Träning, hälsa och kost III

Status
Stängd för vidare inlägg.
Imponerad av alla som springer så snabbt :D Jag har löptränat en hel del men har antagligen inte fallenhet för det eftersom jag är glad om jag kan ligga runt 6 min/km i tempo :o:angel:

Igår körde vi veckans ben- och rumpapass. Varken jag eller maken tycker det är superkul att träna ben så motivationen var inte på topp :p Men jag kände mig ändå stark och körde en trea på 65 kg som max i knäböjen, snart tar jag 70 :banana:

Idag ska jag rida på lunchen och ikväll blir det marklyft och lite annan ryggträning :)
 
Imponerad av alla som springer så snabbt :D Jag har löptränat en hel del men har antagligen inte fallenhet för det eftersom jag är glad om jag kan ligga runt 6 min/km i tempo :o:angel:

Igår körde vi veckans ben- och rumpapass. Varken jag eller maken tycker det är superkul att träna ben så motivationen var inte på topp :p Men jag kände mig ändå stark och körde en trea på 65 kg som max i knäböjen, snart tar jag 70 :banana:

Idag ska jag rida på lunchen och ikväll blir det marklyft och lite annan ryggträning :)

Jag är som dig! Trots ganska mycket löpning i perioder blir jag inte mycket snabbare än 6 min/km. Kan komma ner mot typ 5:30-tempo om jag verkligen ligger i (löptränar omväxlat typ 3 gånger/vecka).
Tur att det kan vara ganska kul ändå! :p

Apropå puls, 130 i puls hade jag aldrig kunnat ligga på om jag så joggade mitt allra allra saktaste, haha. Men då har jag en ganska hög maxpuls och kan ligga runt 190 i puls ganska länge och jobba.
Har ju planer på att köpa ny pulsklocka o träna med sen när jag är redo efter bebis, ska bli kul att se var jag ligger nuförtiden :D
 
Jag är som dig! Trots ganska mycket löpning i perioder blir jag inte mycket snabbare än 6 min/km. Kan komma ner mot typ 5:30-tempo om jag verkligen ligger i (löptränar omväxlat typ 3 gånger/vecka).
Tur att det kan vara ganska kul ändå! :p

Apropå puls, 130 i puls hade jag aldrig kunnat ligga på om jag så joggade mitt allra allra saktaste, haha. Men då har jag en ganska hög maxpuls och kan ligga runt 190 i puls ganska länge och jobba.
Har ju planer på att köpa ny pulsklocka o träna med sen när jag är redo efter bebis, ska bli kul att se var jag ligger nuförtiden :D

Känns bra att jag inte är ensam :D Jag behöver inte bli supersnabb men skulle vilja kunna springa milen under timmen i alla fall :) Ja det är roligt att springa även fast man inte är så snabb!
 
Jösses, allt det här om minuttempo och maxpuls och grejer är verkligen rena grekiskan för en icke-löptränare som mig! :D

Jag ska på crossfit efter jobbet i alla fall, sjukt pepp! Men alltså det här att det under dagens pass står "it’s easy to get sucked into the black hole of mental despair during this WOD" känns ju sådär... Vi ska i alla fall göra 100 thrusters på 20 minuter, med avbrott för 5 burpees varje minut. Det låter ju inte så extremt tycker jag, vilket innebär att det förmodligen är alldeles vedervärdigt! :nailbiting:

Återkommer med rapport ikväll, om jag överlever!
 
Vad intressant att läsa om puls och snittider!

Just nu försöker jag inte öka på tempot när jag springer eftersom det känns lite väl kort efter förlossningen, men kan utan problem springa en 4 km-runda med barnvagnen med runt 6 min per kilometer i genomsnitt. Det känns bra, men en bra bit kvar till de bästa tiderna jag gjorde innan senaste graviditeten! Men pulsen har jag inte minsta aning om! Har ni en pulsklocka för att kolla pulsen? Mäter den runt handleden då eller behövs det mer sladdar eller så? :o Kan inget om det här! Men det kanske är nåt att önska sig i julklapp, vore ju kul att få lite koll på det så kanske man kan börja springa mer effektivt så småningom :)
 
Jösses, allt det här om minuttempo och maxpuls och grejer är verkligen rena grekiskan för en icke-löptränare som mig! :D

Jag ska på crossfit efter jobbet i alla fall, sjukt pepp! Men alltså det här att det under dagens pass står "it’s easy to get sucked into the black hole of mental despair during this WOD" känns ju sådär... Vi ska i alla fall göra 100 thrusters på 20 minuter, med avbrott för 5 burpees varje minut. Det låter ju inte så extremt tycker jag, vilket innebär att det förmodligen är alldeles vedervärdigt! :nailbiting:

Återkommer med rapport ikväll, om jag överlever!
Hahaha precis så känner jag när jag läser om era crossfit- och styrkepass! :D Jag har inte en aning om vad ngn av övningarna innebär. Heller inte hur tungt det är med visst antal kilo osv. Men det är jättekul att läsa ändå för trots okunskapen så förstår man hur jobbigt det är utifrån era beskrivningar. Men jag hoppas stt jag ngn vacker dag får genomföra några sådana där pass så att jag får lite bättre koll. Det låter himla roligt både med crossfiten och styrketräning!
 
Vad intressant att läsa om puls och snittider!

Just nu försöker jag inte öka på tempot när jag springer eftersom det känns lite väl kort efter förlossningen, men kan utan problem springa en 4 km-runda med barnvagnen med runt 6 min per kilometer i genomsnitt. Det känns bra, men en bra bit kvar till de bästa tiderna jag gjorde innan senaste graviditeten! Men pulsen har jag inte minsta aning om! Har ni en pulsklocka för att kolla pulsen? Mäter den runt handleden då eller behövs det mer sladdar eller så? :o Kan inget om det här! Men det kanske är nåt att önska sig i julklapp, vore ju kul att få lite koll på det så kanske man kan börja springa mer effektivt så småningom :)
Ja, jag har en Garmin som mäter runt handleden. Trivs kanon med den! Blev lite för besatt av den ett tag bara. Men det har släppt nu.


Btw så kollade jag vad pulsen låg på under den långsamma delen av mitt pass imorse (över 6 min-tempo) och den var inte under 150 någon gång...
 
Jösses, allt det här om minuttempo och maxpuls och grejer är verkligen rena grekiskan för en icke-löptränare som mig! :D

Jag ska på crossfit efter jobbet i alla fall, sjukt pepp! Men alltså det här att det under dagens pass står "it’s easy to get sucked into the black hole of mental despair during this WOD" känns ju sådär... Vi ska i alla fall göra 100 thrusters på 20 minuter, med avbrott för 5 burpees varje minut. Det låter ju inte så extremt tycker jag, vilket innebär att det förmodligen är alldeles vedervärdigt! :nailbiting:

Återkommer med rapport ikväll, om jag överlever!

Är det nåt som är grekiska så är det alla konstiga begrepp inom Crossfiten :p Jag fattar i regel knappt hälften av det du skriver om dina pass :o:rofl:
 
Vad intressant att läsa om puls och snittider!

Just nu försöker jag inte öka på tempot när jag springer eftersom det känns lite väl kort efter förlossningen, men kan utan problem springa en 4 km-runda med barnvagnen med runt 6 min per kilometer i genomsnitt. Det känns bra, men en bra bit kvar till de bästa tiderna jag gjorde innan senaste graviditeten! Men pulsen har jag inte minsta aning om! Har ni en pulsklocka för att kolla pulsen? Mäter den runt handleden då eller behövs det mer sladdar eller så? :o Kan inget om det här! Men det kanske är nåt att önska sig i julklapp, vore ju kul att få lite koll på det så kanske man kan börja springa mer effektivt så småningom :)

Pulsen brukar jag inte ha koll på faktiskt. Men har en pulsklocka som mäter pulsen vid handleden så när jag avslutar ett träningspass så ser jag snittpuls, maxpuls och minpuls där :) Har önskat mig en ny klocka i 30 års present (som jag vet att jag kommer få :angel:) så då tror jag nog jag kommer nörda ner mig lite i detta med puls också :D
 
Imponerad av alla som springer så snabbt :D Jag har löptränat en hel del men har antagligen inte fallenhet för det eftersom jag är glad om jag kan ligga runt 6 min/km i tempo :o:angel:

Samma här! Jag är verkligen inte snabb, har aldrig varit ens när jag var i som bäst form och sprang massor. Nuförtiden försöker jag att aldrig kolla på tiden, jag har ju inga rundor som är ens hyfsat plana så jag känner mig jättelångsam och dålig tills jag påminner mig om hur många höjdmeter det varit... När jag kommit igång helt ska jag dock få upp tempot lite mer än nu, och springa lite på vägen som är i alla fall hyfsat plan en bit iaf.
 
Jösses, allt det här om minuttempo och maxpuls och grejer är verkligen rena grekiskan för en icke-löptränare som mig! :D

Jag ska på crossfit efter jobbet i alla fall, sjukt pepp! Men alltså det här att det under dagens pass står "it’s easy to get sucked into the black hole of mental despair during this WOD" känns ju sådär... Vi ska i alla fall göra 100 thrusters på 20 minuter, med avbrott för 5 burpees varje minut. Det låter ju inte så extremt tycker jag, vilket innebär att det förmodligen är alldeles vedervärdigt! :nailbiting:

Återkommer med rapport ikväll, om jag överlever!

Det där låter helt fruktansvärt imo! Ha så kul :D
 
Hahaha precis så känner jag när jag läser om era crossfit- och styrkepass! :D Jag har inte en aning om vad ngn av övningarna innebär. Heller inte hur tungt det är med visst antal kilo osv. Men det är jättekul att läsa ändå för trots okunskapen så förstår man hur jobbigt det är utifrån era beskrivningar. Men jag hoppas stt jag ngn vacker dag får genomföra några sådana där pass så att jag får lite bättre koll. Det låter himla roligt både med crossfiten och styrketräning!
Är det nåt som är grekiska så är det alla konstiga begrepp inom Crossfiten :p Jag fattar i regel knappt hälften av det du skriver om dina pass :o:rofl:
Hahaha, ja jag insåg sedan att jag sköt mig själv i foten lite där :laugh: Är det någon sport som har en massa knäppa termer och begrepp så är det ju crossfit! Oavsett hur mycket jag gillar sporten som sådan så tycker jag det är hur löjligt som helst med alla dessa specialnamn. Jag får fortfarande googla vissa övningar innan jag går på passen så att jag är något sånär förberedd på vad som komma skall :p
Det där låter helt fruktansvärt imo! Ha så kul :D
Men neeej, så får du ju inte säga! Nu blir jag nervös :nailbiting:
 
Hahaha, ja jag insåg sedan att jag sköt mig själv i foten lite där :laugh: Är det någon sport som har en massa knäppa termer och begrepp så är det ju crossfit! Oavsett hur mycket jag gillar sporten som sådan så tycker jag det är hur löjligt som helst med alla dessa specialnamn. Jag får fortfarande googla vissa övningar innan jag går på passen så att jag är något sånär förberedd på vad som komma skall :p

Men neeej, så får du ju inte säga! Nu blir jag nervös :nailbiting:

Kommer gå svinbra! Men just thrusters är i mitt tycke en av de absolut jobbigaste övningarna så 20 min av det bara avbrutet av burpees låter riktigt vidrigt. Men det är ju det vi gillar ;)
 
Igår blev det bara en promenad på ca en timme med barnvagnen i väntan på hovslagaren, så idag var jag jättesugen på att springa! Det blev fyra km med vagnen (typ sjuttiofem varv runt kvarteret för stora barnen är lite snuviga och därför hemma så de fick leka på lekplatsen när jag sprang :angel: våra grannar tycker säkert jag är heelt normal :angel::angel:).
 
Igår blev det bara en promenad på ca en timme med barnvagnen i väntan på hovslagaren, så idag var jag jättesugen på att springa! Det blev fyra km med vagnen (typ sjuttiofem varv runt kvarteret för stora barnen är lite snuviga och därför hemma så de fick leka på lekplatsen när jag sprang :angel: våra grannar tycker säkert jag är heelt normal :angel::angel:).
:rofl:

Jag ser det framför mig! Snacka om målmedvetenhet, bra jobbat! :laugh:
 
Ok, det där var inte kul. Typ såhär gick det till:

Minut 1-4: Ok, men det här är ju ändå helt ok
Minut 4-6: Satan, nu börjar det svida.
Minut 6-8: Varför i hela helvete utsätter jag mig för sådant här frivilligt?!
8-10: AJ! ÖVERALLT! AJ!
Minut 10-18: hfgnrmpfggg
Minut 18: Vaddå "bara två minuter kvar"?! TVÅ MINUTER ÄR JÄTTELÄNGE!
Minut 19: Nu dör jag!
Minut 20: Hej golvet!

Några 100 thrusters kom jag inte upp i (och ingen annan heller för den delen), och jag tappade räkningen ungefär halvvägs, men tror att jag landade på ungefär 75 st. Plus totalt 100 burpees då. Det var fullt tillräckligt.

:yuck:
 
Ok, det där var inte kul. Typ såhär gick det till:

Minut 1-4: Ok, men det här är ju ändå helt ok
Minut 4-6: Satan, nu börjar det svida.
Minut 6-8: Varför i hela helvete utsätter jag mig för sådant här frivilligt?!
8-10: AJ! ÖVERALLT! AJ!
Minut 10-18: hfgnrmpfggg
Minut 18: Vaddå "bara två minuter kvar"?! TVÅ MINUTER ÄR JÄTTELÄNGE!
Minut 19: Nu dör jag!
Minut 20: Hej golvet!

Några 100 thrusters kom jag inte upp i (och ingen annan heller för den delen), och jag tappade räkningen ungefär halvvägs, men tror att jag landade på ungefär 75 st. Plus totalt 100 burpees då. Det var fullt tillräckligt.

:yuck:

Jag tänkte du skulle glida in här nu o bah "det där var ju helt lugnt" bara för vi hade förstorat upp det men det var så vidrigt alltså :cautious:
GRYMT jobbat :bow:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Om det hjälper gjorde jag en snabb vetenskaplig sökning och det finns noll och inga evidens vad jag hittade på att AIP fungerar. :D...
2
Svar
35
· Visningar
3 353
Senast: hoppsann
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Efter ett par månaders inaktivitet pga min trasiga arm och insikten om hur svag och förstörd armen blev av inaktiviteten, samt hotet om...
Svar
0
· Visningar
673
Senast: cassiopeja
·
Äldre Sitter nu och känner mig totalt slutkörd, trots flera dagars ledighet från jobbet, trevligt folk omkring mig som jag är jätteglad över...
2
Svar
33
· Visningar
7 776
A
Övr. Hund Folk med trist ton och elaka kommentarer gör sig inte besväret att skriva något.. Jag och sambon har 2 vovvar. Hans är en 2-årig...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
12 001

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp