :love:, roliga aktiviteter och trevligt umgänge.
Och Gnist; Jättefina bilder!
I morgon åker "Umeå-gänget" och införskaffar klövar och blod, här ska viltspåras jäklar anamma :D
 
Sv: Träffen - Lista, info & aktivitetsförslag

Ett xtra tack är alla rökare skyldiga Najas matte (usch vad jag avskyr folk som har olika nick på olika fora o dessutom byter titt som tätt) som rensade omgivningarna från en hel kasse med filterfimpar o bajspåsar!
:bow:
 
Sv: Träffen - Lista, info & aktivitetsförslag

Tack najas matte som tog undan bajspåsarna! Missade det innan vi for på kvällen.
 
Sv: Träffen - Lista, info & aktivitetsförslag

Vad roligt ni verkar ha hafdt! LAgom avundsjuk är jag :)

Gnist, en liten offtopic fråga här; jag kollade in på dina andra album, och den kritvita hunden som ser ut som en älghund med mindre päls, vad är det för något? Är vit älghund godkänd numer?
 
Sv: Träffen - Lista, info & aktivitetsförslag

Svensk vit älghund är godkända av och reggas i skk, men är inte godkända av fci ännu så länge.
 
Sv: Träffen - Lista, info & aktivitetsförslag

*KL*

Nu undrar jag om personerna ni träffade var som ni trodde de skulle vara? :D

Jag har bara träffat liten82 av er skara och hon var precis som jag trodde om inte lite bättre till och med :love:
 
Sv: Träffen - Lista, info & aktivitetsförslag

Roligt med bilder!

Men utställningsbilder, inte sysslade ni väl med sådant? :eek::D
 
Sv: Träffen - Lista, info & aktivitetsförslag

Nej, var bara Gumman som ville ha nya bilder på hundarna uppställda att lägga upp på sin hemsida, så de fotades alldeles innan jag gjorde kväll i söndags ;)
 
Sv: Träffen - Lista, info & aktivitetsförslag

*KL*

Nu undrar jag om personerna ni träffade var som ni trodde de skulle vara? :D

Jag har bara träffat liten82 av er skara och hon var precis som jag trodde om inte lite bättre till och med :love:

Träffar ju teah och liten82 sen innan, men av dom nya så var det bara Gabbi som var som jag trodde. :D
 
Sv: Träffen - Lista, info & aktivitetsförslag

kl

Gabbi, LillJessicah och Teah har jag träffat innan,
Gnist var som jag föreställde mej och resten hade jag inte riktigt bildat mej nån uppfattning om här på forumet då jag inte varit här så mkt på sistone :)

Men ingen var väl som du Alidee :D;)
 

Liknande trådar

Tjatter Ni är alla varmt välkomna till Bukes stora nyårsfest! Detta år är det en färgsprakande maskeradbal som anordnas av Idahoe och...
52 53 54
Svar
1 060
· Visningar
36 170
Senast: Hedinn
·
Äldre Välkomna till årets första officiella ESC tråd! :banana::banana::banana: För er som inte vet vad ESC är, så är det förstås Eurovision...
2 3
Svar
43
· Visningar
1 640
Senast: corzette
·
Avel Då är det snart dags för Herning, som visas på clipmyhorse. det blir mycket att titta på :) Wednesday, 08.03.2017 17:00 - Arena M...
Svar
2
· Visningar
791
Avel På torsdag börjar det med Trakehner körung i Neumünster. Info om deltagande hingstar, ston, ridhästar och föl...
2 3
Svar
53
· Visningar
5 048
Senast: KickiH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp