Träning och hälsa del 13

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vad är det för gym som kostar 200 om året? O_o

Tycker dock inte du ska tveka pga det. Kanske inte är så mycket folk där? Eller om du har möjlighet att träna på lugnare tider?

Att det bara finns t.ex. en benpress, en bröstpress etc tycker jag inte är så störande för där tar det ju inte så lång tid så är nåt upptaget blir det snart ledigt.
Ett väldigt litet gym på en väldigt liten ort.

Det är sant, det kan ju inte vara upptaget hela tiden. Dessutom kan man göra ganska mycket med hantlar ändå om det verkligen skulle vara fullt.

Ett väldigt litet gym på en väldigt liten ort.

Det är sant, det kan ju inte vara upptaget hela tiden. Dessutom kan man göra ganska mycket med hantlar ändå om det verkligen skulle vara fullt.
Jag är i princip alltid ensam om att vilja ha racket de tiderna jag är på mitt lilla gym. Ibland är där 1-2 personer till men då använder de löpband eller kanske maskiner/hantlar.
Men jag är där väldigt tidigt på morgonen visserligen!

Gym i morse och idag körde jag som vanligt och det kändes bra! :) La lite extra tid på stretchning av rygg, nacke och axlar. Ska ta en omgång med stretch, rörlighet och massage ikväll också. Men det är nog snart dags för en tid hos min massör. Var där i november senast och jaktsäsongen tar på mina axlar då jag går och står många timmar i skogen med bössa på högeraxeln, blir att man spänner sig liksom.

Ska ta en timmes promenad med hundarna på min lunch idag. Är inte så kallt så då kan jag ta en längre promenad med dom.

Läst ikapp tråden och det är ungefär så mycket gym det blivit denna vecka. Skyller på tatueringsborttagning :angel:
Har dock precis bestämt mig för att ge mitt "extra dyra" SATS medlemskap ett halvår till, så det vore ju bra om jag kom iväg till kontoret några halvdagar i veckan och då passade på att träna på gymmet som ligger vid kontoret. Eftersom det är det jag betalar extra för 😅

Det är lite lugnare dessutom, bonus denna årstid.
Men men. Ska iaf rida imorn vilket borde få igång mig lite, och så borde det bli gym minst torsdag och fredag!

IMG_4433.webp

Ben och core idag! Knäböjen är långsamma och kontrollerade reps på 3 sek ner i bottenläget. Utfallen är med upphöjd fot fram och de är ju helt fruktansvärda ja 😂 @pepp

Överkropp imorgon!

Dagens pass fokuserade på strenghtlogs månadsutmaning.
Hade lite mer tid så la till add- och abduction också.

Cross Trainer (Elliptical): 10min
Squat: 10 x 0, 10 x 20, 8 x 30, 9 x 30, 9 x 30, 9 x 30
Dumbbell Shoulder Press: 10 x 2, 10 x 5, 10 x 5, 10 x 5, 10 x 5, 10 x 5
Superset:
Hip Adduction Machine: 8 x 32, 10 x 32, 15 x 32
Hip Abduction Machine: 12 x 32, 12 x 32, 15 x 32

Efteråt blev det yoga. Kändes bra, sådär lagom jobbigt. :)

100% osugen idag. Men tog mig i kragen och körde ett superkort pass med skivstången + invigde mina nyköpta gummiband.

Tänker att det är okej. Alla dagar behöver inte träningen vara på topp liksom, men känns ju ändå skönt nu efteråt att jag fick något gjort.

Träningstid: 00h 45m
Skivstångsrodd: 5 x 20, 10 x 20, 10 x 20, 10 x 30
Sittande axelpress med skivstång: 5 x 20, 10 x 20, 10 x 20, 10 x 20
Marklyft: 5 x 20, 5 x 20, 5 x 30, 10 x 30
Sittande höftabduktion mot band: 15 x 0, 15 x 0, 15 x 0, 15 x 0, 15 x 0
Höftmarch med band: 10 x 0, 10 x 0, 10 x 0, 10 x 0, 10 x 0
Set: 22
Reps: 220

#strengthlogapp

De senaste dagarna har bjudit på utförsåkning, dressyrträning och styrketräning med fokus axlar & bröst - samtliga oväntat jobbiga 😅 Särskilt styrkepasset i morse sved som attan och det kändes som att armarna skulle gå av emellanåt. Men bänkpressen kändes bra och jag gjorde framsteg på chins-fronten, så det är alltid något!

Imorgon blir det ett ridpass samt stallfix men annars vila, torsdag Hyroxpass, lördag förhoppningsvis utförsåkning igen och på söndag ska jag springa en sväng. Är lite urlakad den här veckan av olika anledningar men hoppas orka med allt jag vill!

Upphöjd fot fram? 🤔 Att man har den bakre foten upphöjd har jag sett men det här får jag inte alls ihop i mitt trötta lilla huvud 😂
Haha jag fick tvärtom inte alls ihop det med att göra utfallsssteg med upphöjd fot bak men fattar efter en googling att det blir som bulgariska utfall i smith (??) 😂

Upphöjd fot fram ser ut typ såhär görs som utfallssteg bakåt.

IMG_4435.webp

Blir extra stretch/rom 😊👍

Morgonens pass!

Uppvärmning
Runda:
Isärdrag med band: 1. 15 x 0, 2. 15 x 0
Shoulder dislocates: 1. 5 x , 2. 5 x
Uppåtlutande armhävningar: 1. 8 x 62,5, 2. 10 x 62,5

Bänkpress: 10 x 20, 5 x 25, 3 x 30, 6 x 32,5, 6 x 32,5, 6 x 32,5, 6 x 32,5
Maskinrodd, 1 sek top pause: 8 x 60, 8 x 60, 8 x 60, 8 x 60
Enarmshantelpress, half kneeling: 8 x 9, 8 x 10, 8 x 9
Latsdrag: 5 x 47,5, 10 x 45, 9 x 47,5
Face pull: 12 x 15, 14 x 15
Set: 20
Reps: 178
Medelvikt: 29,6 kg
Volym: 5 271,8 kg
#strengthlogapp

Träningspasset igår

Uppvärmning; axlar, hip car, fot, squat, tå squat
Bear stance rotation 20rep
Bear stance Serratus 20rep
Superset;
Squat jumps 2x10
Goblet squat 2x10 8kg
10 min trappmaskin
20 min airbike

Mest ätit knäckebröd under dagen vilket märktes, energin tog slut efter uppvärmningen så fick äta en proteinbar.
Hade en tung känsla i benen från hack squat i söndags och trappmaskinen var som vanligt tuff.
En gemensamnämnare för den mesta träningsvärken är quads, vilket är där jag är svagast, men också det jag tränade en del i höstas. Så jag vet inte hur jag känner inför det. 😅

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka