Bukefalos 28 år!

Träning, hälsa och kost III

Status
Stängd för vidare inlägg.
Igår tränade jag på att äta tårta :angel: och det var ungefär det mest ansträngande jag gjorde :p
Vila igår och vila idag pga deadline med plugget. Gräsänka från idag tills imorgon kväll tror jag det var. Har aldrig koll :o
Sen gräsänka från söndag-tisdag så ska försöka få i 2 tuffare pass i helgen på lördag + söndag innan han åker. Nu har jag ändå både sprungit + cyklat denna veckan och benen förtjänade dessa två dagars vila. Orkar inte köra crosstrainern ikväll för huvudet är slut efter plugget men imorgon så!

Önskade mig några träningsplagg i födelsedagspresent och fick både tröjan och jackan jag spanat in. Bilder finns i shoppingtråden för den intresserade men blev en tröja med krage och en löparjacka anpassad för höst/vinter.
Funderar på ett par fodrade tights men kanske funkar lika bra med thermoleggins under de vanliga?
 
Jag funderar också vad man bör ha på sig framöver @MM. Ngt jag märkt redan, trots halvhöga temperaturer, är att jag blir stel i nacken när svetten blir nedkyld där. Så jag har införskaffat en ny tröja med halvpolo. Hjälpte bra! Men längre fram kommer nog en tunnare jacka också behövas. Även på den ska jag proritera hög nacke. Men funderar på om en lös halskrage också kan vara ngt?

Sen fryser jag även redan om händerna i första delen av passet. Så tröjor med hål för tummarna har också blivit intressanta. Men tänkte kolla även efter både torgvantar och tunna vantar. Likaså tunn mössa.

Vad man behöver på benen tvekar jag på. Så länge man springer i ett hyfsat tempo tänker jag att det räcker med vanliga tights, även när det blir kallt. Men på de lugna, långsamma passen kanske det kan behövas fodrade?

Vill gärna köpa kläder redan nu då jag alltid tycker att allt (bra) är slut när man väl är inne i säsongen (lika med barnkläder och skor).
 
  • Gilla
Reactions: MM
Jag kan ju förresten visa mina nyinköpta tröjor. Har bara testat den gråa ännu men den är jag supernöjd med i och med kragen och tumhålen.
01248001-4B4B-4B97-977E-1C9C1E937CA0.jpeg
 
Jag kan ju förresten visa mina nyinköpta tröjor. Har bara testat den gråa ännu men den är jag supernöjd med i och med kragen och tumhålen. Visa bifogad fil 19424

Snygga!
Köpte faktiskt 2 st (likadana olika färg) liknande din helrosa för några veckor sen och är supernöjd!
Ska se om jag hittar nån bild. Perfekta att springa med.
Här hittade jag:
233029_115_RÖHNISCH_SO PERI LS W.jpg


Hoppas du blir lika nöjd med dina. Jag hade den när jag sprang milen + en löparjacka över och det höll mig lagom varm. Sprang runt 07.00 på morgonen så inte jättevarmt ute, då hade jag skippat jackan :p
 
Jag funderar också vad man bör ha på sig framöver @MM. Ngt jag märkt redan, trots halvhöga temperaturer, är att jag blir stel i nacken när svetten blir nedkyld där. Så jag har införskaffat en ny tröja med halvpolo. Hjälpte bra! Men längre fram kommer nog en tunnare jacka också behövas. Även på den ska jag proritera hög nacke. Men funderar på om en lös halskrage också kan vara ngt?

Sen fryser jag även redan om händerna i första delen av passet. Så tröjor med hål för tummarna har också blivit intressanta. Men tänkte kolla även efter både torgvantar och tunna vantar. Likaså tunn mössa.

Vad man behöver på benen tvekar jag på. Så länge man springer i ett hyfsat tempo tänker jag att det räcker med vanliga tights, även när det blir kallt. Men på de lugna, långsamma passen kanske det kan behövas fodrade?

Vill gärna köpa kläder redan nu då jag alltid tycker att allt (bra) är slut när man väl är inne i säsongen (lika med barnkläder och skor).

Har också börjat frysa lite om händerna men drar in i jackan en stund för som du säger så är man uppvärmd efter en stund. Tänkte faktiskt testa mina cykelhandskar nån gång. Det är ju torgvantar men gjorda för att klara svetten. Borde ju finnas olika varianter om du ska spana in såna och hitta en modell du kan springa med? :)
Vid vanligt löptempo tror jag det räcker med vanliga men vid mina PW skulle jag nog behöva ett par fodrade. Men tänker att det finns en risk att thermolegginsen + tights över gör att det blir friktion och jag mest får dra upp dom hela tiden?
Så blir nog ett par fodrade iaf.
 
En dag kvar :nailbiting:

Blir ridning och packning idag. Eventuellt att jag tar en liten promenad men det beror på när vi är klara med allt. Ska åka och tanka bilen och köpa några proteinbarer på lunchen inför i morgon.

Heja :bump:
Ta en promenad och rensa sinnet lite men spar energin till imorgon :up:
 
Heja :bump:
Ta en promenad och rensa sinnet lite men spar energin till imorgon :up:

Ja jag kommer behöva all energi så vi ska försöka lägga oss tidigt ikväll så vi får sova. Åker hemifrån vid 8 i morgon och då ska hund och barn lämnas på två olika ställen först innan vi kan dra vidare mot Oslo :) Vi har bara 2 h dit så det blir ingen jobbigt lång bilresa som tur är.

Är inte så himla nervös faktiskt utan jag tror nog jag tar mig runt på något sätt även fast det kommer kännas i ben och fötter sista halvmilen :p
 
Jag hade tänkt springa igår men prioriterade vila eftersom jag kände mig lite matt och trött. Idag blir det också vila för imorgon blir det träningsdag med Lofsan hela dagen :) Lär ju spara lite energi till det liksom :D
Åh vad spännande, du får lova att berätta massor sen! Är det något särskilt tema/fokus? Så avundsjuk på dig och @Tassetass som bor så nära att ni kan gå på events med dessa coola kvinnor!
 
Åh vad spännande, du får lova att berätta massor sen! Är det något särskilt tema/fokus? Så avundsjuk på dig och @Tassetass som bor så nära att ni kan gå på events med dessa coola kvinnor!

Det är en heldag 9-17 med massor av träning och snack om träning, typ :D Förmiddag underkropp, eftermiddag överkropp och avslutning med "svettig lördagsfys". Ska bli superkul men jag bävar inför träningsvärken det kommer ge :laugh:
 
Ja jag kommer behöva all energi så vi ska försöka lägga oss tidigt ikväll så vi får sova. Åker hemifrån vid 8 i morgon och då ska hund och barn lämnas på två olika ställen först innan vi kan dra vidare mot Oslo :) Vi har bara 2 h dit så det blir ingen jobbigt lång bilresa som tur är.

Är inte så himla nervös faktiskt utan jag tror nog jag tar mig runt på något sätt även fast det kommer kännas i ben och fötter sista halvmilen :p
Det kommer gå jättebra! Man tar sig runt en halvmara även om det inte är trevligt otränad. Men så som du har tränat kommer det inte vara några problem!
 
Jag kände mig fortsatt halvkrasslig igår och bestämde mig efter mycket om och men att skippa crossfit ännu en dag. Detta följdes av en massa ångest och "herregud vad jag är lat och dålig och jag kommer aldrig att bli starkare och alla andra är så mycket bättre än mig"-tankar i ett par timmar, innan jag bestämde mig för att skärpa till mig och sluta tänka på det som att 1) det var världens undergång och 2) jag skulle dö av hälsoproblem orsakat av övervikt dagen därpå eftersom jag inte tränat.

Min självbild är som ni märker fortfarande ganska svajig, och skakas framförallt om av saker som inställd träning. Jag måste verkligen hitta ett sätt att hantera det, för det är inte rimligt att jag ska kastas ner i ett sådant svart hål av självhat nästan varje gång jag väljer att ställa in ett träningspass. Det får mig att må fruktansvärt dåligt, och det påverkar min annars ganska positiva relation till träning väldigt negativt.

Efter att jag tagit mig samman lite lagade jag en god middag, snörade på mig promenadskorna och gav mig ut och gick. Jag gick och jag gick och jag gick, i den här staden som jag älskar så mycket. Brydde mig inte om var jag hamnade eller hur fort jag gick, utan jag lät både hjärnan och kroppen gå in i autopilot och traskade runt så länge som det kändes skönt. Det började ösregna halvvägs, men det kändes bara mysigt.

Om jag mådde bättre när jag kom hem! Jag har insett att jag väldigt sällan går ut och går bara för gåendets skull; jag går massor varje dag, men jag har alltid något slags mål, är alltid på väg till något. Det är nog inte riktigt nyttigt tror jag, så hädanefter blir det fokus på att få in fler planlösa promenader i vardagen!

Ok, långt inlägg, men summan av kardemumman är i alla fall att det inte blivit någon regelrätt träning alls denna veckan och att det inte kommer att bli någon heller, eftersom jag åker till Italien kl 03 imorgon bitti. Nu ska jag njuta av semestern, slå bort alla negativa kroppstankar och försöka vara lite nöjd med mig själv istället. Vi ska hålla till en region som är känd för sina fina vandringsleder, så det kommer att bli en del av den varan, men annars har jag inga större träningsambitioner med resan faktiskt. Hjärnan ska få semester från allt vad stress och press heter tänkte jag, och så tar jag itu med hösten på riktigt när jag kommer hem. :)
 
Jag kände mig fortsatt halvkrasslig igår och bestämde mig efter mycket om och men att skippa crossfit ännu en dag. Detta följdes av en massa ångest och "herregud vad jag är lat och dålig och jag kommer aldrig att bli starkare och alla andra är så mycket bättre än mig"-tankar i ett par timmar, innan jag bestämde mig för att skärpa till mig och sluta tänka på det som att 1) det var världens undergång och 2) jag skulle dö av hälsoproblem orsakat av övervikt dagen därpå eftersom jag inte tränat.

Min självbild är som ni märker fortfarande ganska svajig, och skakas framförallt om av saker som inställd träning. Jag måste verkligen hitta ett sätt att hantera det, för det är inte rimligt att jag ska kastas ner i ett sådant svart hål av självhat nästan varje gång jag väljer att ställa in ett träningspass. Det får mig att må fruktansvärt dåligt, och det påverkar min annars ganska positiva relation till träning väldigt negativt.

Efter att jag tagit mig samman lite lagade jag en god middag, snörade på mig promenadskorna och gav mig ut och gick. Jag gick och jag gick och jag gick, i den här staden som jag älskar så mycket. Brydde mig inte om var jag hamnade eller hur fort jag gick, utan jag lät både hjärnan och kroppen gå in i autopilot och traskade runt så länge som det kändes skönt. Det började ösregna halvvägs, men det kändes bara mysigt.

Om jag mådde bättre när jag kom hem! Jag har insett att jag väldigt sällan går ut och går bara för gåendets skull; jag går massor varje dag, men jag har alltid något slags mål, är alltid på väg till något. Det är nog inte riktigt nyttigt tror jag, så hädanefter blir det fokus på att få in fler planlösa promenader i vardagen!

Ok, långt inlägg, men summan av kardemumman är i alla fall att det inte blivit någon regelrätt träning alls denna veckan och att det inte kommer att bli någon heller, eftersom jag åker till Italien kl 03 imorgon bitti. Nu ska jag njuta av semestern, slå bort alla negativa kroppstankar och försöka vara lite nöjd med mig själv istället. Vi ska hålla till en region som är känd för sina fina vandringsleder, så det kommer att bli en del av den varan, men annars har jag inga större träningsambitioner med resan faktiskt. Hjärnan ska få semester från allt vad stress och press heter tänkte jag, och så tar jag itu med hösten på riktigt när jag kommer hem. :)

Du är verkligen inte dålig som inte får ihop alla träningspass som du planerat. Det går inte att planera livet perfekt och nu har du helt enkelt inte kunnat oavsett orsak.
Jag får också dåligt samvete om jag hoppar ett planerat pass men då finns det ju en anledning till det och den är viktigare än att träna annars så skulle jag ju prioriterat träningen tänker jag.
Ta du lite välbehövlig semester och kom tillbaka utvilad med massor av ny energi :heart
Hoppas solen gör dig lite gott!
(Och du är inte i närheten av någon övervikt så släpp dom tankarna och om du vore, so what?)
 
@MM och @Saigon Men så mycket kläder ni har på er :nailbiting::nailbiting:

Mvh hon som fortfarande springer i linne och kortbyxor vid 8 grader och bara aningens längre byxor och tuuuuunn långärmad efter det :D (och som är lite avis på alla snygga träningskläder jag inte pallar med)
 
@MM och @Saigon Men så mycket kläder ni har på er :nailbiting::nailbiting:

Mvh hon som fortfarande springer i linne och kortbyxor vid 8 grader och bara aningens längre byxor och tuuuuunn långärmad efter det :D (och som är lite avis på alla snygga träningskläder jag inte pallar med)
What?! Hahaha jag är en frysis som är rätt så snabb på att klä på mig! Men just nu är det lite besvärligt att jag tycker det är så kallt i början och sen blir varm. Idag är det dock varmt så idag blir det shorts och kortärmat. Ska bli sååå härligt att få springa i dagsljus för en gångs skull!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Om det hjälper gjorde jag en snabb vetenskaplig sökning och det finns noll och inga evidens vad jag hittade på att AIP fungerar. :D...
2
Svar
35
· Visningar
3 422
Senast: hoppsann
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Efter ett par månaders inaktivitet pga min trasiga arm och insikten om hur svag och förstörd armen blev av inaktiviteten, samt hotet om...
Svar
0
· Visningar
695
Senast: cassiopeja
·
Äldre Sitter nu och känner mig totalt slutkörd, trots flera dagars ledighet från jobbet, trevligt folk omkring mig som jag är jätteglad över...
2
Svar
33
· Visningar
8 011
A
Övr. Hund Folk med trist ton och elaka kommentarer gör sig inte besväret att skriva något.. Jag och sambon har 2 vovvar. Hans är en 2-årig...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
12 221

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp