Träning, hälsa och kost II

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tack fina du! Jag överlevde, men med en fruktansvärd huvudvärk som följd. Kombinationen nervositet, mycket information och alldeles för hög temperatur tror jag, här är sommarvärme och jag hade alldeles för mycket kläder på mig.

Dagens/kvällens plan var egentligen att rida, men huvudet och oväntad middag hos mormor satte p för det. Medryttarna har i alla fall ridit, så en häst har fått röra sig.
Fullt förståeligt! Men skönt att det ändå känns bra, efter omständigheterna! :)
 
Jag sprang 4 km idag med bra känsla :) Hade rätt bra flyt ändå och inser att jag måste våga vara lite mer i det obekväma för att komma framåt.

Nu blir det två vilodagar efter ganska mycket träning! Ska iväg på jobbresa och ska mest försöka att inte bli allt för stillasittande.
 
Halvtimmes promenad med hunden och hästen igår kväll :) Utöver det och lunchpromenaden fixade jag med blommor och fröer ute. Så himla gött väder! Bytte om till korta shorts och bikiniöverdel direkt jag kom hem från jobbet!

Idag blir det lunchpromenad igen och efter jobbet fixa färdigt sista pallkragen där jag ska så morötter, sallad och sockerärtor. När ungarna lagt sig blir det styrketräning :)
 
Alltså, DET ÄR SÅ VARMT OCH JAG ÄLSKAR DET! Gymmotivationen blir ju dock väldigt, väldigt låg. :p Funderar på att strunta i allt vad gymmande heter så länge det här vädret håller i sig, för man vet ju inte om det här är den enda sommaren som blir...
 
Funderar på att strunta i allt vad gymmande heter så länge det här vädret håller i sig, för man vet ju inte om det här är den enda sommaren som blir...
Precis samma tanke hade jag! Och den är väl rätt befogad, tyvärr. Och med anledning av detta ämnar jag skippa träningen imorgon (men idag är det molnigt så då går det bra!) och köra picknick i parken istället :D Det är viktigt att ta hand om själen också, har jag hört!
 
Precis samma tanke hade jag! Och den är väl rätt befogad, tyvärr. Och med anledning av detta ämnar jag skippa träningen imorgon (men idag är det molnigt så då går det bra!) och köra picknick i parken istället :D Det är viktigt att ta hand om själen också, har jag hört!

Här är det definitivt inte molnigt idag, vi har sol och typ 28 grader. :bump:

Mycket viktigt! :D
 
I morse funderade jag på att skjuta på motionen till i efm men när jag kom på att jag jobbar till 17 så bet jag ihop och körde. Drygt 24 km på gymmets cykel med rätt bra motstånd.
 
Ni som har rätt till friskvårdstimme, nyttjar ni det? Jag har tydligen det nuförtiden, vilket aldrig har fungerat på tidigare arbetsplatser. Jobbet vill att man i så fall (helst) tar det i samband med att man börjar/slutar eller i andra hand i samband med lunchen. Det är jäkligt frestande att gå hem en timme tidigare och rida (särskilt i vinter när det blir mörkt, då gör en timme mycket!). Samtidigt är jag rädd att det ska se genomskinligt ut att gå en timme tidigare, säg fredag. /paranoid före detta anställd till konstiga arbetsgivare. (Och det handlar ju om friskvård = träning, så jag tycker det är relevant i tråden.)
 
Idag är första dagen sedan jag började med crossfit som jag verkligen känner att jag inte vill träna. Alltså inte bara sådär så att det känns lite motigt, utan jag verkligen vill inte!

Meeen med tanke på att jag redan planerat att skippa träningen resten av veckan (:angel:) är det nog bäst att jag släpar mig dit ändå. Och det blir ju kul när jag är där, det vet jag! Var bara tvungen att gnälla av mig lite här först :D
 
Ni som har rätt till friskvårdstimme, nyttjar ni det? Jag har tydligen det nuförtiden, vilket aldrig har fungerat på tidigare arbetsplatser. Jobbet vill att man i så fall (helst) tar det i samband med att man börjar/slutar eller i andra hand i samband med lunchen. Det är jäkligt frestande att gå hem en timme tidigare och rida (särskilt i vinter när det blir mörkt, då gör en timme mycket!). Samtidigt är jag rädd att det ska se genomskinligt ut att gå en timme tidigare, säg fredag. /paranoid före detta anställd till konstiga arbetsgivare. (Och det handlar ju om friskvård = träning, så jag tycker det är relevant i tråden.)

Jag tar ut friskvårdstimmen och har så gjort varje vecka sedan jag började jobba första februari. Enda veckan jag inte tog ut den var en vecka då jag bara jobbade tre dagar och dessutom var i slutet av en förkylning.

Jag tänker inte alls på hur det ”ser ut” när jag tar ut min timme utan jag tar den när det passar.
 
Ni som har rätt till friskvårdstimme, nyttjar ni det? Jag har tydligen det nuförtiden, vilket aldrig har fungerat på tidigare arbetsplatser. Jobbet vill att man i så fall (helst) tar det i samband med att man börjar/slutar eller i andra hand i samband med lunchen. Det är jäkligt frestande att gå hem en timme tidigare och rida (särskilt i vinter när det blir mörkt, då gör en timme mycket!). Samtidigt är jag rädd att det ska se genomskinligt ut att gå en timme tidigare, säg fredag. /paranoid före detta anställd till konstiga arbetsgivare. (Och det handlar ju om friskvård = träning, så jag tycker det är relevant i tråden.)
Använd den för sjutton! Det är en helt fantastisk förmån som andra ska skita i hur du använder! Och helt ärligt talat - vem är superproduktiv kl 16 en fredagseftermiddag? Inte jag i alla fall...
 
Hörni, det här med valkar och trasiga handflator... Bör man smörja eller inte? Valkarna där handflatan möter fingrarna är inte så farliga, men nu har huden i själva handflatan börjat skavas av och bli torr och fnasig vilket är sådär skönt.

Träningen gick bra för övrigt, skönt att ha varit där! :)
 
Använd den för sjutton! Det är en helt fantastisk förmån som andra ska skita i hur du använder! Och helt ärligt talat - vem är superproduktiv kl 16 en fredagseftermiddag? Inte jag i alla fall...

Plus @Tassetass
Jag frågade faktiskt, för på en intervju jag var på berättade de att de inte ville att man tog den morgon eller kväll (utan hellre mitt på dagen då) men här ville de tvärtom att man tar det i samband med att man börjar eller slutar. Så det lutar åt att jag tar den en eftermiddag (det behöver ju inte vara just fredag heller) när vår introduktion är över.
 
Har köpt burn x5. Tablett med koffein som dels ska pigga upp och dels dämpa hungerskänslor.
Ngn som provat? Förstår att det inte är ngt mirakelpiller men är beredd att prova.

Har snart tvingat mig igenom 45 min på gymmet. (CT och cykel)
 
Har köpt burn x5. Tablett med koffein som dels ska pigga upp och dels dämpa hungerskänslor.
Ngn som provat? Förstår att det inte är ngt mirakelpiller men är beredd att prova.

Har snart tvingat mig igenom 45 min på gymmet. (CT och cykel)

Vad är det du vill uppnå med den där typen av piller? Jag har för mig att ditt problem är att du hetsäter och då ser jag snarare en risk att OM du får en effekt av tabletterna att hetsätandet blir etter värre när det väl slår till.

Överlag tror jag dock att merparten sådana där preparat är ren bullshit, och att den effekt man får av t.ex. Burn x5 till största delen kommer från att man trycker i sig en massa koffein (som ju faktiskt har en bevisad effekt).
 
  • Gilla
Reactions: WS6
Vad är det du vill uppnå med den där typen av piller? Jag har för mig att ditt problem är att du hetsäter och då ser jag snarare en risk att OM du får en effekt av tabletterna att hetsätandet blir etter värre när det väl slår till.

Överlag tror jag dock att merparten sådana där preparat är ren bullshit, och att den effekt man får av t.ex. Burn x5 till största delen kommer från att man trycker i sig en massa koffein (som ju faktiskt har en bevisad effekt).
Dels vill jag se om koffeinet får mig lite piggare på träningen och sen vill jag se om det dövar ngt av mina konstanta hungerskänslor. Skadar lnte att prova tänkte jag.
 
Jag och maken drog ut bänken och ett gäng hantlar och körde bröst och axlar ute i kvällssolen igår kväll :love: Maken har haft ont i en axel länge efter alla dumma och tunga lyft vid vedhanteringen så han har inte tränat på ett tag förutom löpningen, så han körde lugnt och lätt. Men jag körde rejält med mina axlar så dom känns idag :p

Planen idag är ridning på lunchen. Rider äldsta och tar unghästen som handhäst. Hunden får nog inte följa med för hon kommer dö i värmen.... Ikväll när barnen åkt till sina farföräldrar ska vi byta några stolpar i hästhagen och sen springa en runda :)
 
Hunden fick följa med ändå så får hon vara hemma när vi springer ikväll istället :) Jag spolade henne i kallt vatten innan och efter och ligger nu nöjt i skuggan så det gick bra! Hästarna är inte lika brydda men vi tog en sträcka trav och en sträcka tölt sen blev det olika varianter av skrittjobb :)

Nu har jag flyttat ut datorn till uteplatsen och tänker sitta här och jobba resten av dagen! Älskar att ha mobilt kontor :love:
 
Hoppas att jag får komma med här! :D
Jag har funderat ett tag på att börja med styrketräning. Jag gillar muskler på armar och skulle säkert behöva bygga lite muskler på vissa svagare ställen, är sugen på det. Jag är överviktig (ca +20 kg) annars men orkar inte riktigt bry mig så mycket om vikten, tänker dock att det vore en positiv bieffekt om fettet minskade också. Jag rör mig bättre nu för tiden i och med jobbet men äter sämre, dock så älskar jag mat och gott :angel:
Går det att bygga muskler även om man äter dumt? Alltså, jag älskar pasta, bröd och läsk ... :o Tur att jag älskar kött också :D

Har iallafall tittat på olika hemsidor med tips om olika styrkeövningar man kan göra och skrivit ned dem. Ikväll har ett gym i närheten öppet hus så jag tänkte gå dit och kolla in det, det ligger extremt nära och har långa öppettider så det vore perfekt. Tänkte att jag kunde gymma två dagar i veckan när jag jobbar förmiddag, har varit lite uttråkad på de lediga eftermiddagarna och då tagit tupplurar som bara stökat till min sömn så det vore ju perfekt. Tre gånger hade väl varit bättre men det passar inte riktigt i jobbschemat.

Läste på en hemsida där de skrev att man kunde plussa på 2,5 kg för varje gång i början :eek: Men jag måste kunna vara någorlunda tillgänglig på jobbet dagen efter .. :angel:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
95 96 97
Svar
1 928
· Visningar
61 568
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
7
· Visningar
4 080
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och promenader till löpning och styrketräning - och allt...
99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
100 525
Senast: Tassetass
·
  • Låst
Kropp & Själ Ny tråd! Tjoho! :banana: I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och power walks till löpning och...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
90 645
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp