Tråkig attityd

Om de har använt gubben på det viset som slutet av tråden antyder så är det ett sorts uttryck i stil med ”kompis, brorsan” och liknande.
Möjligen inte så formellt eller proffsigt men det är inte nedlåtande, brist på respekt eller liknande.

Jag vill hävda kulturkrock.
 
Om de har använt gubben på det viset som slutet av tråden antyder så är det ett sorts uttryck i stil med ”kompis, brorsan” och liknande.
Möjligen inte så formellt eller proffsigt men det är inte nedlåtande, brist på respekt eller liknande.

Jag vill hävda kulturkrock.

Skulle någon använda "kompis" eller "brorsan" i det sammanhanget skulle jag även då undra vad det är för företag egentligen. Skillnad om jag hade köpt en begagnad reservdelsbil av en privatperson.
 
Det känns som något som ni borde gått igenom under upplärningen? Att bemöta kunder på ett sätt som inte får dem att ta illa upp borde ju vara A och O, det är skillnad på att gemene man använder ordet ute i samhället och att använda det i sin yrkesroll.
Det var bilförsäljaren som använde ordet gubbe, inte jag. Jag bemöter inga kunder i min yrkesroll. Det är alltid fel och fult att vara otrevlig. Jag vill bara inte att det ska få påverka hur trådskaparen känner för sin bil i dagsläget.
 
Om de har använt gubben på det viset som slutet av tråden antyder så är det ett sorts uttryck i stil med ”kompis, brorsan” och liknande.
Möjligen inte så formellt eller proffsigt men det är inte nedlåtande, brist på respekt eller liknande.

Jag vill hävda kulturkrock.

Det ÄR brist på respekt när kunden sagt att denne inte gillade det, och inte får en ursäkt när denne påtalat det utan istället bemöts med en taskig attityd. Det som hade varit respektfullt hade varit att de ursäktat sig för kunden. Vad är det man säger - kunden har alltid rätt. Det är ett serviceyrke, ibland får man ta tillbaka saker man sagt för att hålla kunderna nöjda.
 
Det ÄR brist på respekt när kunden sagt att denne inte gillade det, och inte får en ursäkt när denne påtalat det utan istället bemöts med en taskig attityd. Det som hade varit respektfullt hade varit att de ursäktat sig för kunden. Vad är det man säger - kunden har alltid rätt. Det är ett serviceyrke, ibland får man ta tillbaka saker man sagt för att hålla kunderna nöjda.
Kunden verkade nöjd för ett tag sedan. Tråkigt att det verkar ha ändrat sig. Det är ett stort beslut att "köpa" en ny bil och det kan vara lätt hänt att man får lite kalla fötter, även om det trots allt kändes bra tidigare.

Pratade med försäljningschefen, Fick en bra ursäkt och uppgradering. Mest för att jag var trevlig och vänlig i på e-posten och i telefonen. Så en annan bil som kommer tidige med lite extra. vad lite ömsesidig respekt och vänlighet kan göra.
 
Kunden verkade nöjd för ett tag sedan. Tråkigt att det verkar ha ändrat sig. Det är ett stort beslut att "köpa" en ny bil och det kan vara lätt hänt att man får lite kalla fötter, även om det trots allt kändes bra tidigare.

Pratade med försäljningschefen, Fick en bra ursäkt och uppgradering. Mest för att jag var trevlig och vänlig i på e-posten och i telefonen. Så en annan bil som kommer tidige med lite extra. vad lite ömsesidig respekt och vänlighet kan göra.
Det har med bemötandet att göra
Inte bilen i sig.
Du verkar ju veta allt som hänt du
 
Jag förstår, det är hemskt.
Hmm se några reklamfilmer i efterhand så du fyller den med positivitet?

(efter att ha skrivit ett vänligt brev till centralorganisationen där du uttrycker att de fått dig att inte känna positivitet till din bil. För tyvärr blir det så att om man uttrycker för mycket arghet och inte får ett bra svar tillbaka så stannar argheten i en själv och man blir inte av med den. Negativa känslor verkar göda varandra.)
OT vilken otroligt bra beskrivning av problemet
 
Kunden verkade nöjd för ett tag sedan. Tråkigt att det verkar ha ändrat sig. Det är ett stort beslut att "köpa" en ny bil och det kan vara lätt hänt att man får lite kalla fötter, även om det trots allt kändes bra tidigare.

Pratade med försäljningschefen, Fick en bra ursäkt och uppgradering. Mest för att jag var trevlig och vänlig i på e-posten och i telefonen. Så en annan bil som kommer tidige med lite extra. vad lite ömsesidig respekt och vänlighet kan göra.

Jag skiter i bilen och tranans affär. Det är bemötandet jag anmärker på. Kunden var nöjd tidigare och är inte det längre, men möts då av dålig attityd när denne påpekar det. Det är fel väg att gå helt enkelt, oavsett om man tycker att kunden är orimlig eller ej. Kan situationen lösas av en ursäkt så gör man det, oavsett om man haft rätt eller fel. Det är så världen funkar inom serviceyrken. Kunden har alltid rätt. Man får lov att be om ursäkt för sin existens ibland och bara acceptera det. Eller skaffa ett nytt jobb där man inte ska vara serviceinriktad.
 
Kunden verkade nöjd för ett tag sedan. Tråkigt att det verkar ha ändrat sig. Det är ett stort beslut att "köpa" en ny bil och det kan vara lätt hänt att man får lite kalla fötter, även om det trots allt kändes bra tidigare.

Pratade med försäljningschefen, Fick en bra ursäkt och uppgradering. Mest för att jag var trevlig och vänlig i på e-posten och i telefonen. Så en annan bil som kommer tidige med lite extra. vad lite ömsesidig respekt och vänlighet kan göra.
Ja, jag skrev det, vad vill du?
Som jag sa tidige att jag verkligen försökte vara nöjd. Jag har inte annat än visat respekt till handlaren. och under de sannaste dagarna har jag inte fått respekt eller vänlighet.
 
Kunden verkade nöjd för ett tag sedan. Tråkigt att det verkar ha ändrat sig. Det är ett stort beslut att "köpa" en ny bil och det kan vara lätt hänt att man får lite kalla fötter, även om det trots allt kändes bra tidigare.

Pratade med försäljningschefen, Fick en bra ursäkt och uppgradering. Mest för att jag var trevlig och vänlig i på e-posten och i telefonen. Så en annan bil som kommer tidige med lite extra. vad lite ömsesidig respekt och vänlighet kan göra.
Jag uppfattar ditt inlägg som väldigt otrevligt - vill du göra gällande att Tranan blev illa bemött för att han var otrevlig? Själv hade jag villfarelsen att man fick sin bil och ett hyfsat bemötande om man betalade. Har firmorna ytterligare krav på sina kunder är det väl bra att informera om dem - och att låta köp gå tillbaka om man nu sålt bil till någon "ovärdig"
 
@Merrybelle vad vill du med dina inlägg? trolla mig eller har jag något otalt med dig?
Du verkar ha skapa ett konto enbart i syftet för att attackera mig?
Det är ok, jag bara undra vad du vill med det?
 
@Merrybelle vad vill du med dina inlägg? trolla mig eller har jag något otalt med dig?
Du verkar ha skapa ett konto enbart i syftet för att attackera mig?
Det är ok, jag bara undra vad du vill med det?
Jag vill att du ska må bra och du ska få vara nöjd över din bil. Alla har verkligen taggarna utåt på det här forumet och försöker skydda varandra så fort någon försöker göra ett inlägg som bara görs för att få någon att tänka i lite andra banor, eller se på något ur en annan synvinkel.
 
Jag uppfattar ditt inlägg som väldigt otrevligt - vill du göra gällande att Tranan blev illa bemött för att han var otrevlig? Själv hade jag villfarelsen att man fick sin bil och ett hyfsat bemötande om man betalade. Har firmorna ytterligare krav på sina kunder är det väl bra att informera om dem - och att låta köp gå tillbaka om man nu sålt bil till någon "ovärdig"
Jag tycker verkligen att det är synd att något har gått snett efter den bra ursäkten och uppgraderingen. Det är konstigt att det kan uppfattas som otrevligt.
 
Jag vill att du ska må bra och du ska få vara nöjd över din bil. Alla har verkligen taggarna utåt på det här forumet och försöker skydda varandra så fort någon försöker göra ett inlägg som bara görs för att få någon att tänka i lite andra banor, eller se på något ur en annan synvinkel.
Men du har bara gjort inlägg i denna tråd!
 
Men du har bara gjort inlägg i denna tråd!
Tänk dig in i situationen att jag kanske efter jättemånga år äntligen tog mig mod till att skapa en användare och att jag också tänkte att jag ville få dig att försöka se att du kör en jättefin bil och att inte det ska få förändras av att folk inte kan uppföra sig. Någonstans måste man få chansen att börja, utan att bli påhoppad direkt.
 
Tänk dig in i situationen att jag kanske efter jättemånga år äntligen tog mig mod till att skapa en användare och att jag också tänkte att jag ville få dig att försöka se att du kör en jättefin bil och att inte det ska få förändras av att folk inte kan uppföra sig. Någonstans måste man få chansen att börja, utan att bli påhoppad direkt.
Låter snarare som du har med bilförsäljningen/firman att göra, iallafall kan man tolka dina inlägg så.
 
Tänk dig in i situationen att jag kanske efter jättemånga år äntligen tog mig mod till att skapa en användare och att jag också tänkte att jag ville få dig att försöka se att du kör en jättefin bil och att inte det ska få förändras av att folk inte kan uppföra sig. Någonstans måste man få chansen att börja, utan att bli påhoppad direkt.
Inte direkt det jag ser i din inlägg, men fortsätt,
 

Liknande trådar

Äldre Sitter nu och känner mig totalt slutkörd, trots flera dagars ledighet från jobbet, trevligt folk omkring mig som jag är jätteglad över...
2
Svar
33
· Visningar
7 806
Hästvård Varning för sjukt långt inlägg!! Håller på och ältar.. Har varit på återbesök hos vet idag och hästen är fortfarande halt. Jag...
Svar
19
· Visningar
4 954
  • Låst
Övr. Barn Jag stjäl ett inlägg från Anna Wahlgrens sida där en person berättar om sitt liv som icke-curlande mamma. Det skulle vara intressant att...
2 3
Svar
44
· Visningar
7 356
Senast: Luff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Katter och spädbarn
  • Uppdateringstråd 29
  • Resultat på HD-röntgen

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp