Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag tycker bänkpress och knäböj funkar bra som ett passJag funderar på att lägga till bänkpress och knäböj i träningen. Har ju märkt att det trots allt är ganska så kul att vara i gymmet såhär fem månader in i min marklyftsutmaning.
Fråga till er vana: Hur startar jag upp med det? Bara börjar med stången och sen ökar på reps och vikt efterhand (i dessa övningarna har jag inga viktmål)? Är det rimligt att köra bänkpress och knäböj samma pass? (Det hade varit bra för jag vill inte tappa tid till marklyft och cyklingen.) Mao skulle det vara toppen om jag kunde köra mark två gånger/vecka och ett pass med bänkpress och knäböj.
Tillägg till @Trollunge s bra svar; för att få in rörelsebanan, om den känns ovan och lite osäker, börja med så få rep du behöver för att alla ska vara tekniskt bra. Det kan vara så lite som 3 reps eller ännu färre, innan du mikropausar och gör om. Sen kan det vara svårt att få rätt bana om vikten är för lätt också, så testa och känn om stången räcker eller om du behöver ha något lite extra på, men fokusera på att få in tekniken.Jag funderar på att lägga till bänkpress och knäböj i träningen. Har ju märkt att det trots allt är ganska så kul att vara i gymmet såhär fem månader in i min marklyftsutmaning.
Fråga till er vana: Hur startar jag upp med det? Bara börjar med stången och sen ökar på reps och vikt efterhand (i dessa övningarna har jag inga viktmål)? Är det rimligt att köra bänkpress och knäböj samma pass? (Det hade varit bra för jag vill inte tappa tid till marklyft och cyklingen.) Mao skulle det vara toppen om jag kunde köra mark två gånger/vecka och ett pass med bänkpress och knäböj.
Jaaa! 90 idag!. Bjuder på den svettiga träningsfrillan och den skojiga segerminen
. Nu har jag ökat på 20 kg sedan januari och har 10 kg kvar till målet vid årsskiftet.Visa bifogad fil 167739
Det kommer fler veckorHar blivit absolut noll träning den här veckan, även om det varit mycket fysiskt på jobbet. Men all kraft har gått åt till barn samt budgivning på ett hus (vi vann!!!) och igår när jag tänkte att jag skulle springa så var jag helt febrig av TBE-vaccinet jag tog i fredags
helt färdig mentalt av den här veckan.
Heja!Jaaa! 90 idag!. Bjuder på den svettiga träningsfrillan och den skojiga segerminen
. Nu har jag ökat på 20 kg sedan januari och har 10 kg kvar till målet vid årsskiftet.Visa bifogad fil 167739
Snyggt!Jag är så himla nöjd med min kontinuitet i träningen som jag nu hållit i nästan ett år! Jag snittar på 3 styrkepass i veckan, sällan färre men rätt ofta fler. Styrkan och musklerna kommer sakta men säkert och blir mer framträdande!
Idag satte jag också två ny reps-PB i mark, 5x 120 och 8x 110!
Visa bifogad fil 167747
Jäklar vad starkt!Jag är så himla nöjd med min kontinuitet i träningen som jag nu hållit i nästan ett år! Jag snittar på 3 styrkepass i veckan, sällan färre men rätt ofta fler. Styrkan och musklerna kommer sakta men säkert och blir mer framträdande!
Idag satte jag också två ny reps-PB i mark, 5x 120 och 8x 110!
Visa bifogad fil 167747