Träning, hälsa och kost III

Status
Stängd för vidare inlägg.
Du kan få några miljoner av mig. ;) Jag har för mig att du bor på västsidan av landet, jag bor rakt motsatt på östsidan så det kan vara förklaringen. Vi hade inga alls förrän för typ två veckor sen, sen exploderade det och nu är de överallt.

Haha tack jag klarar mig :p Du har för dig rätt! Då hoppas jag inte de hittar hit till västkusten i år då :angel: Men usch lider med dig, minns hur jäkla orättvist det kändes att efter att ha frusit ihjäl under hela vintern i stallet så äntligen när det blev varmt och skönt så blev det olidligt pga av alla insekter :mad:
 
Idag hade jag tänkt rida äldsta hästen på lunchen och ta med unghästen som handhäst. Får se hur jag gör, är redan över 20 grader varmt i skuggan här....

Ikväll var tanken att springa ihop med maken. Vi kanske snickrar istället :p
 
Inser att idag hade varit en väldigt bra dag att äga någon slags träningsshorts... Jag brukar träna i mina mjukis/pyjamas-shorts hemma i trädgården när det är såhär varmt, men något säger mig att jag inte kommer trivas riktigt lika bra med det på crossfit :angel: Har ett par yoga-shorts som jag ska testa, men de sitter så tight att jag inte vet om jag vill visa mig i dem.

Vad brukar ni träna i om ni ska ut bland folk och det är typ 25 grader varmt?
 
Inser att idag hade varit en väldigt bra dag att äga någon slags träningsshorts... Jag brukar träna i mina mjukis/pyjamas-shorts hemma i trädgården när det är såhär varmt, men något säger mig att jag inte kommer trivas riktigt lika bra med det på crossfit :angel: Har ett par yoga-shorts som jag ska testa, men de sitter så tight att jag inte vet om jag vill visa mig i dem.

Vad brukar ni träna i om ni ska ut bland folk och det är typ 25 grader varmt?

Jag köpte mig faktiskt ett par shorts att träna i när jag ändå köpte skor. Innan des hade jag bara långa tights :p Men jag tränar aldrig ute bland folk (förutom de som ser mig när jag springer) så den frågan kan jag inte svara på.
 
Inser att idag hade varit en väldigt bra dag att äga någon slags träningsshorts... Jag brukar träna i mina mjukis/pyjamas-shorts hemma i trädgården när det är såhär varmt, men något säger mig att jag inte kommer trivas riktigt lika bra med det på crossfit :angel: Har ett par yoga-shorts som jag ska testa, men de sitter så tight att jag inte vet om jag vill visa mig i dem.

Vad brukar ni träna i om ni ska ut bland folk och det är typ 25 grader varmt?

Jag har ett par svarta sådana här:
mod-tempo-emboss-run-shorts-4.jpg


Tycker de är helt ok!
 
Senast ändrad:
Lockade hit min tentapluggande bästis för en promenad i skogen med alla hästarna och hunden på lunchen :) Hon passade på att tömköra sin unghäst så gick jag med mina två. Var ute i drygt 30 min och höll inget värre tempo men vi var sjösvetta ändå när vi kom hem :p

Jag och maken bestämde en skogspromenad och kolla vart gränserna mellan vårt ena nya skifte och grannens går innan vi sätter igång och snickrar :) Ingen löpning alltså.
 
När räknas man som vältränad? När tycker ni att man räknas som vältränad? Är det när man orkar 100 kg i marklyft, kan springa en mil, har massa synliga muskler?

En annan fundering jag har är när räknas det som att man tränar mycket? Jag får ofta höra att jag tränar mycket och jag tycker inte själv att jag gör det.
 
Jag har ett par svarta sådana här:
mod-tempo-emboss-run-shorts-4.jpg


Tycker de är helt ok!
Ja, det var något i den stilen som jag tänkte att jag behövde. Märklig fråga, men har du möjligtvis koll på hur de funkar när man är upp och ner? :o Jag tänker att det ju på crossfit händer mer ofta än sällan att handstående av olika slag är inblandat, och ser framför mig hur shorts som är sådär "lösa" faller upp och blottar mer av mina skinkor än jag är bekväm med :D
När räknas man som vältränad? När tycker ni att man räknas som vältränad? Är det när man orkar 100 kg i marklyft, kan springa en mil, har massa synliga muskler?

En annan fundering jag har är när räknas det som att man tränar mycket? Jag får ofta höra att jag tränar mycket och jag tycker inte själv att jag gör det.
Oj, intressanta frågor! Spontant tänker jag att det ju är hemskt subjektivt, men jag får nog klura lite på saken för att komma fram till vad just jag tycker :)
 
Jag jobbar hemifrån idag och kunde därför gå på lunchpasset. Det var fokus knäböj som vanligt på onsdagar, och idag slog jag till med en femma på 60 kg vilket är nytt PB! :bump: Tjejen bredvid mig var ungefär lika lång som jag (men betydligt mer muskulös naturligtvis) och gjorde en etta på 125 kg, sjuuukt imponerande och inspirerande att se!

Efter det här var det en ganska tråkig konditionsdel (3 pers skulle hjälpas åt att ro 3 km på under 12 minuter) vilket inte hjälptes av att min ena lagkamrat tyckte det var viktigare att snacka än att träna, men jag körde järnet under mina egna set i alla fall! :)
 
När räknas man som vältränad? När tycker ni att man räknas som vältränad? Är det när man orkar 100 kg i marklyft, kan springa en mil, har massa synliga muskler?

En annan fundering jag har är när räknas det som att man tränar mycket? Jag får ofta höra att jag tränar mycket och jag tycker inte själv att jag gör det.

Håller med @Mineur, svår men intressant fråga som jag inte kan svara på på rak arm. Tycker nog personligen att (snyggt) vältränad och (extremt) vältränad a la gladiatorerna inte riktigt är samma sak. En känd person (nu när jag ändå pratar om gladiatorerna) som jag tycker är snyggt vältränad är tjejen som kallas Amazon.

Och jag tycker nog att du ändå tränar ganska mycket om man jämför med folk i allmänhet (alltså inte i den här tråden utan såna jag känner irl). ;)
 
En halvtimme promenad med respektive häst gjord i värmen. Sjukt stolt över att jag inte bangade att ta ut shettisen (med motiveringen att medryttarna ändå inte hann ta ut honom igår så veckan sket sig innan den hann börja) utan verkligen gick med honom också. Imorgon blir det planerad vila för båda.
 
Ja, det var något i den stilen som jag tänkte att jag behövde. Märklig fråga, men har du möjligtvis koll på hur de funkar när man är upp och ner? :o Jag tänker att det ju på crossfit händer mer ofta än sällan att handstående av olika slag är inblandat, och ser framför mig hur shorts som är sådär "lösa" faller upp och blottar mer av mina skinkor än jag är bekväm med :D
När jag körde crossfit så använde jag "2 in 1" shorts på sommaren, de har som en inbyggd trosa eller tighta shorts under och sen ett par lösa shorts ovanpå. Jag gillar mest ett par jag har från Reebok som har typ en meshtrosa och sen vanliga fladdriga shorts utanpå, de sitter där de ska även när man är upp och ner!

Här är en modell där man ser konstruktionen:
891839-0014_01
 
När räknas man som vältränad? När tycker ni att man räknas som vältränad? Är det när man orkar 100 kg i marklyft, kan springa en mil, har massa synliga muskler?

En annan fundering jag har är när räknas det som att man tränar mycket? Jag får ofta höra att jag tränar mycket och jag tycker inte själv att jag gör det.

Det där är dels så relativt och dels så beroende av omständigheter att jag tycker att frågeställningen (eller rent av frågeställningarna) blir ointressanta om man inte snävar ner det till att fråga exempelvis grenspecifikt eller funktionsspecifikt.
 
Ja, det var något i den stilen som jag tänkte att jag behövde. Märklig fråga, men har du möjligtvis koll på hur de funkar när man är upp och ner? :o Jag tänker att det ju på crossfit händer mer ofta än sällan att handstående av olika slag är inblandat, och ser framför mig hur shorts som är sådär "lösa" faller upp och blottar mer av mina skinkor än jag är bekväm med :D

Haha! Det finns en innertrosa i dessa som håller dem rimligt på plats, jag tycker inte det är några problem att vara uppochner :)
 
Inser att idag hade varit en väldigt bra dag att äga någon slags träningsshorts... Jag brukar träna i mina mjukis/pyjamas-shorts hemma i trädgården när det är såhär varmt, men något säger mig att jag inte kommer trivas riktigt lika bra med det på crossfit :angel: Har ett par yoga-shorts som jag ska testa, men de sitter så tight att jag inte vet om jag vill visa mig i dem.

Vad brukar ni träna i om ni ska ut bland folk och det är typ 25 grader varmt?

Fladdriga "fotbollsshorts" från typ umbro :D dem har jag både på gymmet och när jag springer! På fotbollsträningarna har jag liknande från puma och med lagets logga! ^^
 
Fler här som kör lchf? Jag har kört nu i 4 v och gått ner 5 kg. Kör även halvfasta (hoppar frukosten) Är pigg och mår bra!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Om det hjälper gjorde jag en snabb vetenskaplig sökning och det finns noll och inga evidens vad jag hittade på att AIP fungerar. :D...
2
Svar
35
· Visningar
3 392
Senast: hoppsann
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Efter ett par månaders inaktivitet pga min trasiga arm och insikten om hur svag och förstörd armen blev av inaktiviteten, samt hotet om...
Svar
0
· Visningar
675
Senast: cassiopeja
·
Äldre Sitter nu och känner mig totalt slutkörd, trots flera dagars ledighet från jobbet, trevligt folk omkring mig som jag är jätteglad över...
2
Svar
33
· Visningar
7 789
A
Övr. Hund Folk med trist ton och elaka kommentarer gör sig inte besväret att skriva något.. Jag och sambon har 2 vovvar. Hans är en 2-årig...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
12 066

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp