Träning, hälsa och kost II

Status
Stängd för vidare inlägg.
En timme ridning och sen core efter det blev det idag. Solen skiner idag också, inte alls bitter över att min moster envisas med att ha kalas mitt på dagen så jag inte kan tillbringa den i solen. :angel:
 
16,5 km sprang vi! Eller ja, vi sprang mesta tiden men fick ta några korta gå- och vattenpauser pga värme och jävligt jobbigt då första 8 km gick uppför och i skog typ hela tiden :D Rätt nöjda med oss själva och vi ska nog överleva en halvmara i september.

Nu blir det inte mycket mer än en lite promenad med ungar och hund när det svalnat av ikväll :)
 
16,5 km sprang vi! Eller ja, vi sprang mesta tiden men fick ta några korta gå- och vattenpauser pga värme och jävligt jobbigt då första 8 km gick uppför och i skog typ hela tiden :D Rätt nöjda med oss själva och vi ska nog överleva en halvmara i september.

Nu blir det inte mycket mer än en lite promenad med ungar och hund när det svalnat av ikväll :)

Jösses, impad!!
 
16,5 km sprang vi! Eller ja, vi sprang mesta tiden men fick ta några korta gå- och vattenpauser pga värme och jävligt jobbigt då första 8 km gick uppför och i skog typ hela tiden :D Rätt nöjda med oss själva och vi ska nog överleva en halvmara i september.

Nu blir det inte mycket mer än en lite promenad med ungar och hund när det svalnat av ikväll :)

Då klarar du lätt en halvmara! Man kan alltid dubbla på tävling. ;)
 
Var på gymmet imorse, blev mest militärpress och bänkpress. Gick helt okej. :) I eftermiddag var jag och svägerskan och köpte en kettlebell på 24 kg som vi placerat hos svärföräldrarna. Har tagit i hand på att göra fem set med svingar varje gång vi är där. :D

Vi har också tagit dit ett par hantlar samt gummiband och TRX-band som vi kan montera i en gammal gungställning, så vi kan köra mer ordentliga pass också.
 
Idag fyller vår äldsta dotter 6 år! Helt otroligt vad tiden går fort alltså.... Själv är jag fortfarande 23 år ju :angel:

Vi har redan ätit tårta idag och mer lär det bli :p Ska träna överkropp senare idag och så ska jag och födelsedagsbarnet ta en ridtur ihop för hon fick ett eget rosa träns och egna stigbyglar med rosa säkerhetskorgar i present som hon vill prova :D Jag ska på kurs hela helgen med hästarna + att vi ska ha kalas för dottern i morgon em så idag ska jag putsa ridgrejer, packa, städa och göra mera tårtor :) Ska jobba inemellan också, är inte helt ledig men tar det som kommer in bara. Bra med mejl i telefon sådana här dagar så kan man springa mellan datorn och att vara lite klämdagsledig.
 
Idag fyller vår äldsta dotter 6 år! Helt otroligt vad tiden går fort alltså.... Själv är jag fortfarande 23 år ju :angel:

Vi har redan ätit tårta idag och mer lär det bli :p Ska träna överkropp senare idag och så ska jag och födelsedagsbarnet ta en ridtur ihop för hon fick ett eget rosa träns och egna stigbyglar med rosa säkerhetskorgar i present som hon vill prova :D Jag ska på kurs hela helgen med hästarna + att vi ska ha kalas för dottern i morgon em så idag ska jag putsa ridgrejer, packa, städa och göra mera tårtor :) Ska jobba inemellan också, är inte helt ledig men tar det som kommer in bara. Bra med mejl i telefon sådana här dagar så kan man springa mellan datorn och att vara lite klämdagsledig.

Jag hoppas verkligen att åttaåringen kommer bli så intresserad av hästarna så att vi kan ha det ihop. Det låter jättemysigt med dina tjejer som är delaktiga i hästlivet.
 
Jag hänger med och läser men hinner/prioriterar inte att träna just så har inte mycket att skriva om bara :p Men mår mycket bättre nu så skulle nog egentligen haft ork att träna annars om livet varit lite mer i normal takt! EN VECKA kvar till bröllop!!!

Vänta! Ska faktiskt träna på lördag! Ska vara på möhippa hela dagen men en av aktiviteterna är thaiboxning :D
 
Hästarna har planerad vilodag idag (medryttaren red igår) och jag har roat mig med att först träna helkroppspass och sen storstäda hela huset.
 
Jag har tränat idag, så lugnt på gymmet. Men alltså, vad gör man med personer som "paxar" tex marklyft. En man cirkulerade mellan att lyfta några rep med att snurra runt på gymmet och prata med folk han kände. Nu hade jag iofs inte bråttom, utan tränade annat under tiden jag väntade på marklyft.

igår bar jag möbler, och nu ikväll ska vi montera rutschkana på lekställningen så kroppen får en hel del vardagsmotion :)
 
Jag har tränat idag, så lugnt på gymmet. Men alltså, vad gör man med personer som "paxar" tex marklyft. En man cirkulerade mellan att lyfta några rep med att snurra runt på gymmet och prata med folk han kände. Nu hade jag iofs inte bråttom, utan tränade annat under tiden jag väntade på marklyft.

igår bar jag möbler, och nu ikväll ska vi montera rutschkana på lekställningen så kroppen får en hel del vardagsmotion :)

Beroende på hur mycket han har på stången hade jag frågat om jag kunde köra i hans pauser :) Är det typ 200 kg att plocka av hade jag inte pallat men är det bara några viktkakor är det ju inte särskilt jobbigt att lasta om mellan!
 
Åh, jag har så svårt att komma igång med träningen :arghh: Jag skulle gärna få lite bättre kondition och komma igång med löpningen, men jag tycker att det är så fasansfullt tråkigt och powerwalkar hellre :o
Kom precis tillbaka från företagets hälsoundersökning och alla värden var bra, men jag blev lite fundersam över hur lite jag väger. I vuxen ålder har jag legat stabilt på ca 56-57kg (och känt mig smal/normalviktig), men jag har inte vägt mig på länge och idag vägde jag in på 53,5, midjemått 65. Jag gissade först hur mycket jag vägde och trodde att jag låg som normalt, men väger 3kg mindre. Jag vet att det inte är jättemycket, men på min kropp är det rätt mycket. Jag är 165cm lång.
Jag tränar ingenting i dagsläget, men jag rör mig mycket med hundarna. Trots ett stillasittande kontorsjobb brukar jag landa på ca 70-80 000 steg/vecka, men ibland mera - förra veckan t ex hamnade totalen på 96000 steg. Det skulle ju vara enkelt att byta ut ett par av promenaderna mot lite löpning i stället, men det blir liksom inte av. När jag dessutom väger så pass lite som jag gör nu, vet jag inte ens om jag borde börja springa? Jag vill inte gå ner mer i vikt, även om jag inte är i någon riskzon. Borde jag vara orolig för att jag gått ner, eller rör jag på mig mer än vad jag tror?

När jag läser detta så tänker jag att du snarare bör satsa på styrketräning och försöka äta mer (bättre/större mellanmål kanske som @Mineur föreslog).
Jag tänker, om du går/powerwalkar massor + inte tycker det är kul att springa + vill gå upp i vikt så är muskelbyggande styrketräning en mycket bättre grej än löpning :) Du borde ändå ha helt ok kondition mtp all vardagsmotion tycker jag :)
 
16,5 km sprang vi! Eller ja, vi sprang mesta tiden men fick ta några korta gå- och vattenpauser pga värme och jävligt jobbigt då första 8 km gick uppför och i skog typ hela tiden :D Rätt nöjda med oss själva och vi ska nog överleva en halvmara i september.

Nu blir det inte mycket mer än en lite promenad med ungar och hund när det svalnat av ikväll :)
Jag är också sjukt impad! I min värld finns det liksom inte att överleva mer än typ 5 km i sträck (om ens det!), men så har jag alltid varit en värdelös löpare också... :p
Jag hänger med och läser men hinner/prioriterar inte att träna just så har inte mycket att skriva om bara :p Men mår mycket bättre nu så skulle nog egentligen haft ork att träna annars om livet varit lite mer i normal takt! EN VECKA kvar till bröllop!!!

Vänta! Ska faktiskt träna på lördag! Ska vara på möhippa hela dagen men en av aktiviteterna är thaiboxning :D
Gud så spännande! Hoppas att allt går enligt plan och att ni får en fantastisk dag tillsammans! :love:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
97 98 99
Svar
1 965
· Visningar
62 785
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
7
· Visningar
4 084
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och promenader till löpning och styrketräning - och allt...
99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
101 087
Senast: Tassetass
·
  • Låst
Kropp & Själ Ny tråd! Tjoho! :banana: I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och power walks till löpning och...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
90 929
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp