Bukefalos 28 år!

Tråkig attityd

Men vaddå? Kallade de dig ”gubbe” för valet av bil? Eller fattade jag fel? (Om de gjorde det är de ju helidioter... :banghead: Vad är det för bil? Tror inte den är det minsta gubbig - hur en bil nu kan vara det?)
 
Jag uttryckt mitt missnöje med vissa saker med mitt bilköp.
Och fick ett saltigt brev tillbaka.
Allt jag hör att det är synd om dem.
Jag köpte en bil för 350 tkr och blev kallad gubbe och uppläxad i telefon av kundtjänst när jag försökte få ordning på alla problem. visslingen var problemen små. men den tråkiga attityden reflekterar sig i bilen jag köpte. Jag skrev ärligt vad jag tyckte men får bara feedback som reflekterar deras missnöje med mig som kund. Jag tar nog saker fel men jag har svårt att gilla något som jag är en gubbe för att jag har köpt.
Jag vet inte vad jag gör för fel, troligen mycket.
Vad var det som blev fel i bilköpet? Vad uttryckte du missnöje över?
 
För mig är en bil också bara en bil och ett bruksföremål jag inte lägger annat värde i. Men jag kan förstå TS, om man sparar för att köpa något fint och som man är intresserad av så är det inte så kul att bli dåligt bemött av säljaren, det förtar en del av upplevelsen och nöjet.

Jovisst, faktum är att man köper säkert nytt för bl a att slippa fel och därför behöva klaga.
Det är ju liksom inte alltid det blir som i det nyskick man kan kräva vid fel och rättning.
Och håller med om det sista.
 
Att jag blev kallad gubbe och liknade saker
Men du - det är väl inget att haka upp sig på? Det hänger väl på vad du själv lägger i ordet.

Du uppfattar det som en förolämpning, andra har mildare syn på det. Rent krasst så ÄR du medelålders. Jag blev kallad tant långt tidigare än din ålder :D
 
Om du köper ett hus som har ett eller flera (dolda) fel som du förvisso får åtgärdat, men blir bemött med j-a kärring och andra otrevligheter så javisst, det är bara ett hus men bemötandet sätter sig nog.
Jag tror att man måste välja vad som påverkar vad.

I detta fallet är det inte längre några som helst fel på den nya fina bilen.
Men någon har betett sig otrevligt. Kanske är det bättre att vara sur och irriterad (och ledsen) på den personen och glädjas över sin fina bil?

@Tranan - det är inte bilens fel att det finns idioter i världen.
 
Jag uttryckt mitt missnöje med vissa saker med mitt bilköp.
Och fick ett saltigt brev tillbaka.
Allt jag hör att det är synd om dem.
Jag köpte en bil för 350 tkr och blev kallad gubbe och uppläxad i telefon av kundtjänst när jag försökte få ordning på alla problem. visslingen var problemen små. men den tråkiga attityden reflekterar sig i bilen jag köpte. Jag skrev ärligt vad jag tyckte men får bara feedback som reflekterar deras missnöje med mig som kund. Jag tar nog saker fel men jag har svårt att gilla något som jag är en gubbe för att jag har köpt.
Jag vet inte vad jag gör för fel, troligen mycket.

Men vem jobbar inom service och kallar sin kund för gubbe och läxar upp kunden? Alltså. Jag hade ju av ren princip försökt låta köpet gå tillbaka och köpt någon annanstans.
 
Fast ordet gubbe är inte jämförbart med att bli tantad.
Är det inte? Jag kallar min man gubbe. Och du har aldrig besökt en fotbollsmatch antar jag med pojkar från typ 10 år och uppåt? Har aldrig hört tjejer kalla varandra tanter dock. Ts är ju väldigt kryptisk också exakt vad som hänt. Jag skulle tippa på att det finns mer bakom. Jag har svårt att se en professionell försäljare vräka ur sig elakheter om det inte varit någon form av hetsig argumentation där kanske ts har sagt ett och annat också eftersom ts väljer att inte svara på såna inlägg. I sig kanske ingen ursäkt för otrevligheter men i alla fall en förklaring.
 
Men du - det är väl inget att haka upp sig på? Det hänger väl på vad du själv lägger i ordet.

Du uppfattar det som en förolämpning, andra har mildare syn på det. Rent krasst så ÄR du medelålders. Jag blev kallad tant långt tidigare än din ålder :D
Det finns inget vänligt, snällt, gullig eller trevligt i uttrycket gubbe.
inte heller något respektfullt som man hoppas på när man har köpt en bil.
 
Jag blev kallad “Lilla skatt”(Schatzli på tyska) av mannen i kundservicedisken vid vår bilhandlare(också tyskt välkänt bilmärke)När jag sa att det är ngt fel på höger bakhjul frågade han om jag menade “höger bakhjul när man sitter i bilen eller när man ser den framifrån”. Han berättade dessutom för mig, när han hade provkört bilen, att missljudet jag klagade på var “turbon som kickar in”. Då fick jag tydligt förklara att min bil (som han just hade kört) inte har ngn turbo. Verkstaden fick kolla på bilen och hittade ett fel. Firmans chef fick ett mail och jag en ursäkt. Mannen i kundservice har jag inte sett sedan dess.
 
Kallar du män som du inte känner gubbe också?
Det är nog inte helt omöjligt.
Kan nog säga det till mina barn också likaväl som jag kan säga tant. För mig är det synonymt med varandra. Ordet gubbe i sig anser jag inte negativt betingat. Det är otroligt vanligt att säga gubbe runt om där jag bor. Kanske dialektalt? För mig beror det på sammanhanget.
 
Det var en Audi A3
Himmel! Varför skulle det vara ”fel” med en sån! Snygg bil. 👍

”Lite” OT. Detta fick mig att tänka på en barndomsupplevelse som påverkat mig jättemycket... Jag fick en mössa av mamma när jag gick på lekis (hette det då iaf). Jag gillade mössan JÄTTEmycket och var superstolt när jag kunde ha den på lekis. De andra barnen mobbade mig rejält för den där mössan... Det låter fånigt men jag har fortfarande problem att berätta för andra vilken musiksmak, klädsmak eller dyl jag har. Det sitter stenhårt i hjärnan att jag ändå har fel, och att andra ska bli elaka. Jag hade helt klart kunnat ta väääldigt illa upp om jag spanat in något jag verkligen vill ha (som typ TS bil) och sedan blivit kallad tant/gubbe av försäljarna själva. Och ja, det hade nog tagit bort rätt mycket av det roliga med saken för mig...
 

Liknande trådar

Äldre Sitter nu och känner mig totalt slutkörd, trots flera dagars ledighet från jobbet, trevligt folk omkring mig som jag är jätteglad över...
2
Svar
33
· Visningar
7 906
Hästvård Varning för sjukt långt inlägg!! Håller på och ältar.. Har varit på återbesök hos vet idag och hästen är fortfarande halt. Jag...
Svar
19
· Visningar
4 984
  • Låst
Övr. Barn Jag stjäl ett inlägg från Anna Wahlgrens sida där en person berättar om sitt liv som icke-curlande mamma. Det skulle vara intressant att...
2 3
Svar
44
· Visningar
7 434
Senast: Luff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp