Träning, hälsa och kost III

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ni som springer, vad har ni på er vintertid? Har helt tappat motivationen vad gäller gymträning och pass och tänkte ge mig på springträning ute istället..
Beror på temperatur, vind etc men varierar med underställ, "vintertights", tights för längdåkning som är vindskyddade framtill, fleecetröja, vindjacka eller softshelljacka, mössa, handskar. Dubbade skor, jag använder Icebug.
 
Beror på temperatur, vind etc men varierar med underställ, "vintertights", tights för längdåkning som är vindskyddade framtill, fleecetröja, vindjacka eller softshelljacka, mössa, handskar. Dubbade skor, jag använder Icebug.

Tack, perfekt!

En fråga till; i hur kalla temperaturer springer du?
 
Ben och rumpa igår som sagt. Några set knäböj med 60kg som tyngst. Sen utfall, miniband och goblet squats. Kändes bra :) Skuldran känns idag också men hoppas det är borta i morgon när det ska gynnas igen.

Idag ska jag rida på lunchen, hoppas på promenad eller löpning ikväll.
 
Ni som springer, vad har ni på er vintertid? Har helt tappat motivationen vad gäller gymträning och pass och tänkte ge mig på springträning ute istället..

Jag har vinterlöpartights, vinterlöparstrumpor, tunna vantar, linne plus ett par vinterlöpartröjor, tunn skaljacka, någon form av lättare halsduk, mössa, pannlampa. Har mina vanliga löparskor med broddar på (sådana som är snäppet bättre än enklaste/billigaste, gjorda för löpning). Enligt mina erfarenheter ska man känna ”shit va kallt!!” när man kliver ut från dörren för när jag börjar springa blir i alla fall jag supervarm och svettas som en gris.
 
Kom på att jag hade tänkt tipsa om en ganska ny träningspodd, ”Motionsklubben” med systrarna Kallur :) Rätt så kul koncept, de testar en ny motionsform varje vecka och rescenserar den utifrån rolighet, pris, tillgänglighet, träningseffekt och utrustning. Hittills har de bland annat testat thaiboxning, crossfit, soma move, backintervaller och pilates.
 
Halvtimmes ridtur på lunchen i gött höstväder :) Äldsta dottern ska rida shettisen sen så det blir en liten promenad då och så ska jag ta en längre promenad med hunden ikväll.
 
120F0CFA-DABB-4A56-993C-FF0E5A7B845F.png

Lite död nu... trodde inte att rundan var så lång :laugh:
 
Jag lider av tidsbrist i kombination med allmän höstdepp, och har dessutom haft ont i huvudet varenda förbannade dag i nästan två veckor, så jag känner att det inte riktigt finns energi att ta tag i någonting just nu. Jag var på yoga igår vilket var lika bra som förra gången, men utöver det ser det inte ut att kunna bli mycket mer än lite ridning och promenader den här veckan. Jo, kanske lite styrketräning på söndag, ifall jag inte är allt för vissen efter lördagens Halloween-fest dvs. :angel:

Nästa vecka ska jag i alla fall gå tillbaka till crossfit, det ska bli underbart! :bump:
 
Pga av sämre fot och sjuk katt blev det en veckas uppehåll med motion.
I går cyklade jag 35 min på gymmet. Foten kändes ok. Flåset uselt. Ändå anmälde jag mig till spinning i dag. Jag har sagt att jag avbryter om det inte känns bra.
 
Jag lider av tidsbrist i kombination med allmän höstdepp, och har dessutom haft ont i huvudet varenda förbannade dag i nästan två veckor, så jag känner att det inte riktigt finns energi att ta tag i någonting just nu. Jag var på yoga igår vilket var lika bra som förra gången, men utöver det ser det inte ut att kunna bli mycket mer än lite ridning och promenader den här veckan. Jo, kanske lite styrketräning på söndag, ifall jag inte är allt för vissen efter lördagens Halloween-fest dvs. :angel:

Nästa vecka ska jag i alla fall gå tillbaka till crossfit, det ska bli underbart! :bump:

Typ samma status här! Trött, huvudvärk och allmänt motigt. Vi får kämpa på :)
 
Jag försöker komma underfund med min fot och ser fram emot morgondagens besök hos sjukgymnast (vilket märkligt ord egentligen!)

Har genom mitt exprimenterande kommit fram till att lätt belastning är bättre än helvila. Även att längden (upp till 4 km) inte spelar roll om farten inte är hög. Så 4 km i halvtempo ger nästintill besvärsfri fot medan 4 km i högt tempo gör att foten märks av efteråt (lite halv-ont). Så jag utgår fr att sträckor över 4 km i det tempot jag vill hålla inte fungerar i dagsläget.

Ska bli intressant att se om det går att komma fram till vad som orsakar besvären.
 
50 minuters promenad i mörkret med hunden igår. Brukar inte gilla att gå i helt mörker även fast jag har pannlampa men nu känns det helt plötsligt okej :) Promenaden med dottern och shettisen ställdes in för det började ösregna och var bara några plusgrader så vi stannade inne och byggde koja och spelade spel istället :p

Idag ska jag ta en promenad på lunchen. Ska longera två hästar efter jobbet, vila från ridning. Senare ikväll blir det gym. Ska se om det funkar att marklyfta annars får jag knäböja igen och köra lite core kanske. Känner av skuldran fortfarande...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Om det hjälper gjorde jag en snabb vetenskaplig sökning och det finns noll och inga evidens vad jag hittade på att AIP fungerar. :D...
2
Svar
35
· Visningar
3 356
Senast: hoppsann
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Efter ett par månaders inaktivitet pga min trasiga arm och insikten om hur svag och förstörd armen blev av inaktiviteten, samt hotet om...
Svar
0
· Visningar
674
Senast: cassiopeja
·
Äldre Sitter nu och känner mig totalt slutkörd, trots flera dagars ledighet från jobbet, trevligt folk omkring mig som jag är jätteglad över...
2
Svar
33
· Visningar
7 788
A
Övr. Hund Folk med trist ton och elaka kommentarer gör sig inte besväret att skriva något.. Jag och sambon har 2 vovvar. Hans är en 2-årig...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
12 022

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Svensk politik nr 3
  • 🥂 VALBORG 🍾

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hur länge är din hund ensam?
  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp