Träning, hälsa och kost III

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har haft feber i ett dygn och därför vilat både tis o ons. Idag tänkte jag bara rida ett lugnt pass. Fre, om allt fortf känns ok, tar jag nog hästen till sällskap igen.
 
Tisdags: Ett pass, 15min crossfit och lite halvdant gym.. kände mig lite nedbruten i kroppen :D

Onsdag: 14.00 10min crossfit, axlar 20kg, benspark med 15kg och traps 15 kg
18.00 10 min crossfit men förinställt program som succesivt ökade. Höll på att dö :banghead: axlar 3kg och mycket stretching 10x3 situps

Idag blir det nog bara ett pass med, känner mig lite mörbultad :)

Psst! I helgen åker jag och tittar på häst :o:love:
 
Äntligen gym igår! Det har ju absolut inte varit högt på priolistan senaste veckorna eftersom jag varit halvsjuk, helsjuk och velat löpträna så mycket det går inför halvmaran. Men nu ska det bli mera styrketräning och lite lagom med löpträning :) Jag har gjort ett eget träningsschema så jag tänkte testa men det börjar jag med nästa vecka, denna veckan är lite återhämtning från helgen och träna mest för att jag vill komma igång riktigt igen. Så igår blev det lite blandade övningar, sånt jag kände för :) Riktigt gött att få ta i!

Idag ska jag rida unghästen på lunchen och ta med shettisen som handhäst och i em blir det promenad till och från svärföräldrarna.

Dags att bli bättre på att inte överäta också. Eftersom jag löptränat så pass mycket och för att det blivit flera långa pass så har jag inte varit så noga utan tänkt att all energi behövs. Men nu ska jag sluta småäta mellan målen och tänka mig för gällande storleksportionerna. Wish me luck :D
 
Dags att bli bättre på att inte överäta också. Eftersom jag löptränat så pass mycket och för att det blivit flera långa pass så har jag inte varit så noga utan tänkt att all energi behövs. Men nu ska jag sluta småäta mellan målen och tänka mig för gällande storleksportionerna. Wish me luck :D

Har samma problem :angel:
Går inte ner i vikt alls för jag mofflar i mig en massa gotte
 
Har samma problem :angel:
Går inte ner i vikt alls för jag mofflar i mig en massa gotte

Jag behöver egentligen inte gå ner i vikt utan mer ändra mina vanor :D Säger till ungarna att dom inte ska småäta för det är en dålig vana, så då kanske jag ska leva upp till det bättre själv :angel: Men går jag ner något kilo så gråter jag inte precis.
 
Tips på bra träningstoppar som har rejält stöd för brösten och verkligen håller dom på plats? :D
Gärna breda band och inte som bh-band.

Testat från Soc men tycker inte dom har något stöd, iaf inte de modellerna jag provat. Vill inte lägga 500 spänn på en då jag skulle behöva 2-3 st så gärna runt max 250-300 kr st. Men dyrare modeller funkar ju om dom är på rea :p
 
Vart ett bra pass igår! Träningsvärk på rätta stället - rumpan :D :p
Men det är den och magen jag tänkte fokusera lite mer på. PW och löpningen ger ju inte så mycket för just de kroppsdelarna.
Crosstrainer och simning tar bra på armarna så det blir rätt allsidig träning om jag får in rumpa/mage med :)

Sonen har studiedag idag och är inte det minsta för promenader men lyckades gå till förskolan nu på morgonen. Hoppas han är villig till det i eftermiddag också så blir det 1 h promenad idag iaf. Hade gärna kört ett lugnt pass på crosstrainern typ 20 min för att värma upp musklerna och stretcha igenom kroppen.
 
Jag behöver egentligen inte gå ner i vikt utan mer ändra mina vanor :D Säger till ungarna att dom inte ska småäta för det är en dålig vana, så då kanske jag ska leva upp till det bättre själv :angel: Men går jag ner något kilo så gråter jag inte precis.

Ja jag kanske inte behöver gå ner i vikt heller men de är en hemsk ovana att alltid sitta o tugga på nått :D sen skulle jag kunna spara pengar på att inte äta typ havremål, fast de är så gott
 
Var med på mammaträning nu på förmiddagen! Superbra och kul! Det var inte ett stenhårt träningspass direkt men kul att träna med några andra som också har bebisar med så man kan ta en amningspaus vid behov liksom. Och ledaren verkar så himla superbra! Ska definitivt vara med fler gånger, känns som det blir superbra i kombination med min hemmaträning, promenader och ett pass med crosstrainern då och då :) är verkligen glad att jag hittade detta!
 
Tips på bra träningstoppar som har rejält stöd för brösten och verkligen håller dom på plats? :D
Gärna breda band och inte som bh-band.

Testat från Soc men tycker inte dom har något stöd, iaf inte de modellerna jag provat. Vill inte lägga 500 spänn på en då jag skulle behöva 2-3 st så gärna runt max 250-300 kr st. Men dyrare modeller funkar ju om dom är på rea :p

Nu har jag inte så jättemycket att hålla på plats men jag gillar Nikes Victory, extremt prisvärd!

Är ny här i tråden och springer mest så mycket jag hinner. Kör ett crossfitpass i veckan för att få till lite styrka och inte bli skadad. Denna veckan blev/blir det:

Måndag: Crossfit
Onsdag: Återhämtningsjogg 10 km
Torsdag: Intervaller 5*1000 m
Fredag: 12 km lugn distans
Söndag: 18 km lugn distans
 
Nu har jag inte så jättemycket att hålla på plats men jag gillar Nikes Victory, extremt prisvärd!

Är ny här i tråden och springer mest så mycket jag hinner. Kör ett crossfitpass i veckan för att få till lite styrka och inte bli skadad. Denna veckan blev/blir det:

Måndag: Crossfit
Onsdag: Återhämtningsjogg 10 km
Torsdag: Intervaller 5*1000 m
Fredag: 12 km lugn distans
Söndag: 18 km lugn distans
Hur länge har du sprungit? Springer du lopp också? 😀
 
Tips på bra träningstoppar som har rejält stöd för brösten och verkligen håller dom på plats? :D
Gärna breda band och inte som bh-band.

Testat från Soc men tycker inte dom har något stöd, iaf inte de modellerna jag provat. Vill inte lägga 500 spänn på en då jag skulle behöva 2-3 st så gärna runt max 250-300 kr st. Men dyrare modeller funkar ju om dom är på rea :p
Jag älskar min Stay in Place, den har både kup- och bandstorlek vilket är ett måste för mig :p Nu har jag inte slitit enormt på min men den har lätt hängt med på ridträningar, löpturer, styrketräning, och yoga, i 8-10 år. Lätt(liksom, paddade men inte klumpiga) vadderade axelband, 3,5 cm breda. Min modell är ju verkligen en tränings-bh liksom, finns i C-E-kupa men ser att dom har fler modeller som är i mer topp-lika på Sportamore. :) På rea :D
 
  • Gilla
Reactions: MM
Jag har börjat ett nytt jobb och har just nu internutbildning, vilket innebär att jag pendlar till Borlänge. Går hemifrån 6 och kommer hem 17:45, denna vecka och två veckor till. Efter det två veckor där jag kommer behöva bo på hotell och vara hemifrån söndag-fredag... Min lillebror är jättesjuk igen och det mesta är skit faktiskt, så jag har gett mig själv lov att bara ta mig igenom det här med de medel som krävs. Just nu är det frysmat och vin. Heja er allihopa så ses vi om en månad ;)
 
Jag har börjat ett nytt jobb och har just nu internutbildning, vilket innebär att jag pendlar till Borlänge. Går hemifrån 6 och kommer hem 17:45, denna vecka och två veckor till. Efter det två veckor där jag kommer behöva bo på hotell och vara hemifrån söndag-fredag... Min lillebror är jättesjuk igen och det mesta är skit faktiskt, så jag har gett mig själv lov att bara ta mig igenom det här med de medel som krävs. Just nu är det frysmat och vin. Heja er allihopa så ses vi om en månad ;)
Varm kram :heart
 
Ridning och promenad igår :) Skötte mig mätmässigt också! Tog ett par rutor 72% choklad till kaffet som svågern och svägerskan bjöd på bara. Annars brukar det vara chokladfrosseri på torsdagar :angel:

Idag var tanken ridning på lunchen men vi får se hur vädret blir. Regnar rätt mycket och blåser.... Kanske ställer mig på löpbandet istället och tar ridning ikväll när det lugnat sig med vädret.
 
Det blev 20 minuter på crosstrainern i morse och därefter lite diverse övningar med kettlebell och pilatesbollen. Svetten forsade! :D

Crosstrainern känns superbra! Det blir liksom inte alls stötigt som när man springer utan känns väldigt skonsamt samtidigt som man får upp pulsen! Och så blir jag så där supersvettig så det luktar kemiskt i näsan :D:o Samma effekt för mig som när jag tar ett rejält löppass, älskar det! Så underbart att duscha av sig efter det, då känns det verkligen som man tagit i!
 
Ja det är ju just det, en onödig vana! Men inte helt lätt att stå emot tyvärr :cautious::angel:

Åå jag har precis samma, vill helst småäta typ hela tiden, fast jag inte ens känner mig hungrig! :meh: Försöker vänja mig vid att äta på vettiga tider och inget mellan, åtminstone under veckorna, men det är ju såå svårt! Behöver inte heller gå ner i vikt, men det är ju inte så bra för tänderna att knapra på något hela tiden så skulle gärna vilja få bukt på det.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Om det hjälper gjorde jag en snabb vetenskaplig sökning och det finns noll och inga evidens vad jag hittade på att AIP fungerar. :D...
2
Svar
35
· Visningar
3 394
Senast: hoppsann
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Efter ett par månaders inaktivitet pga min trasiga arm och insikten om hur svag och förstörd armen blev av inaktiviteten, samt hotet om...
Svar
0
· Visningar
678
Senast: cassiopeja
·
Äldre Sitter nu och känner mig totalt slutkörd, trots flera dagars ledighet från jobbet, trevligt folk omkring mig som jag är jätteglad över...
2
Svar
33
· Visningar
7 837
A
Övr. Hund Folk med trist ton och elaka kommentarer gör sig inte besväret att skriva något.. Jag och sambon har 2 vovvar. Hans är en 2-årig...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
12 120

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Valp 2023 -den andra
  • HusdjursGPS

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp