Bukefalos 28 år!

Träning, hälsa och kost III

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag tränar på i sakta mak, men följer inga program och har inte haft någon större lust att skriva här. Men dagens pass var SÅ kul att jag måste. :D

Var på gymmet i två timmar med min kära svägerska och vi gjorde bland annat boxjumps, svingar, good mornings, någon bålövning, marklyft och ett tjugo minuter långt konditionsblock.

Angående boxjumps så ska jag erkänna att jag är livrädd för att hoppa upp på saker. Alltså livrädd. Jag hatar det. Men på sistone har jag börjat våga försöka, och nu klarar jag upp till knähöjd. Heja mig! Ni som har mig på FB/Insta kan se det förevigat på film där. :D

Var lite fundersam på hur det skulle gå med marklyften eftersom jag inte har marklyft på typ en månad ( :o ) men det var inga större problem att slita upp några ettor på 110 kg. :up:

Konditionsblocket var som sagt tjugo minuter och varje minut gjorde vi tre knöböjshopp och sedan varvade vi 10-16 reps av bröstpress med hantlar, utfall, axelpress med hantlar, kettlebellrodd och skridsskohopp. Pulsen hinner inte gå ner ens när man gör övningar som axelpress, riktigt gött!
 
Yo, ursäkternas okrönta drottning har lyckats kravla sig upp ur slashas-träsket, innan jag blivit helt fast där! Inspirerad av en fin Rögleseger (men också för att ursäkterna att inte springa hade tagit slut) blev det en fin kvällsrunda på 7 km.

Men eftersom ursäkterna pågått i fem veckor, några av dem ganska ok (förkylning och lite för mycket jobb), på slutet lite sämre (kallt och blåsigt), så var huvudsaken att komma ut och igång igen. Därför fick lite mer än halva rundan bli en rask promenad och andra halvan ganska lugn jogg. Ändå skönt att det inte kändes som att börja om helt och hållet från läget i somras! Pannlampan skötte sig också fint.
 
Har haft en jätteledsen bebis här hemma pga vaccin, men har på något underligt sätt lyckats träna/motionera en del ändå. I torsdags en löprunda på 4 km med vagnen. I fredags ett hemmaträningspass och en promenad på ca 45 minuter med kidsen på shettisen. I lördags långpromenad i skogen, ca 2 timmar med kiddot i bärselen och igår en löprunda med vagnen på 4 km!

Dottern, 5 år, cyklade med på löprundan igår och hon hängde med riktigt bra! Fick hålla ner tempot lite och putta på i backarna med ena armen (och så hade jag ju barnvagnen i andra :D) men annars hängde hon med. Hon var riktigt flåsig och svettig när vi kom fram, hehe! Så himla kul att kunna ta med henne och hon tyckte också det var roligt :)

Nu har jag kört ett hemmaträningspass på morgonkvisten och funderar på om vi ska masa oss till stallet och motionera shettisen lite :)

Matmässigt har helgen däremot varit en smärre katastrof, har proppat i mig säkert ett kg lösgodis, massa choklad, kakor och bullar :nailbiting: men strunt i det, ska försöka vara lite nyttigare nu i veckan :)
 
Igår skubbade jag från springningen pga halvstorm. Imorse när jag vaknade var läget oförändrat. Alltså jag kan stå ut med kyla. Jag kan stå ut med regn. Men jag kan f-n inte stå ut med den j-vla blåsten som gör att man i princip står helt stilla! Men eftersom jag är så nyfiken på fotens status så var jag tvungen att ge mig ut. Otippat nog så gjorde dock stark medvind inledningsvis och bra tryck i lurarna att jag faktiskt fick känna på lite löparglädje igen! Riktigt välgörande för själen! Det höll i sig fram till ca 2 km. Sen blev det stark sidovind resp motvind vilket förtog glädjen en del. Men sammantaget så var det en glädjefylld runda! Och foten känns ok nu efter. Lite konstigt stel i vristen bara. Så nu hoppas jag att jag kan komma igång så smått igen!
 
Gym igår kväll :) Knäböj där vi ökade på 5 kg på det vi kört max innan. Sen utfall, goblet squats och en miniband övning.

Idag hade jag och äldsta dottern tänkt rida men det beror lite på vädret, regnsnöar det bara lite så gör vi det ändå men ska det vara som nu när det blåser på tvären så är det inte så roligt att ge sig ut i mörkret. Hunden är halt så det blir nog ingen promenad på lunchen heller. Kanske går ner i gymmet och kör ett helkroppspass istället :)
 
Blev inspirerad av @Singoalla som hade som mål att genomföra 20 träningspass under en månad för ett tag sen så jag tänkte försöka mig på det nu i oktober :) Idag gjorde jag mitt 19e träningspass den här månaden så händer det inget väldigt i morgon som gör att jag inte kan träna då så kommer jag klara det målet! Skulle det "bara" bli 19 så gråter jag inte för det heller, jag rider ju minst fyra dagar i veckan också plus har familj och jobb :angel:
 
En minirunda i söndags, en till i kväll + långpromenad i mörker och lite regn (parallellt med ännu en! :eek: Rögleseger - säsongens första borta). Jag ser en trend här: När jag är en slashas-supporter, levererar inte laget mer än slashas-insatser heller. :idea: Men nu är vi på G igen! :bump:
 
Blev inspirerad av @Singoalla som hade som mål att genomföra 20 träningspass under en månad för ett tag sen så jag tänkte försöka mig på det nu i oktober :) Idag gjorde jag mitt 19e träningspass den här månaden så händer det inget väldigt i morgon som gör att jag inte kan träna då så kommer jag klara det målet! Skulle det "bara" bli 19 så gråter jag inte för det heller, jag rider ju minst fyra dagar i veckan också plus har familj och jobb :angel:

Det är sjukt bra jobbat, och under en månad som det är ganska frestande att soffa till sig och stänga in sig i värmen - du är värsta maskinen! (vilket är ditt hockeylag? Kan du inte tänka dig att heja på Rögle, och överföra den energin dit?) :angel: :D
 
Det är sjukt bra jobbat, och under en månad som det är ganska frestande att soffa till sig och stänga in sig i värmen - du är värsta maskinen! (vilket är ditt hockeylag? Kan du inte tänka dig att heja på Rögle, och överföra den energin dit?) :angel::D

Haha Färjestad är mitt hockeylag :p Kollar tyvärr aldrig på hockey längre, har inte tid för mer än det jag gör.
 
Ändå lite skönt att höra att också du har några begränsningar. :laugh: Hinner inte heller se många matcher men radiosporten är en hygglig variant - jag springer ju helst och oftast till bra musik, men går det bra för Rögle så funkar det också som spring-boost att lyssna på.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Om det hjälper gjorde jag en snabb vetenskaplig sökning och det finns noll och inga evidens vad jag hittade på att AIP fungerar. :D...
2
Svar
35
· Visningar
3 401
Senast: hoppsann
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Efter ett par månaders inaktivitet pga min trasiga arm och insikten om hur svag och förstörd armen blev av inaktiviteten, samt hotet om...
Svar
0
· Visningar
680
Senast: cassiopeja
·
Äldre Sitter nu och känner mig totalt slutkörd, trots flera dagars ledighet från jobbet, trevligt folk omkring mig som jag är jätteglad över...
2
Svar
33
· Visningar
7 896
A
Övr. Hund Folk med trist ton och elaka kommentarer gör sig inte besväret att skriva något.. Jag och sambon har 2 vovvar. Hans är en 2-årig...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
12 140

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundlucka
  • Flämtningar
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp