Träning, hälsa och kost III

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det där är dels så relativt och dels så beroende av omständigheter att jag tycker att frågeställningen (eller rent av frågeställningarna) blir ointressanta om man inte snävar ner det till att fråga exempelvis grenspecifikt eller funktionsspecifikt.

Ja det är väl på den nivån man får ställa frågorna för att få ett "bra" svar.

Men frågorna och påståendena kommer upp då och då så jag var bara nyfiken på hur ni såg på det. Men jag håller helt med dig :)
 
Håller med @Mineur, svår men intressant fråga som jag inte kan svara på på rak arm. Tycker nog personligen att (snyggt) vältränad och (extremt) vältränad a la gladiatorerna inte riktigt är samma sak. En känd person (nu när jag ändå pratar om gladiatorerna) som jag tycker är snyggt vältränad är tjejen som kallas Amazon.

Och jag tycker nog att du ändå tränar ganska mycket om man jämför med folk i allmänhet (alltså inte i den här tråden utan såna jag känner irl). ;)

Så du tänker att vältränad är att det syns, alltså någon som är deffad med stora, synliga muskler? :)

Själv tycker jag det är typ omöjligt att svara på frågan om man inte gör som @Tassetass säger och kollar på specifika grenar osv. Många kan vara supertränade och starka men ändå inte deffade och har massa synliga muskler. Svårt som sagt och man definierar det nog rätt olika, det var därför jag var nyfiken på vad ni skulle svara.
 
Blev en skogspromenad ihop med maken, hunden och massa mygg igår som en paus i snickrandet.

I morse gick både jag och maken upp halv 6 (barnen sover borta i natt). Maken gick ner i gymmet direkt och jag gick ut till hästarna och red båda mina innan jobbet :) Tänkte styrketräna på lunchen och i em blir det promenad till och från svärföräldrarna.
 
När jag körde crossfit så använde jag "2 in 1" shorts på sommaren, de har som en inbyggd trosa eller tighta shorts under och sen ett par lösa shorts ovanpå. Jag gillar mest ett par jag har från Reebok som har typ en meshtrosa och sen vanliga fladdriga shorts utanpå, de sitter där de ska även när man är upp och ner!

Här är en modell där man ser konstruktionen:
891839-0014_01

Haha! Det finns en innertrosa i dessa som håller dem rimligt på plats, jag tycker inte det är några problem att vara uppochner :)

Åh men toppen, tusen tack för hjälpen! Då ska jag ta och investera i ett par sådana här tror jag bestämt :)
 
Så du tänker att vältränad är att det syns, alltså någon som är deffad med stora, synliga muskler? :)

Själv tycker jag det är typ omöjligt att svara på frågan om man inte gör som @Tassetass säger och kollar på specifika grenar osv. Många kan vara supertränade och starka men ändå inte deffade och har massa synliga muskler. Svårt som sagt och man definierar det nog rätt olika, det var därför jag var nyfiken på vad ni skulle svara.

Nej, det är egentligen det jag inte tycker. Att det bara är de där gladiator-typerna som är vältränade. Och en person kan ju ha råstyrka (kunna lyfta tungt till exempel) men absolut inte vara vältränad för övrigt. Svår fråga, mitt svar var nog väldigt luddigt. Skyller på värme och överhettning i hjärnan på grund av jobb. :o
 
styrketränade i tisdags, tillsammans med maken. Jag körde vecka 4 pass 2 på marklyft mambo. Pausmark som kändes superlätta, stångrodd och good mornings som var tyngre. Hittade suverän känsla i GM, jäklar vad hela bålen jobbade :up:

Idag då, var nyss ute och sprang med sikte på 5 km. Sprang dock lite fort sista biten och la sen bara av vid 4,7 km :rofl: Så kan det gå! Kände mig tung idag, så är ändå nöjd över hyfsat flow.

Ska springa ett pass i helgen också är det tänkt men börjar dra ner på volymen inför loppet.
 
Idag blev jag klar med vecka ett i ”Bli en beefcake”-programmet. Tror det kan bli riktigt bra, men första vändan blir verkligen en ”känna på programmet”-vända, för det är inte lätt att pricka rätt med vikterna. :p

På lördag kör jag igång vecka två. Svägerskan kör också, men är ett pass efter. Hon stör sig på att jag började programmet på en fredag istället för i början av veckan. :D
 
Jag svettas alltid jättemycket när jag motionerar men nu när det är varmt är det ÄNNU mer. I går mådde jag illa hela dagen efter cykelpasset. I dag tog jag en brustablett vätskeersättning och det gjorde stor skillnad. Drygt 25 km blev det.
 
Jag svettas alltid jättemycket när jag motionerar men nu när det är varmt är det ÄNNU mer. I går mådde jag illa hela dagen efter cykelpasset. I dag tog jag en brustablett vätskeersättning och det gjorde stor skillnad. Drygt 25 km blev det.
Jag fick också ta till vätskersättning häromdagen! Är jättedålig på att dricka i vanliga fall, och i rådande väderlek blir ju det lite extra illa... Skönt att du mådde bättre i alla fall!
 
Nu har jag shoppat! Jag snålade och tog de som var mest nedsatta i pris - tänker att jag nog inte kommer att kunna använda dem mycket trots allt, så att lägga runt 400 kr kändes lite dumt.

81ltJF4Fl%2BL._SX342_.jpg



Och så råkade det visst trilla ner lite ridkläder också, konstigt nog :angel:
 
Har cyklat idag! :D kändes jättebra (och invigde nya cykelhjälmen). Konditionen är inte särskilt bra men rundan gick fortare än jag trott. Var väl ute ca 30 min, vet inte hur lång den är. Väldigt skönt i alla fall. Drygt timmes promenad på fm också.
 
Crossfit igår! Kände mig inte lika stark som sist men det gick :p

A. Knäböj. Lång uppvärmning och sen 4x4 arbetsset.
B.
På tid:
400 m löpning
40 kb-svingar
40 enarms thruster
40 kb-svingar
400 m löpning

Bytte löpningen mot 500 m rodd och tog ganska lätta vikter, 12 kg i svingar (de skulle vara hela rörelsen till raka armar över huvudet) och bara 5 kg hantel i enarms-thruster :D

Grov träningsvärk i låren idag!
 
Crossfit igår! Kände mig inte lika stark som sist men det gick :p

A. Knäböj. Lång uppvärmning och sen 4x4 arbetsset.
B.
På tid:
400 m löpning
40 kb-svingar
40 enarms thruster
40 kb-svingar
400 m löpning

Bytte löpningen mot 500 m rodd och tog ganska lätta vikter, 12 kg i svingar (de skulle vara hela rörelsen till raka armar över huvudet) och bara 5 kg hantel i enarms-thruster :D

Grov träningsvärk i låren idag!
Låter som ett jättekul pass!
 
Ett crossfit-pass innehållandes massor av löpning på en dag med 25 grader varmt och galen luftfuktighet är ingenting jag drömmer om att göra igen, men det var faktiskt roligare än jag hade väntat mig. Tror dock aldrig att jag har varit så svettig i hela mitt liv, förutom när jag pysslade med bikram-yoga där ett slag.

Nu är jag på väg till sängen som jag längtat efter hela dagen, och hoppas vakna pigg och glad tidigt imorgon så jag kan gå på passet som börjar 10! :)
 
Det här med friskvård är ju helt galet bra. Igår kom jag dessutom lite tidigt till jobbet (beror lite på hur trafiken flyter och hur lätt det är att hitta parkering), men vi kan bara sätta upp flex om det är minst en halvtimme det handlar om, så jag gick de minuterna tidigare istället. Ihop med att jag jobbade in kafferasten på eftermiddagen innebar det hemgång vid tre, och ridning. :D
 
Nu är jag på väg till sängen som jag längtat efter hela dagen, och hoppas vakna pigg och glad tidigt imorgon så jag kan gå på passet som börjar 10! :)
Check! Vaknade pigg som en lärka kl 7.45 och har precis kommit hem från ännu ett genomsvettigt pass! I lag om 3 skulle vi hjälpas åt att göra 300 amerikanska kb-svingar, 300 knäböj med lättare vikt (20 kg körde vi på i mitt lag) och 300 fällkniven. Var femte minut skulle även hela klassen hjälpas åt att förflytta ett gäng sandpåsar från den ena änden av parkeringen till den andra. Totalt var vi igång i ca 40 minuter, och herregud vad jag behöver duscha nu!
 
Match igår kväll.. i nära på 30 graders värme.. Med endast en avbytare.. :crazy: Behöver jag säga att det var svinjobbigt? Svettades som en gris redan på uppvärmningen.. jag spelade hela matchen, 90min krig.. helt galet skönt när det var slut.. :angel: Men vi gjorde det SÅ BRA! Ställde upp för varandra, hjälpte varandra och bara krigade på ändå! Och det gav utdelning, 1-1 slutade det! :)

BAAM!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Om det hjälper gjorde jag en snabb vetenskaplig sökning och det finns noll och inga evidens vad jag hittade på att AIP fungerar. :D...
2
Svar
35
· Visningar
3 393
Senast: hoppsann
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Efter ett par månaders inaktivitet pga min trasiga arm och insikten om hur svag och förstörd armen blev av inaktiviteten, samt hotet om...
Svar
0
· Visningar
678
Senast: cassiopeja
·
Äldre Sitter nu och känner mig totalt slutkörd, trots flera dagars ledighet från jobbet, trevligt folk omkring mig som jag är jätteglad över...
2
Svar
33
· Visningar
7 835
A
Övr. Hund Folk med trist ton och elaka kommentarer gör sig inte besväret att skriva något.. Jag och sambon har 2 vovvar. Hans är en 2-årig...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
12 120

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp