Träning, hälsa och kost III

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har fått något slags migränanfall så jag skippar gymmet och tar det i morgon istället. Ska longera hästarna och göra klart som för kvällen och sen gå och lägga mig.
 
Suck här blir det inget tränat alls. Nyligen åkte jag av hästen och fick ont i axeln och sidan efter det och nu en segdragen förkylning som inte vill ge med sig. Så blir att börja om från noll nästan när jag väl kan sätta igång på allvar med träning. Längtar efter träning nu så det blir ju iallafall bra att jag har motivationen men tillsvidare bara promenader i lagom takt.
 
Träningen denna veckan har hittills bara blivit innebandy på jobbet. Så sjukt jobbigt :p
Ska försöka släpa mig ut och springa 4 km imorn iaf.
 
Frågade min man igår om han ville gå på en promenad och han svarade "nä, du är för långsam" haha :D
Så ja det är på den nivån nu, två veckor kvar till bf och jag tar det väldigt lugnt med bara lite små promenader o pyssel här hemma.
Härligt o följa er iaf! :love:
 
Vad har ni för skor när ni är på gymmet? Har blivit övertalad att skaffa gymkort, men inser att jag har noll koll på vad för skor man ska ha när man mest tänker lyfta vikter. :confused::laugh:
 
Vad har ni för skor när ni är på gymmet? Har blivit övertalad att skaffa gymkort, men inser att jag har noll koll på vad för skor man ska ha när man mest tänker lyfta vikter. :confused::laugh:
Ska man inte lyfta jättetungt funkar vanliga träningsskor. Jag har 5 jag varierar mellan. 2 adidas nmd och 3 par Nike. Anledningen till att jag har så många är bara pga gillar färgerna, det är rätt onödigt med så många. Har köpt alla i år dessutom.. :meh:
 
Suck här blir det inget tränat alls. Nyligen åkte jag av hästen och fick ont i axeln och sidan efter det och nu en segdragen förkylning som inte vill ge med sig. Så blir att börja om från noll nästan när jag väl kan sätta igång på allvar med träning. Längtar efter träning nu så det blir ju iallafall bra att jag har motivationen men tillsvidare bara promenader i lagom takt.
Usch vad tråkigt! Hoppas att både du och axeln kryar på er snabbt!
Frågade min man igår om han ville gå på en promenad och han svarade "nä, du är för långsam" haha :D
Så ja det är på den nivån nu, två veckor kvar till bf och jag tar det väldigt lugnt med bara lite små promenader o pyssel här hemma.
Härligt o följa er iaf! :love:
Haha, han är i alla fall ärlig och rak! Men gud vad sjukt att det är dags så snart! Jag tycker det var i förrgår som du kom in här i tråden och berättade att du är gravid! Kan bara tänka mig hur det känns för er då... Lycka till de här sista veckorna och kom gärna in och uppdatera när du orkar! (fast jag snokar rätt friskt i hösttråden på Barn också minsann :angel:)
Vad har ni för skor när ni är på gymmet? Har blivit övertalad att skaffa gymkort, men inser att jag har noll koll på vad för skor man ska ha när man mest tänker lyfta vikter. :confused::laugh:
Jag säger som ovanstående - vanliga träningsskor funkar fint om du bara ska köra lite vanlig vardagsträning liksom. Blir det sedan tyngre och mer prestationsinriktat kan ett bar cross training-skor vara bra, men börja med vanliga gympaskor bara! :)
 
Haha, han är i alla fall ärlig och rak! Men gud vad sjukt att det är dags så snart! Jag tycker det var i förrgår som du kom in här i tråden och berättade att du är gravid! Kan bara tänka mig hur det känns för er då... Lycka till de här sista veckorna och kom gärna in och uppdatera när du orkar! (fast jag snokar rätt friskt i hösttråden på Barn också minsann :angel:)

Haha eller hur! Han går alltså på promenad med mig då och då men just denna morgon var han inte taggad på promenad i snigeltempo :D
Det har gått fort!! Men känns också som längesen jag plussade, typ mars ju. Men tack så mycket :heart
(och det gör du helt rätt i :D ;) )
 
Fick oplanerat ha ungarna hemma idag men den som verkade sjuk då är som vanligt så hoppas på falsklarm! Planen var löpning ute på lunchen men fick bli en halvtimme på löpbandet istället, älskar mina snälla barn :love:

Gym ikväll, bänkpress, och så vill barnen rida så det blir väl en promenad i sakta mak så dom får göra det sen :)
 
Idag blev det en promenad med kidsen på shettisen och sedan ett träningspass hemma som jag kunde köra nästan ostört eftersom mannen tog hand om bebin :)

Nu kompenserar jag genom att vräka i mig lösgodis! Får ju inte bli föör nyttig liksom! :D
 
Halvtimmes lugn promenad när barnen red förut och efter det gym som sagt. Vi bänkade bara idag, bara för att vi kände för det :p Varierade tungt och lättare och jag stör mig på att jag stannat vid 40kg sådär, eller ja, knappt så 40 går men en reps går ju, ibland. Jaja, bara att träna på. Kommer kännas i bröstmusklerna i morgon :D

Nu tar vi kvällen! Ska gå upp hyfsat tidigt i morgon och rida medan solen går upp :love:
 
Jag var ju hos sjukgymnasten i veckan. Undersökningen talade för att ngt hade hamnat snett i foten. Ungefär där centrum av smärtan satt. Så det gjordes en manipulation av foten ett par ggr. Men med viss osäkerhet om det var det enda problemet. Har fått i uppg att belasta foten ordentligt och se hur det känns. Så det tänkte jag göra idag! Men bara en kort och lugn runda idag. Sen i veckan tänkte jag pröva en lite längre, lugn runda (OM jag hittar tid för det. Inte alls säkert) samt en kort i högt tempo.

Är väldigt spänd på hur det ska gå. Smärtan i det ursprungliga omr är borta men känner ändå av foten lite, lite i vissa lägen. Så jag vågar varken säga bu eller bä förrän jag har börjat springa på normalt igen. Men väldigt kul att få börja springa på lite igen!
 
Jag var ju hos sjukgymnasten i veckan. Undersökningen talade för att ngt hade hamnat snett i foten. Ungefär där centrum av smärtan satt. Så det gjordes en manipulation av foten ett par ggr. Men med viss osäkerhet om det var det enda problemet. Har fått i uppg att belasta foten ordentligt och se hur det känns. Så det tänkte jag göra idag! Men bara en kort och lugn runda idag. Sen i veckan tänkte jag pröva en lite längre, lugn runda (OM jag hittar tid för det. Inte alls säkert) samt en kort i högt tempo.

Är väldigt spänd på hur det ska gå. Smärtan i det ursprungliga omr är borta men känner ändå av foten lite, lite i vissa lägen. Så jag vågar varken säga bu eller bä förrän jag har börjat springa på normalt igen. Men väldigt kul att få börja springa på lite igen!

Håller tummarna för att det hjälper och du blir av med smärtan!
 
Ridit pigg, glad och duktig häst nu på morgonen :) Kyligt ute med ett par minusgrader, nordanvind och lite snö som började komma ner under turen :) Ska ta med mig mina avkommor ut och fixa i stallet innan lunch. Ska ströa lösdrifterna och packa höpåsar. Efter lunch ska vi köra shettisen och slå lite stolp i hästhagen och så ska jag försöka hinna med en timmes vovvepromenad innan lördagsmys med chips och dipp och hela kitet :love:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Om det hjälper gjorde jag en snabb vetenskaplig sökning och det finns noll och inga evidens vad jag hittade på att AIP fungerar. :D...
2
Svar
35
· Visningar
3 356
Senast: hoppsann
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Efter ett par månaders inaktivitet pga min trasiga arm och insikten om hur svag och förstörd armen blev av inaktiviteten, samt hotet om...
Svar
0
· Visningar
674
Senast: cassiopeja
·
Äldre Sitter nu och känner mig totalt slutkörd, trots flera dagars ledighet från jobbet, trevligt folk omkring mig som jag är jätteglad över...
2
Svar
33
· Visningar
7 788
A
Övr. Hund Folk med trist ton och elaka kommentarer gör sig inte besväret att skriva något.. Jag och sambon har 2 vovvar. Hans är en 2-årig...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
12 025

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp