Bukefalos 28 år!

Träna hund att inte sticka?

Smurfoff

Trådstartare
Har en dvärgpinscher tik på 1,5 år.. Hon har alltid varit duktig på att gå lös och kommer när man kallar på henne..OM det inte kommer någon människa eller hund då lyder hon inte alls och springer fram till dem..

Detta är lite jobbigt då jag gärna vill kunna ha henne lös att hon ska lyda mig... Vill även kunna ha henne lös när jag rider men jag litar inte på henne när vi möter någon då hon ska springa fram.. Hon tror ju att alla hundar är hennes vänner men en dag kan den hunden vara aggressiv och skada henne..
 
Sv: Träna hund att inte sticka?

Hade exakt samma problem som du förut. Inkallningen funkade fint sålänge det inte fanns några störningsmoment.

Jag fick börja från början med långlina medans vi tränade på inkallning med störningsmoment. Alltså var inte inkallningen befäst för oss.

Så på med långlina, hitta en träningskompis/träningsplats där du vet att det finns mycket folk/hundar och träna träna träna
 
Sv: Träna hund att inte sticka?

Läs Eva Bodfälts "Kontaktkontraktet" och lär din hund skvallra, sen springer den aldrig mera fram till något.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Vad tycker ni om hundägare som låter sina (väldresserade) hundar gå lösa? Jag har lagt ner väldigt mycket jobb på att träna min hund...
26 27 28
Svar
551
· Visningar
16 904
Senast: hollypolly
·
Övr. Hund Människor som påstår att de är hundrädda, är de verkligen det på riktigt eller är det bara sådana som hatar hundar och vill starta bråk...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
4 523
Senast: Red_Chili
·
Hundträning Jag behöver råd från er! Vi har en hund som är strax över 1 år. Hon skäller oerhört mycket på andra hundar. Vi har verkligen försökt...
2
Svar
30
· Visningar
1 678
Övr. Hund Hej! I år är året då det äntligen kanske blir en hund! 33 år av väntan för min del... Har haft corgi och golden innan men det har varit...
2
Svar
34
· Visningar
2 497
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp