Bukefalos 28 år!

Tråkig attityd

Jag lärde mig tidigt av en fackrepresentant att om jag blir utsatt för felaktigheter så ska jag uppträda väldigt formellt korrekt. Det vinner jag respekt på.

I ditt fall är det förmodligen att börja med en högre, högsta, chefen och sen konsumentverket. Berätta fakta inget annat. Antingen kan de övertyga dig om att du har fel i sak eller får du en ursäkt eller också går du till konsumentverket.
 
Ja det är den nu, nu är det bara deras attityd och bemötande som gör att man är mindre nöjd.
Minst sagt, himla tråkigt.

Rent principiellt ska man ju höja upplevelsen av den nya bilen genom att vara extra tillmötesgående så att den fylls med positiva minnen och man vill ha en ny likadan och sprider nöjdhet omkring sig.
 
de har lyckats med att jag känner mig misslyckad i bilen.
Jag förstår, det är hemskt.
Hmm se några reklamfilmer i efterhand så du fyller den med positivitet?

(efter att ha skrivit ett vänligt brev till centralorganisationen där du uttrycker att de fått dig att inte känna positivitet till din bil. För tyvärr blir det så att om man uttrycker för mycket arghet och inte får ett bra svar tillbaka så stannar argheten i en själv och man blir inte av med den. Negativa känslor verkar göda varandra.)
 
Jag uttryckt mitt missnöje med vissa saker med mitt bilköp.
Och fick ett saltigt brev tillbaka.
Allt jag hör att det är synd om dem.
Jag köpte en bil för 350 tkr och blev kallad gubbe och uppläxad i telefon av kundtjänst när jag försökte få ordning på alla problem. visslingen var problemen små. men den tråkiga attityden reflekterar sig i bilen jag köpte. Jag skrev ärligt vad jag tyckte men får bara feedback som reflekterar deras missnöje med mig som kund. Jag tar nog saker fel men jag har svårt att gilla något som jag är en gubbe för att jag har köpt.
Jag vet inte vad jag gör för fel, troligen mycket.
Är bilen bra nu ser jag två alternativ, antingen säljer du bilen om du mår dåligt av den eller så vet du var du inte ska köpa bil i framtiden.
 
Då fick jag ett argt brev från säljaren

Då hade jag lagt ut hans brev i min recension. Och vidarebefordrat det till chefen för stället. J-a attityd rent ut sagt.

Sen gäller det att skaka av sig upplevelsen av deras beteende. Du har köpt en ny bil som du bedömt kommer att köra ett tag. Du har valt just den bilen och nu är den din. Ja, du har mött en dum säljare men låt inte han vinna. Skaka av dig idioten och njut av att du har en helt ny bil. Jag vet. Det är lättare sagt än gjort.
 
Vad spelar det för roll? Du var väl inte osaklig?
Jag mailade säljchefen på en bilfirma angående deras säljare och skrädde inte på orden, fick en ursäkt från honom och säljarna fick en uppsträckning och skötte sitt jobb nästa gång jag var dit.
nej, jag var ärlig
 

Liknande trådar

Äldre Sitter nu och känner mig totalt slutkörd, trots flera dagars ledighet från jobbet, trevligt folk omkring mig som jag är jätteglad över...
2
Svar
33
· Visningar
7 906
Hästvård Varning för sjukt långt inlägg!! Håller på och ältar.. Har varit på återbesök hos vet idag och hästen är fortfarande halt. Jag...
Svar
19
· Visningar
4 984
  • Låst
Övr. Barn Jag stjäl ett inlägg från Anna Wahlgrens sida där en person berättar om sitt liv som icke-curlande mamma. Det skulle vara intressant att...
2 3
Svar
44
· Visningar
7 434
Senast: Luff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp