Bukefalos 28 år!

Träning och hälsa del 10

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu är jag officiellt en sån som tränar även på semesterresa 🙋‍♀️

Gjorde mitt femte pass av first 5k nu på morgonen, var ungefär lika jobbigt på västkusten som det brukar vara hemma ;) nämen det kändes ganska bra, stabilt. Fick min näst snabbaste tid på 2-4 km rundor trots att jag gått större andel av tiden än när jag gjort mina egna pass. Inga känningar i knän, benhinnor eller fot idag 🥳 nu ska jag duscha och sen äta färska frallor i solen!
 
Nu är jag officiellt en sån som tränar även på semesterresa 🙋‍♀️

Gjorde mitt femte pass av first 5k nu på morgonen, var ungefär lika jobbigt på västkusten som det brukar vara hemma ;) nämen det kändes ganska bra, stabilt. Fick min näst snabbaste tid på 2-4 km rundor trots att jag gått större andel av tiden än när jag gjort mina egna pass. Inga känningar i knän, benhinnor eller fot idag 🥳 nu ska jag duscha och sen äta färska frallor i solen!

Snyggt jobbat! Stabil känsla i löpningen är ju den man vill åt 😊
 
Backträning idag. Min kropp har gått in i nåt slags semestermode, är så sjukt seg?!
Blev iallafall 12 vändor, tungt!
20220802_120248.jpg
 
Ni som gör backträning kör ni bara upp och ner i valfri backe då t.ex @pepp ? Närmaste gymmet är stängt denna veckan och inte hittat några bra pass på de andra gymmen i kedjan som går ihop med min jobbvecka då jag sitter en del på kontoret. Lite tunt med pass nu på sommaren.
 
17D6B321-A0F4-4766-8A92-B344D0CDB32A.jpeg


Dagens.
3x10x32.5kg i bänk ÄNTLIGEN ✅
Mot 35kg 🤩

Imponerad av mig själv ändå, som gäspade mellan varje set. Är nog rätt slut sen igår, fick vackert dra ner på alla vikter nästan, efter bänk och lutande rodd.

En mycket långsam promenad på 4.8km utomhus fick avsluta. Knästöd på. Känns lite bättre nu, men blir nog vilodag imorgon (eller överkropp igen), ridning tors, vila fre. Så hoppas jag knäna är i form för squats på lördag.
 
Men nej! Knän är såna dramaqueens. Hoppas det går till sig snabbt.
Jaa, och så himla retligt när de har hållt så bra för löpning de senaste åren. Sa senast igår ”nämen alltså knäna är lugnt, det är framförallt benhinnorna och foten jag får se upp med”. Så jag jinxade det själv…
 
Ni som gör backträning kör ni bara upp och ner i valfri backe då t.ex @pepp ? Närmaste gymmet är stängt denna veckan och inte hittat några bra pass på de andra gymmen i kedjan som går ihop med min jobbvecka då jag sitter en del på kontoret. Lite tunt med pass nu på sommaren.

Japp. Kör några vändor upp och ner beroende på hur tung den är.
Det berhöver inte vara nån speciell backe för att det ska bli pulshöjande. Jag har kört backträning i skidbackar, vanlig grusväg och på en stig i skogen. Den behöver inte ens vara lång. Så länge du inte bor på schlätta så kommer du nog hitta en lämplig backe ;)
 
Min "köra ett pass varje dag"-utmaning föll redan dag 2 :laugh: Började med att jag var tvungen gå till tandläkaren på morgonen och sedan slösade bort hela fm med att sitta och vänta på ett telefonsamtal som sedan blev ombokat till imorgon, sedan var jag tvungen att åka till stallet för att hinna tvätta och torka tvätten där medan det var torkväder, medan jag väntade på tvätt gick jag ut med hunden och råkade fastna i ett hallonsnår och vips hade det gått 3 timmar, fick ge upp när jag blev yr och illamående av kombon att det gått så lång tid efter lunchen + stå med huvudet nere och leta bär. När jag kom hem 19.30 och maten var klar 20.00 så kom jag på mitt i maten att fan, jag skulle ju göra ett pass... men då var jag så proppmätt så det hade aldrig gått att träna utan att kräkas. Så ja, jag får ta två pass imorrn och kompensera.

Jag vaknade fö med tidernas träningsvärk i hela kroppen efter tabatan igår, så effekt har den gjort. Och jogga hade jag aldrig kunnat gjort på de stolpiga benen så har jag tur kan jag jogga en runda imorrn + göra ett kort styrkepass inne så är jag ikapp igen. Vill inte tappa träningen nu när jag tom är ledig.
 
Träningsvärken är fortfarande monumental så joggingrunda är bara att glömma. Tog en powerwalk istället och avslutade hemma med ett corepass 10 min och ett minibands överkropp 7 min. Corepasset var verkligen döden, då jag har så mkt träningsvärk att jag inte ens kunde göra alla övningar utan fick göra enklare varianter. Så ja, att komma igång med träningen är vrkligen det jag måste göra, fattar inte hur man kan förfalla såhär mkt... Har förvisso slutat rida sedan juni men ska det verkligen gå så snabbt? Jag är ju ändå aktiv med hunden ett par timmar per dag.
 
De 12 vändorna i backen igår kändes under dagens löppass, tungt!

Ska sätta mig och stretcha ut ordentligt när jag eftersvettas klart, är hopplöst dålig på stretching.
Screenshot_20220803-115538_Connect.jpg
 
Lantisgymmat idag! Dvs inte supervälutrustat och lite rackig utrustning men det funkar. :D
Marklyft, fortsatte på inslagen väg med först 8x3-4 reps med ca 80% av 1RM, sedan stegar jag upp till 1RM (som jag försöker öka, framför allt för det mentala) som idag blev 65 kg. Sedan high pull i kabelmaskinen, fällkniv med vikt samt benspark och omvänd benspark (vad kan det heta?? :confused:). Känner mig helt ok genomjobbad på det!
 
Lantisgymmat idag! Dvs inte supervälutrustat och lite rackig utrustning men det funkar. :D
Marklyft, fortsatte på inslagen väg med först 8x3-4 reps med ca 80% av 1RM, sedan stegar jag upp till 1RM (som jag försöker öka, framför allt för det mentala) som idag blev 65 kg. Sedan high pull i kabelmaskinen, fällkniv med vikt samt benspark och omvänd benspark (vad kan det heta?? :confused:). Känner mig helt ok genomjobbad på det!

Liggande benspark? :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
8 9 10
Svar
189
· Visningar
4 259
  • Låst
Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
66 841
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
59 769
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd pratar vi om allt från yoga och promenader till crossfit och maratonlöpning. Alla är välkomna, helt oavsett...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
72 560
Senast: zassoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp